Hvilken peckoltia

Jeg kjøpte denne for en tid tilbake, og ble fortalt at det er en eller annen Peckoltia malle. Men jeg er ikke kar om å huske hvilken. Har prøvd å kikke på bilder av ymse slike uten å bli noe klokere. Noen som kjenner denne?
Syntes det ligner noe på L049, og på LDA 01..

Mest ligner den på sistnevnte, syntes jeg
Kjapt svart :P

Synes også at den LDA-01 ligner mest. Satser på det inntil noe annet er bevist. Takk for svar.
Ronald Berntsen
Kjapt svart :P Synes også at den LDA-01 ligner mest. Satser på det inntil noe annet er bevist. Takk for svar.

Må nesten svare fort, for snart starter TV-kvelden for fullt
Kult å se ennå flere norlænninga her etterhvert, det begynner jo å kry av oss
Men Lda01 er ikke en Peckoltia, så da må du ha fått feil info i butikken, eller så er det feil fisk.
Hmmm. Godt poeng. Jeg får høre atter en gang i butikken om han kanskje husker hva jeg kjøpte. Skal ta utskrift av bildet, så kanskje det demrer for ham
Hei Ronald.

De har L01 på nye gullfisken Zoo, som Pecoltia. L nummer er det litt virvar rundt iflg linken til Frank er det en Pecoltia, mens på planet catfish er det en annen, men jeg holder en knapp på Pecoltia.
L-01 og LDA-01 er da ikke det samme?

LDA-01 tilsvarer L-169 - og jeg vil tippe det er denne fisken du har kjøpt.

Panaque sp
Jeg kjøpte også en malle på gullfisken zoo for en tid tilbake (oktober 05), ble nevnt å være en peckoltia. Etter litt fram og tilbake har jeg og dere kommet fram til at det må være en L002. Det er den jeg har som avatar bilde. Den er veldig oransje i forhold til mange av bildene jeg har funnet av den.. har akkurat fått en til som ble bestillt som L002 og den er veldig lik den på bildet ditt..
Men nå syns jeg L002 er veldig lik LDA01 / L169 på de bildene jeg har sett...
Det har du helt rett i anette, gikk litt i sur her. Men tror det fortsatt er litt rot rundt L systemet. Malle bøker jeg har sett i og etterpå sjekket på planetcatfish stemmer ikke bestandig med bildene.
I henhold til Aqualog sin mallebok (siklebok), er LDA01 en "gold-pecktoltia, latinsk peckoltia sp. Imidlertid har dem plassert panaque med ? i panantes, så det er jo ikke godt å si hva dem mener om fisken
De sidene jeg besøkte for å smugtitte på flere bilder, inneholdt alle pecktoltia-navnet

L169, ligner noe på denne, men der har dem kalt den for Pecktoltia-panaque Forvirringen er vist stor
hm.. vises ikke avatar bildet mitt lengre....?
Jeg var innom butikken, og der hadde dem en bok med bilder av de aller fleste LDA og L maller. LDA-01-bildet var omtrent helt likt med min fisk. Og L-169 ser annerledes ut i den boken med smalere striper bl.a.
Så jeg tror jeg bestemmer meg for at det er en Gold-Peckoltia LDA-01 jeg har... Inntil det motsatte er bevist
Panaque sp. LDA01/L-169 - (Gold Stripe Panaque)
Dette er nok en Panaque L-169. har akkurat anskafffet meg 5 stk. selv og det er med riktighet at de i senere tid ble forsøkt kalt Peckoltia, men navnet gikk tilbake til Panaque. De er trespisere.
Se mine bilder av dem.
Ja, disse ligner svært på mine, men jeg er egentlig litt forvirret ennå om dette. Noen av bildene jeg nå har sett av L-169 har mye smalere og flere striper på selve kroppen, og at de ofte har et litt mer fortegnet mønster enn bare rene striper. Mens andre steder står det at LDA-01 og L-169 er samme fisk.

Jeg skal forsøke å finne ut hva den boka heter som jeg kikket i nå sist, men der var det ingen tvil om at det er stor forskjell på LDA-01 og L-169 og at LDA-01 definitivt var lik mine fisker. Men hvilke bilder og bøker skal man stole på? Og er disse to samme fisk eller ikke?!?
På planetcatfish (og de fleste internetkilder) viser de dem som samme fisk, men at de stammer fra to forskjellige steder.
I boka jeg så i, så var den ene en Pecoltia og den andre en Panaque, og de så litt forskjellige ut... Oh, well.
Har også 4 stykker, de beveger seg ikke langt vekk fra rot-systemet jeg har laget til dem... :op Ordentlig fine.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarte Sæbø
Reklame for plussmedlemskap