glass som glir fra verandre

har et 129 helglass hjørne hvor glasset glir fra verandre
er det normalt`???
det skjer i bunnen
Lekker karret da? At glass kan røre seg litt er jo greit, men at du ser det på et så lite karr, høres ikke betryggende ut spørr du meg.
nei det lekker ikke
det beveger seg utover i nerkant og det liker jeg ikke
Nei det skjønner jeg godt-skal jo ikke bevege seg så mye at du ser det, mener jeg da.
Vis karret er i bruk så hadde jeg nok ventet til det begynte å "lekke" og så hadde jeg silikonert det på nytt-men har du flere karr, så hadde jeg tømt det, og gjordt overnevnte.
Er jo litt kjedelig å komme hjem med 100 liter vann på gulvet.
Har selv et "hjemme"lagt 212 liters helglass som er innebygd i stue veggen, og jeg kan ikke se noen bevegelse i glasset der.
Er nok silikonen som holder påå slippe-kan ihvertfall høres slik ut-det kan enda holde i mange år, men det kan også ryke når som helst.
Så tror nok jeg ville reparert det.
Silikonfugene som akvarier i dag er limt med skal være elstiske og gi ørlite etter. Dermed ikke sagt at disse fugene synlig skal gi etter. Høres noe faretruende ut. Det er nederst i akvariet at trykket er størst og her også bør fugene være kraftigst.

Er en i tvil så bør en tappe ned vannet i akvariet. Er akvariet nyinnkjøpt så ville jeg tatt kontakt med selger/butikk ang. reklamasjon. Er det et eldre akvarium ville jeg forsterket silionfugene.
karet er ca 1/2 gammelt
karet er ikke gammelt

tror uten og være sikker (får ikke målt )så har det glid ca 0.5cm oppe og mere nede
5mm er ganske mye, når det gjelder glass og fuger. Ville tatt dette opp med selger, be denne gjerne om å komme å titte
5 mm og mere er mye-helt klart at noe må gjøres. Som overnevte innlegg sier så ta det opp med selger-er det kjøpt i butikk så er det en reklamasjons sak.
Tilfeldig bekjentskap
© Natalie Jansen
Reklame for plussmedlemskap