molly yngel

Jeg har åtte molly yngel som er fire uker gamle og ca.1 1/2 cm lange. Etter det jeg kan se er alle hunner. Er yngelen ennå for unge/små til å se forskell på han og hun? Hadde håpet på en hanfisk eller to, hvite mollyhanner er nesten umulig å få tak i.
Det vil nok dukke opp en hannfisk eller to etterhvert blandt yngelen, mener å huske at det tok 2-3 måneder fra fødsel til dem begynte å vise lesbare kjønnsforskjeller
Gutta får da først noe større finne på ryggen, før gompodiet utvikles
Takk for svaret. Da får jeg vel smøre meg med tålmodighet en drøy måned til, lett er det ikke utålmodig som jeg er etter selvoppdrettet, sunne og sterke fisker som ikke dør for et godt ord. Ca. 1/4 av butikkfiskene jeg har kjøpt har vært svake og puslete.
Frank Angell
Det vil nok dukke opp en hannfisk eller to etterhvert blandt yngelen, mener å huske at det tok 2-3 måneder fra fødsel til dem begynte å vise lesbare kjønnsforskjeller :) Gutta får da først noe større finne på ryggen, før gompodiet utvikles

gjelder det andre levendefødere som guppy platy og sverdragere og?
De levendeføderne du ramser opp her, FS, får ikke denne karakteristiske ryggfinna (slett ikke alle mollyer får dette heller)

Der må man nesten vente til dem utvikler gompodie. Det varierer en del hvor lang tid dette tar.
Husker med gru tilbake til da jeg drev mer seriøst oppdrett av platty, og skilte dem på kjønn, med ett kar til gutter, og ett større til jenter.
Og tror du pina dø ikkje at en gutt var seint ute i utviklinga, og storkoste seg med over 100 damer.
Samtlige smelt på tjukken
Er litt usikker på om dette regnes som OT i og med at det ikke er "min" tråd. Men jeg er forholdsvis ny her på forumet og vet ikke om jeg bør starte ny tråd eller bare fortsette på en med passende tittel. Kan jo fort bli veeeldig mange tråder hvis det ikke er tillatt med "resirkulering" av tråder =)

Uansett: Er Molly-yngel ganske store ved fødselen? Jeg oppdaget plutselig to yngel i karet mitt der den ene er hvitaktig og litt større enn den andre som er gulaktig. Disse er så store at de andre fiskene ikke bryr seg om de, og de kan umulig være gamle. I såfall skal det jo være unødvendig å isolere molly-yngel. (Med hensyn til de øvrige fiskene jeg har i karet)
Molly yngler er ganske store (alt er relativt) ved fødselen, og jeg har ikke avskjermet de fra andre fisk i de karene jeg har hatt dem i. De klarer seg helt fint fra første dag.
Tilfeldig bekjentskap
© Frosken
Reklame for plussmedlemskap