Nykommere i tanganyikakaret:-)

I går ankom 4 små breviser, og de er tøffe som bare det. Marlierien prøvde å jage lit, men det kunne de bare glemme
De små satte i gang med revirkamper med det samme de kom i karet.
For noen fine farger de fikk i kampdrakten sin! Legger med noen bilder.
Gratulerer, flotte fisker du har skaffet deg! brevis er favoritt-sneglehuslekeren her i gården. Kjøpte selv 4 til her om dagen, kjenner godt igjen bildene!

Hold oss oppdatert
De er så utrolig livlige, og får jammen fart på resten av fiskene og Jeg er på jakt etter noen flere, må nesten ha 8-10 stykk av dem.
Er selvfølgelig enig i at du må skaffe deg fler. Jo fler, jo bedre! Litt fler sneglehus her så er karet klart for 7 til.

Min erfaring med brevis er ikke at de er for livlige, snarere tvert imot. De fleste holder seg rundt sneglehuset sitt, knuffer litt til naboen, og tar seg noe trurer rundt om i karet nå og da. Når det er sagt så har ikke jeg hatt brevisene sammen med så mange andre fiskearter enn Prinsessen av Burundi. Skikkelig liv er det kun når det er tid for mat, ellers tar de livet med ro.
Kanskje det bare er nå i begynnelsen de er sånn i 100. Ikke at det gjør noe, for nå ser jeg fiskene. De har ikke vært lette å få tak i, men det er nok fordi jeg bor litt langt unna alt. Hvor har du fått tak i dine?

Gratulere!
Du vet så inderlig hvor mye jeg misunner deg..
Jeg vet MC, du får bare se frem til stor villa og eget akvarierom
Misunner deg endel av dine fisker og jeg! Men, det kommer etter flytting
Merete Gramm
Kanskje det bare er nå i begynnelsen de er sånn i 100. Ikke at det gjør noe, for nå ser jeg fiskene. De har ikke vært lette å få tak i, men det er nok fordi jeg bor litt langt unna alt. Hvor har du fått tak i dine?

Jeg fikk tak i mine i Østfoldhallen. De statser mer på tanganyika nå, og har mulitier, sandlekere, julier, prinsesser, osv, osv.

Lurer på hva du gav for dine? I Østfoldhallen ligger prisen på en hundrelapp pr. stk., uansett om fiksen er 3 cm eller fullvoksen.
112,- på Majorstuen Zoo. Hvor og hva er østfoldhallen?
Et stykke herfra, så det blir vel ikke til at jeg tar turen dit. Prøver å komme meg en tur til Tønsberg, så får vi se om ikke det blir litt fisk derfra
Merete Gramm
Jeg vet MC, du får bare se frem til stor villa og eget akvarierom:-) Misunner deg endel av dine fisker og jeg! Men, det kommer etter flytting:-)

Har faktisk falt pladask for et hus her i Oslo, skal på visning i helga.
Nå gjelder det bare å spa opp noen hundre tusen :P
Krysser ALT jeg har MC, og håper det går i orden
Nybegynner med nykommere
Jeg bruker denne tråden siden jeg også har nykommere i Tanganyika karet mitt.
I tillegg til nykommere i karet mit er jeg nybegynner på dette med Tanganyika
Har nå gått til anskaffelse av tanganicodus irsacae ( prikkete hesteneser).
Her er et par bilder av disse kule sjarmerende fiskene.
Håper nå bare på at det blir yngel her etter hvert.
Hilsen en ny Tanganyika frik.

[URL=Prikkete hestenese][/URL]
å så fine begge disse artene! har lyst på tanganyika i 63litern min selv, men orker ikke tanken på å ta ut plantene og koble fra co2en... trur dere det går bra å ha noen brevis i en 18liter?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap