Hvilken plante?.

Er litt usikker på hvilken plante dette er. Har trodd det er Rotala rotundifolia, men synes den blir mer mørkerød enn rotundifoliaen fra Tropica som jeg har i det andre karet. Denne er ikke fra Tropica, og kom uten merkelapp.
Likner vitterlig på R. rotundifolia, men som du sier så er den kraftigere rødlig. Likevel kan det gjerne være R. rot. da jeg stadig opplever at planter viser seg forskjellig fra kar til kar og fra lys til lys, alt dette sammen også helt sikkert med ulike vannkjemiske forhold og næringsforhold.

Har du anledning til å plante noen stengler i et annet kar under andre forhold? Da kan du kanskje se en forskjell?
hey kjetil dette er en variant av r.rotundifolia kalt rotala rotundifolia "colerata"
Likner på den colorata typen. Har hatt vanlig rotindufolia ved siden av den. De ser like ut, men den fra Tropica blir rosa i sterkt lys. Denne blir enten grønn eller rød. Den vokser nesten litt i raskeste laget. Jeg plantet den i det største karet med svakere lys. Der visnet de røde bladene og den fikk nye blader som ble helt grønne. Har også sett en rød variant i bøker som kalles Rotala indica.
rotala indica=rotala rotundifolia bare gammelt navn
Tilfeldig bekjentskap
© Christian Alfredsson
Reklame for plussmedlemskap