Oppblåst buk!?

Plussmedlem
Eg har ei hoe her som eg har god sjans til å få oppdrett på, men i det siste (seks månader) har ho fått så oppblåst buk!

Kva kan dette vera? Bukvannssott?

...og kan nokon hjelpe meg å bestemme art?
Jeg mistenker at hun har fått i seg en form for planarier.
Har vært utsatt for samme tilfelle to ganger før. Begge gangene ble det konkludert med at tilstanden skyldtes noe hun ikke hadde spist.

Denne sykdommen har diverse bieffekter. Hos meg resulterte det i større hus og større bil. Etter hvert kunne man også registrere at støynivået øke og antall timer med søvn ble betydelig redusert.

Middagsblund har med årene kun blitt et svakt minne.

Etterhvert har jeg konkludert at sykdommen har flere positive sider enn negtive selv om man til tide kan oppleve høyt stressnivå.

Jeg vil til og med gå så langt at jeg vil si at resultatet av denne sykdommen er meningen med livet.
Plussmedlem
Geir Kristiansen
Har vært utsatt for samme tilfelle to ganger før. Begge gangene ble det konkludert med at tilstanden skyldtes noe hun ikke hadde spist.

Oi! Ein form for mangelsjukdom, altså?

Denne sykdommen har diverse bieffekter. Hos meg resulterte det i større hus og større bil.

Hey hey! Det var kule bieffekter!

Etter hvert kunne man også registrere at støynivået øke og antall timer med søvn ble betydelig redusert.

Foreløpig har hoa mi verken blitt meir bråkete eller at søvnmengden er redusert. Heller tvert i mot! Spørs om ikkje dette kan vera noko anna!?
Holger Lockertsen
Oi! Ein form for mangelsjukdom, altså?


Nei, nei Holger hun har fått i seg alt det hun har behov for

Holger Lockertsen
Hey hey! Det var kule bieffekter! :-D


Jepp Legg til en skikkelig trasig vinter så kan du trykt kalkulere innen en SUV

Holger Lockertsen
Foreløpig har hoa mi verken blitt meir bråkete eller at søvnmengden er redusert. Heller tvert i mot! Spørs om ikkje dette kan vera noko anna!?


Bare vent til sykdommen slår ut i full blomst. Skal du ha en forsmak på støynivået så bare la vær å kjøpe inn hennes favorittfor for tiden.
Holger Lockertsen
...og kan nokon hjelpe meg å bestemme art? :)


Dette vil bli en F1 av den flotte- men veldig sjeldne- arten Holgerius Toneus.
Plussmedlem
Geir Kristiansen
Legg til en skikkelig trasig vinter så kan du trykt kalkulere innen en SUV

Sweeeet!

Bare vent til sykdommen slår ut i full blomst. Skal du ha en forsmak på støynivået så bare la vær å kjøpe inn hennes favorittfor for tiden.

Det har eg faktisk allereie merka. Ho må fórast til alle døgnets tider, og skal alltid ha spesialfór! Lurte jo på om det kunne vera fóret som har forårsaka tilstanden, men eg får vel stole på deg som har erfaring!

Korleis er det med yngelpleie? Driv denne arten med dette, eller er det berre å fóre yngelen med mygglarver og håpe på det beste?
Dette med foring av hoa skal man være spesielt oppmerksom på i disse tilfellene.

Det kan variere i voldsome svingninger, noen for en trang til og spise ting de aldri har likt tidligere, de gangene jeg har vært borti dette er hele sylteagurk rett fra glasset kanskje den merkligste.
Litt vanskelig og si med så lite bilde...kan du legge ut større bilde, slik at hele kroppen vises ? hehe

En annen viktig ting for rett diagnose.. har brystfinnene est ut og ser litt sprengte ut?
Plussmedlem
Viggo Gausvik
Litt vanskelig og si med så lite bilde...kan du legge ut større bilde, slik at hele kroppen vises ? hehe :-)

Har diverre ikkje vidvinkel til kameraet enda!
Plussmedlem
MC Darup
En annen viktig ting for rett diagnose.. har brystfinnene est ut og ser litt sprengte ut?

DIGRE brystfinner! Definitivt større enn før!
Holger Lockertsen
[QUOTE=MC Darup] En annen viktig ting for rett diagnose.. har brystfinnene est ut og ser litt sprengte ut?

DIGRE brystfinner! Definitivt større enn før!

Akkurat.
Dette er ett av plussene med denne sykdommen.
Holger Lockertsen
Korleis er det med yngelpleie? Driv denne arten med dette, eller er det berre å fóre yngelen med mygglarver og håpe på det beste?


Som med discus lever yngel av en form for sekret fra hunnen.
Denne hua er nok sprekkferdig med yngel ja.. Får bare håpe for din del at kullet ikke blir så stort, Holger. Vanskelig å skaffe kar som blir stort nok for alt for mange av denne arten etterhvert vil jeg tro.
Lykke til!
Holger Lockertsen
DIGRE brystfinner! Definitivt større enn før!


Nei, nei Holger hold deg til de bivirkningene du vil få noen glede av, denne er avsett til andre.

Hos meg heter bivirkningen RAV4 X og leveres i april

BTW vidvinkelkommentaren vil definitivt ikke hjelpe på støynivået. Det heter "du har aldri sett bedre ut" og så tenker du SUV når du sier det
Geir Kristiansen
BTW vidvinkelkommentaren vil definitivt ikke hjelpe på støynivået. Det heter "du har aldri sett bedre ut" og så tenker du SUV når du sier det :-)


Jaggu!!

*knegg*
Plussmedlem
Geir Kristiansen
[QUOTE=Holger Lockertsen] DIGRE brystfinner! Definitivt større enn før!


Nei, nei Holger hold deg til de bivirkningene du vil få noen glede av, denne er avsett til andre.
*Uforståande*

Hos meg heter bivirkningen RAV4 X og leveres i april

Fin bilvirkning, men ALT for liten... . har faktisk bytta ut 4,2 tonn bil med japse-stasjonsvogn.

BTW vidvinkelkommentaren vil definitivt ikke hjelpe på støynivået. Det heter "du har aldri sett bedre ut" og så tenker du SUV når du sier det

Word! *Legge på minnet*
hva akvarium skal du ha denne krabaten i ? :P
Plussmedlem
LØK
hva akvarium skal du ha denne krabaten i ? :P

Godt spørsmål! Må nok kjøpe eit nytt yngelkar!
Tilfeldig bekjentskap
© Torkild Olsen
Reklame for plussmedlemskap