Storauksjon i Oslo 28.1.06!

Neste Storauksjon avholdes lørdag 28. januar 2006!

Stedet dette skjer er Ekebergveien 200, bedre kjent som Nordseter Skole. Dette er det samme stedet som vi hatt Storauksjonen siden høsten 2003.

Innlevering skjer i tidsrommet fra klokken 10:15 til 11:30. Auksjonen starter klokken 12:00, så det oppfordres om at de som har objekter som skal selges leverer disse i god tid før kl 11:30. Innlevering etter oppsatt tid må vente til pausen og kan ikke forventes solgt før mot slutten av auksjonen.

Det vil denne gangen ikke være noe kvotesystem, men et tak på 800 objekter. Dere som kommer langveisfra kan likevel forhåndsmelde hvor mange objekter dere har og slik sikre dere plass. Men det betyr fortsatt at man prøver å møte i tide

For å få selgernummer sender du mail til auksjon – snabel-a - akvarieklubb.no

Det er fremdeles et svært stort antall innleverte objekter på Osloauksjonene. De fleste objektene er bra, men vi har likevel sett oss nødt til å nok en gang stramme inn reglene for hvilke objekter som godtas, og hvilke man heller skal ta med på neste klubbauksjon. Vi mener man bør stille større krav til objekter til en storauksjon enn på klubbauksjonene (møtene).

Fisk som normalt lever i par, vil ikke bli godtatt enkeltvis. Din enslige perleguramihann som slo i hjel dama si må nok vente på neste klubbauksjon.
Fisk som f.eks guppy vil ikke bli godkjent om man ikke kommer med en gruppe på minst 6-7, man selger dem ikke i par...
Fisk som lever i grupper som f.eks flere malawiciklider, vil ikke bli godkjent parvis. Pakk dem enkeltvis i poser for å unngå dødsfall, og fest posene sammen til en gruppe.
Etc...

Er du usikker på om objektet ditt er egnet for storauksjonen, er det selvfølgelig bare å sende en mail og spørre.

For at det skal komme flest mulig folk er det flott om alle henger opp en plakat eller fire! Det er selvfølgelig mer enn lov å videresende plakaten til venner, foreldre og alle andre som kan tenkes å henge opp et par stykker. Nærbutikker, arbeidsplasser, bussholdeplasser osv... Ser du ingen plakat der er det et egnet sted, kun tapekvalitet setter grensene.

Plakat

Velkommen skal dere være!

Men med et kvotesystem på denne måten.. er det da en sjanse for at jeg ikke får solgt mine objekter hvis det er over ønsket antall når jeg kommer med mitt?

Det vil denne gangen ikke være noe kvotesystem, men et tak på 800 objekter. Jeg vet ikke, men det vil vel være naturlig, siden det er satt et tak på 800 objekter.

Hmm.. det er jo litt dumt.

Aner dere noe om hvor mange objekter som er meldt inn, slik at man kanskje får en viss anelse om hvor landet ligger?
Syns det er ganske fornuftig. Om man ikke har noen form for regler eller tak på antall objekter ville auksjonen vart til "langt på natt", og 1/2 parten av objektene ville vært av liten interesse for de fleste. Syns jeg ser det for meg. Ja da har vi en pose med en eplesnegle for 177 gang her i dag Lurer du på noe vil det vel være naturlig å høre med noen i OAK på deres forum....

Joda, jeg skjønner dette

Synes bare det funket greit før, men så har jo bare jeg vært "tilskuer".
MC Darup
Joda, jeg skjønner dette :) Synes bare det funket greit før, men så har jo bare jeg vært "tilskuer".

Siterer fra Ingrid:

Ingrid
Det vil denne gangen ikke være noe kvotesystem, men et tak på 800 objekter. Dere som kommer langveisfra kan likevel forhåndsmelde hvor mange objekter dere har og slik sikre dere plass. Men det betyr fortsatt at man prøver å møte i tide :-)

Dvs vi har en åpning for å sikre seg plass. Gunnen til tak er tiden det tar. Jeg som er med å arrangerer gidder ikke stille opp dersom det hadde blitt som sist januarauksjon. Da var jeg på plass i lokalet før kl 9 om morgenen etter å ha satt opp skilter og forlot ikke lokalet for 22:30 for så å ta ned skiltene. Jeg tror ikke selgere eller kunder gidder heller selv om deres tidsforbruk er noe mindre. Når det gjelder forhåndskvoter så har de virket litt hemmende på spontaniteten til å stille opp for endel selgere. Derfor et forsøk på litt av begge deler - kvoter og tak.

Øyvind

Jeg skal i allefall prøve, også krysser jeg fingrene for at jeg ikke må snu i døra
MC Darup
Jeg skal i allefall prøve, også krysser jeg fingrene for at jeg ikke må snu i døra :)

Vi håper ingen må snu i døra, men at dette får folk til å være litt mer kritisk til hva de har med av objekter. Vi har også planer om nødvendig å være litt strengere på hva vi tar imot og hvor mye som slås sammen. Det er ikke dermed sagt at objektene er dårlige, men de egner seg kanskje bedre på en klubbauksjon.

Velkommen!

Øyvind
Det handler rett og slett bare om å møte opp tidlig May Conny. ;o)
Terapitanktenker
Det handler rett og slett bare om å møte opp tidlig May Conny. ;o)

Skal du dit?

Du finner meg sittende i leskjulet vis a`vis døra, med pledd og pølser på termos sånn ca kl 0800
May Conny, kan jeg kanskje få sitte på med deg hjem igjen hvis du har plass i bilen? =)

Å komme dit er ikke noe problem med trikk, men tenkte sånn at hvis jeg kan kjøre hjem igjen, har jeg muligheten til å kjøpe litt mer.

Selvsagt, men siden vi skal selge ting må vi jo vente helt til slutt.
Hvis vi da får solgt tingene :P
Jeg skal dit ja, har tenkt å selge noe fisk. Faren er vel også overhengende for at jeg kommer til å handle litt også, selv om jeg egentlig ikke skal ha noe... :op

Virker som det blir masse bra objekter denne gangen.
MC Darup
Selvsagt, men siden vi skal selge ting må vi jo vente helt til slutt. Hvis vi da får solgt tingene :P

Gjør ingenting for meg det, har planer om å bli til det er ferdig. Selv om jeg ikke håper det varer FOR lenge, for skal bort etterpå =)

Jeg har fått nytt mobilnummer da, og har mistet ditt. Sender deg en mail med det, så kan du sende meg en melding så jeg får ditt igjen.
Jeg klarte å fange min L168, så nå skal den også auksjoneres bort!

Hmfr.
Dumt jeg må ha færre maller, ikke flere
Jeg har visst på en eller annen måte klart å miste ProFlow Clear filteret jeg kjøpte... Jeg tror det må ha falt ut av posen mens jeg satt i salen, på nest bakerste rad. Om noen har funnet det, blir jeg glad for å få det igjen!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap