Ancistrus

lurer på når ancistruser blir kjønnsmodne, og kan få yngler? har fire vanlige på 4-5cm...

Mvh. Øyvind
Disse fiskene blir gjerne kjønnsmodne når dem er 6-7cm, og om du da har en han og en eller flere hunner, er du nesten garantert yngel
Er det noen av fiskene som har begynt å få barter\ skjeggvekst?
d er to eller tre stk som har fått skjeggvekst...er det negativt??
Nei, det er helt normalt det. Betyr bare at dem begynner sånn smått å bli voksne! (tørre bak øra er vel ikke rett utsagn)
Om du ser på bildene i fiskebasen, ser du hvordan skjeggveksten vil se ut etterhvert.
Damene får gjerne litt "dun" på leppa, mens gutta for dette temmelig heftige "geviret"
ja, men eg meinte om det er mindre sjanse for at eg kan få yngler frå dei, når det muligens er tre hanner og ei hoe:p hehe.. burde eg skaffe meg ei/to hoe(er) til?
Ups

Det er klart at "sjekkepresset" på damene vil være betydelig større om du har flere gutter enn jenter i karet Jeg har også flere ganger sett at guttene er noen skikkerlige slosskjemper, så jeg vil ikke anbefale å ha for mange av dem i samme kar. Noen flere damer er nok å anbefale (er jo bare synn at det er mer eller mindre umulig å få tak i fisk som er kjønnsmodne i butikkene).

Når det gjelder om du får yngel eller ikke; Jeg tror ikke dette vil ha spesielt stor innvirkning, så lenge du har minst en jente. Hun får ihvertfall velge seg sin utkårede, i stedet for å bli utsatt for tvangsekteskap :p
okei! takk for svarene!!
får vel prøve å få tak i ett par hoer til da, for å unngå slosskamper :p
hehe..

Mvh. Øyvind
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap