- Hjem
- Forum
- Levendefødere
- molly yngel
molly yngel
Postet 13.02.06 kl 23:56
Postet 14.02.06 kl 11:14
Postet 14.02.06 kl 14:39
Frank AngellDet vil nok dukke opp en hannfisk eller to etterhvert blandt yngelen, mener å huske at det tok 2-3 måneder fra fødsel til dem begynte å vise lesbare kjønnsforskjeller :) Gutta får da først noe større finne på ryggen, før gompodiet utvikles
gjelder det andre levendefødere som guppy platy og sverdragere og?
Postet 14.02.06 kl 17:17
De levendeføderne du ramser opp her, FS, får ikke denne karakteristiske ryggfinna (slett ikke alle mollyer får dette heller)
Der må man nesten vente til dem utvikler gompodie. Det varierer en del hvor lang tid dette tar.
Husker med gru tilbake til da jeg drev mer seriøst oppdrett av platty, og skilte dem på kjønn, med ett kar til gutter, og ett større til jenter.
Og tror du pina dø ikkje at en gutt var seint ute i utviklinga, og storkoste seg med over 100 damer.
Samtlige smelt på tjukken
Der må man nesten vente til dem utvikler gompodie. Det varierer en del hvor lang tid dette tar.
Husker med gru tilbake til da jeg drev mer seriøst oppdrett av platty, og skilte dem på kjønn, med ett kar til gutter, og ett større til jenter.
Og tror du pina dø ikkje at en gutt var seint ute i utviklinga, og storkoste seg med over 100 damer.
Samtlige smelt på tjukken
Postet 14.02.06 kl 21:27
Er litt usikker på om dette regnes som OT i og med at det ikke er "min" tråd. Men jeg er forholdsvis ny her på forumet og vet ikke om jeg bør starte ny tråd eller bare fortsette på en med passende tittel. Kan jo fort bli veeeldig mange tråder hvis det ikke er tillatt med "resirkulering" av tråder =)
Uansett: Er Molly-yngel ganske store ved fødselen? Jeg oppdaget plutselig to yngel i karet mitt der den ene er hvitaktig og litt større enn den andre som er gulaktig. Disse er så store at de andre fiskene ikke bryr seg om de, og de kan umulig være gamle. I såfall skal det jo være unødvendig å isolere molly-yngel. (Med hensyn til de øvrige fiskene jeg har i karet)
Uansett: Er Molly-yngel ganske store ved fødselen? Jeg oppdaget plutselig to yngel i karet mitt der den ene er hvitaktig og litt større enn den andre som er gulaktig. Disse er så store at de andre fiskene ikke bryr seg om de, og de kan umulig være gamle. I såfall skal det jo være unødvendig å isolere molly-yngel. (Med hensyn til de øvrige fiskene jeg har i karet)
Postet 22.04.07 kl 20:58
Postet 22.04.07 kl 21:01