Endelig funnet min drømmemalle

Endelig funnet min drømmemalle........
L-177, Baryancistrus. Er nå ca 7 cm stor. 3 til kommer om et par uker.
Kan dette være en av de desidert peneste mallene som finns?
Det synes nå iallefall jeg.

Og ønskelista mi på fisk i karet er dermed komplett....

Flott er den, jeg har satt av plass i fiskebasen for bildet du kommer å sende oss i nærmeste fremtid
Det er allerede sendt. Desverre er ikke kameraet mitt av verdens råeste......
Petter'n
Det er allerede sendt. Desverre er ikke kameraet mitt av verdens råeste......

Men nå som du har lekkerbisken svømmende i karet ditt er det jo bare å sette seg til rette og sikte på et blinkskudd
Skal prøve å få tatt bedre bilder utover kvelden. Den er litt sky og gjemmer seg mye ennå.
Bedre bilde
Kamera er og blir veeeldig dårlig, men disse bildet ble ikke så værst...
Petter'n
Og ønskelista mi på fisk i karet er dermed komplett....

Kjempefin malle, Petter'n! Hmmm.., ønskelista mi blir bare lengre og lengre for hver dag..... Går det an å få den komplett??
Veldig fin malle- hilsen malle digger
Drømmemalle
Er helt enige med dere som synes dette er en flott malle. Har dem selv på ønskelista.
Nå begynner toppfinnen å komme opp også
Petter'n
Nå begynner toppfinnen å komme opp også

Bildebehandling gratisprogram + opplæring

Litt innsats etter bildet er tatt så blir resultatet utrolig mye bedre. Hvis kameraet ikke er helt på topp er det viktig å få inn så mye lys i karret som mulig.

L177 er en meget pen malle. Gjør du en innsats og prøver å få til et med finnene utstrekt?.

finnen kommer mer og mer hver time som går. Har et gammelt fujikamera, til en tusednlapp, med verdens dårligste oppløsning på (1.1 Mp). Uten noen som helst innstillingsmulighet. Får ikke engang skrudd av blitz. Men gaffatape gjorde nytten der. he he. Lyset jeg brukte er 2x 18 w T8, samt to svære skrivebodslamper med ca 100 watt i vanlige rør. Bildene du har fått er faktisk etter en tur i Adobe Photoshop. De er de beste av ca 500 bilder jeg har tatt. Blir veldig kornete med dette kamera. Kommer nok til å kjøpe et annet kamera om ikke all verdens tid. Og da unge herr Kristiansen, skal det nok bli vesentlig bedre bilder se. Skal ned å låne kameraet til svogeren min etterpå, og se om det funker bedre.

He, he her har du slitt hund for å få til et brukbart bilde av L177 og det eneste du får igjen er tips om forbedring og og forslag om å ta fler. Ja, ja utakk er og blir verdens lønn .

Blir bra med nytt kamera, man får liksom litt mer inspirasjon når man ser resultatene komme.
Nytt kamera
Her er et bilde til, tatt med lånt kamera. Bedre bilde med et kamera fra Rimi til en tusenlapp er vel vanskelig å få til vil jeg tro....
Flott malle, og temmelig bra bilder med unntak av endel støy.

Det jeg lurer på er om du krymper filstørrelsen før du laster opp?

100kb og 500 pix bredde? Hvis bildet lastes opp uten å krympes først blir det mer støy i bildet.
Det siste er krympet ned til 500 pixler før de ble overført. Bildet er tatt med et Kodak Easyshare c340.
Nå ble jeg lei meg...
Satt og tittet i karet i går kveld. Alt er harmonisk. Fiskene vokser som bare det, fargene er helt perfekte, plantene stortrives. L-177 er flott i fargene. Ryggfinnen rett opp, Ph 7,1, nitritt 0.1, Nitrat 0, Ammoniakk 0, middelhart vann. Alt skal ligge til rette for at fisken skal ha det godt. Plutselig detter bare L-177 ned fra glasset og lander på ryggen. Pirket til den med håven. Da satte den seg på glasset igjen. 5 sek etterpå skjer det samme igjen. Stein død. Var rimelig svart i buken. Kan den rett og slett være en forstoppelse i tarmsystemet??

Tragisk-ofte skjer sånne fiskedødsfall uten at vi noen gang får greie på hva den/dem døde av. Var er utrolig fin fisk
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap