Fluval 2+...... GRRRR !

Er det bare meg eller er disse egentlig helt greie småpumpene sinnsykt vanskelige å åpne, selve motorhodet går greit av men bunnlokket der hvor en tar ut filteret er totalt HÅPLØST !!!

Noen tips ?



(sorry store bokstaver og masse utropstegn men jeg er så inn i hampen frustrert over det bunnlokket... har sittet i snart en time uten å få åpnet det !)
De er noe herk, ja.
Men jeg tar bare tak med en negl i kanten, og vrikker litt, så blir det ikke mer banning
Hm... jeg har ikke negler, tror du en smørkniv vil gjøre samme nytten ? er litt redd for å ødelegge festene pga sprø plast.
Stå på !!
Hei, Stina !!

Jeg har/hadde også problemer med å åpne bunnlokket på min egen Fluval 2+ =((
Gjør som jeg; stikk f.eks tommelen ned i hullet på motsatt side av filterhuset, der du ser filterkurvene =)) Dytt så forstiktig, men bestemt i kanten på filterkurvene. Du får det nok fra hverandre skal du se

Jeg håper du skjønner hva jeg mener =))

Jeg forstår frustrasjonen din =))

Pass på neglene dine !!

Mvh Maren =))
Det er faktisk meningen man skal gjøre som akvafreak anbefaler. Tror faktisk det står i bruksanvisningen til og med
Stina Engerud
(sorry store bokstaver og masse utropstegn men jeg er så inn i hampen frustrert over det bunnlokket... har sittet i snart en time uten å få åpnet det !)


jaja...hehe...
Når du til slutt får av bunnlokket m/ originalfilteret kan du likegodt kaste det Jeg har gjort det. Skar til en passende bit av blå filtermatte type grov og satt inn i stedet. Fungerer supert og jeg har da fått et mye større filtervolum enn originalt, samt jeg slipper det hersens lokket da
Må nok vente dessverre, er uansett ingen krise for filteret er ikke i bruk.

Men jeg fikk opp lokket
Stina Engerud
Men jeg fikk opp lokket :-D


det fortjente du etter en times arbeid...lol.
Genialt!
Tar man det passe trangt så slutter nok pumpa å spise yngel også.


Bjarne
Når du til slutt får av bunnlokket m/ originalfilteret kan du likegodt kaste det ;) Jeg har gjort det. Skar til en passende bit av blå filtermatte type grov og satt inn i stedet. Fungerer supert og jeg har da fått et mye større filtervolum enn originalt, samt jeg slipper det hersens lokket da :)
Men vil ikke blåmatta falle ut når det ikke er noe bunnlokk ?
Nei, du tar den litt for stor slik at du "presser" den i.
I tillegg vil jo suget virke oppover.
Donald
Nei, du tar den litt for stor slik at du "presser" den i. I tillegg vil jo suget virke oppover.


Jepp, helt riktig. Genialt, helt enkelt genialt!

vil da filteret bli litt "større" ? dvs, holde til litt mer en 60 liter ?
Stina Engerud
vil da filteret bli litt "større" ? dvs, holde til litt mer en 60 liter ?


Jepp, det går fint. Jeg kjører en 2+ med blåfilter i en 63 liter og anser det som svært bra. Med blåfilter så har du jo flere ganger større filtervolum enn den originale filterinnsatsen på 2+'n.
hm... kjører original 2+ i 63 liter jeg men har ikke akkurat overbefisket karet
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten
Reklame for plussmedlemskap