Heterandria formosa yngel. Bør de fjernes fra foreldrene?

Skulle legge ned en malletablett til rekene og så mitt første yngel. Den gjemmer seg i plantene. Den ser ganske "stor" ut, men kan det være fare for at foreldrene vil spise den?

Fant bare en, kan det da bety at det vil dukke opp fler de neste dagene?
Gratulerer

H. formosa er ikke spessielt kannibalistisk, men jeg har bevitnet at nyfødt yngel har blitt spist. Min anbefaling er å la yngel gå sammen med voksen fisk og sørge for masse mat og gode gjemmeplasser.

Du kan forresten regne med flere yngel de nærmeste dagene.
Takk for svar. Da setter jeg meg, og venter på fler Og så lar jeg dem være i fred. Har ganske masse planter der, så da håper jeg at i alle fall noen vil klare seg.
Det går sikkert veldig bra.

H. formosa er en utrolig kul fisk. Regner med at du har dem alene. Isåfall kan jeg anbefale reker som selskap.
Kikket på profilen din. Du har reker allerede.... Du har tydeligvis skjønt det
Er ikke helt sikker lenger. Flyttet alle rekene i dag, da de var 18 og nå er det bare 8 igjen. Ser at denne lille fisken faktisk er ganske tøff. Mine ancistrus yngel er redd dem, og med god grunn så jeg i dag. De ligger i bakhold og biter ancistrusen i ryggfinnen. Er de vanligvis så tøffe?

Tror det er noen reker igjen, som jeg ikke fikk fanget. Tre av dem hadde egg, og forsvant i går. Har nok gjemt seg for å føde. Er det en annen rekesort, som kanskje er litt mer tøff?

Er jeg helt på jordet, eller kan det være H. formsa som har drept/spist kirsebærrekene mine?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap