Ting skjer..

De siste dagene har vært skikkelig oppturer og nedturer akvariemessig sett.

Først var den ene platyen min (Sally) litt slapp og så syk ut. Dette er en av de jeg har hatt lenge og blitt litt glad i, så jeg bestemte meg for å få "fiskemannen" (les: han i dyrebutikken) til å se på den. Dommen var klar. Den var for syk til å redde. Da jeg kom hjem, litt trist og sånn, så var en av kileflekkene mine også for syk til å redde. Bare trist den dagen.

Men så!!!!! Dagen etter satt jeg og kikket etter om noen av de andre var syke, og DER!, midt i cabombaen, svømte en bitteliten platy! Den hadde overlevd i hovedkaret med 65 andre fisker på jakt etter den. Og det beste, på fargene så er det ganske tydelig at det er ungen til Sally! Og det er faktisk en liten jente. Så selv om Sally måtte svømme til De Evige Hav, så har jeg fortsatt litt av henne her.

Så koselig
Får håpe lille- Sally vokser opp og får mange egne små- Sallyer!
Takker for det.

Ser ut som om det skal gå bra. Hvertfall med tanke på å bli spist. Ho svømte akkurat rett foran nesa på en tetra, og den lea ikke på en finne engang. Prøvde å måle henne, og fra utsiden av glasset så det ut som ho er ca 8mm. Mye mulig dette kan gå veien.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap