Hvem er du? (side 11)

Jeg heter Karl-Marius, men går under navnet "Kalle"
Jeg er en gutt, eh... mann på 26 år.
Jobber i SFO, utdannet Automatikker & Elektronikk.
Bor sammen samboer, og en datter på 8 mnd.
Bor 15-20 min fra Trondheim sentrum, men fortsatt "ute på landet" :0)
Mine hobbyer: akvarie,og radiostytre fly.
Sportslige interesser: snowboard(vinter), offroad\downhill sykkling(sommer).
Liker å dra på byen, for å danse(full eller ikke:0)

Ellers en blid og hissig handyman;0)
Inaktiv bruker
Jeg er en jente på 17 år, har gått nesten 2 år på videregående skole, almenlinje, i Asker. På fritiden hører jeg på musikk, er med kjæresten, katten vår, steller litt med fiskene (mest kjæresten som driver med fiskene da, jeg er vel mer katte- og hundemenneske egentlig), og med venner. Spiller også klarinett, kan endel saksofon, og har begynt å lære meg piano nå, i tillegg til gitar som kjæresten driver og lærer meg, kunne ikke hatt flinkere og snillere lærer^^

Annet enn de jeg elsker selvfølgelig (kjæresten, dyrene (ikke inkludert fiskene dessverre, som jeg ikke kan si å ha noen følelser for, annet enn å ønske at de skal trives og leve et så normalt liv som mulig), familien), er musikk hovedinteressen min. Fra før har jeg jo nevnt endel av musikken jeg liker, skal ikke mase med det en gang til:P

Av mat elsker jeg pasta, pizza, frukt, ost, honning, sjokolade og kakeee!^^ De sistnevnte er noe jeg mentalt ikke kunne klart meg uten:P

Som voksen kunne jeg tenkt meg å jobbe med barn og dyr, som jeg elsker, så blir vel lærer, barnelege eller veterinær kan jeg tenke meg, hvis det går som jeg vil. Jeg elsker vinteren pga mørket, det er så koselig, men kunne ønske det var litt varmere på vinteren da, så derfor liker jeg kveldene om våren som ofte er mørke og lune...





Dette var jammen med en laang tråd! Masse hyggelig lesning=)
Jeg heter Linda. Er snaaart 30 år og er utdannet/jobber som gartner. Nydeligste yrke i verden i denne årstiden=)
Har drevet med akvarie siden 2000. Siden da har stakkarene vært med meg fra Bergen til Moelv, tilbake til Bergen, så til Oslo. Har endelig falt til ro=)
Det har vært kjempekoselig å finne dette forumet, har "lagt igjen" akvariekompisene mine i Bergen, men er en uhelbredelig akvaholiker og trenger en daglig dose med fiskeprat Takk til dere alle
Morsom lesing en sen kveld.

Jeg er ei jente på 25, med en relativt nyoppdaget sans for akvarier. Er mastergradsstudent ved NTNU i sosialantropologi, og spesialiserer meg på maktforhold og gruppeidentitet i såkalte laug i World of Warcraft. Ellers går tiden til samboer, våre to hunder og å planlegge sommerens bryllup. =)

dette er mæ
Æ e finnmarking fra innerst til ytterst.
e røya i familien på 4 - 2 jenter og en gubbe. vi har to hunder, og æ har hest på halvfor.
dessværre må æ nok innrømme at æ blir nok aldri no utpræga akvarist, men duverden d e spendende å se livet i akvariet.

æ starta for noen år sia m ett 6 kanta 5 liter, m 8 neontetra i, så avangserte æ til ett 60 liters, får så å overta ett på 180 l me fisk å hele pakka.
for noen uker sia kjøpte æ ett 30 l 6kanta i tillegg.. som gyppy og yngle ska bo i..
så kom æ på her om dagen at æ har jo ett 120 l i kjelleren som ska repareres. så d blir vel mye vann her i huse etterhvert ;D

Ser det stadig dukker opp nye medlemmer, så jeg drar fram denne så de kan presentere seg og lese om oss andre

Vil samtidig minne alle på at det er lurt å registerer akvarie(ene) sine i medlemsprofilen!
Både fordi vi er mange nysgjerrige mennesker, men det gjør det også lettere å komme med gode svar på spørsmål.
heihei!
Super tråd dette her
Jeg heter Monica og er en ekte vanntett bergenser på 26 sommre.
Er utdannet barne- og ungdomsarbeider og jobber til dagen i 2.trinn og sfo.
Er helt ny med akvarie, nå står det 96 L i stuen å godgjør seg før fiskene flytter inn.
Sånn ellers i livet er jeg singel, trives med det for øyeblikket, tror jeg
Deler hybelen med 2 hunder, labrador Merethe og pyrregutten Birk, trener og konkurerer i agility med de begge.
Tilværelsen ellers består av venner, bøker,turer i skog og fjell, en god film i ny og ne og ikke minst litt festing.
Jeg heter Miriam, er 29 år og kommer fra Midt-Troms, men har bodd de 8 siste årene i Trondheim. Er gift med en Rogalæning og vi har to barn. Er for tiden hjemme med mindstemann på 1 år, men prøver også å få et dagbarn å passe.

Jeg startet med akvarieinteressen i mars, da jeg fikk overta det gamle akvariet til mine foreldre. Men da jeg kom over en tilbudspakke på 140 liter akvarium med bord og alt tilbehør, så fant jeg ut at jeg heller skulle gi det gamle akvariet til søstra mi. (hun har enda ikke fått satt det opp, må vel trå til å hjelpe snart)

Det ble fort trangt i 140 literen, så jeg har nå skaffet meg en 60 liter som jeg blir i første omgang å bruke til yngel, reker og snegler.
Jeg har lagt begge akvariene i profilen min, og jeg setter pris på kommentarer.
Lene heter jeg,ikke så vansklig å gjette seg til utav nicket mitt,kanskje?

Er 28 år,utdannet innen Aquakultur,men jobber på land..
Samboer med en( t-å-l-m-o-d-i-g) kar,men har ingen barn.
Derimot har vi 5 katter(nevnte jeg at samboer var t-å-l-m-o-d-i-g?),Devon Rex,som jeg også driver et lite oppdrett av.
www.megamiaows.com(hjemmeside for den som er intressert. )

Jeg har alltid hatt akvarium,men det har gått i perioder gjennom ungdommen...nå som jeg har flyttet i eget hjem har jeg derimot planer om å få satt opp mitt 250 liters kar på en litt mer "permanent basis".

For øyeblikket har jeg et lite Kampfisk kar,der Kåre bor sammen med tre Metallpansermaller og et par algespisere.
Hos min mor(hvor jeg fikk loosji under husbygging- mødre er kjekke folk!) har jeg stående en 50 liter hvor det for tiden går ti Skjørtetetra,en Pleco og en Flekket pansermalle.
Der koser de seg og jeg har vel hatt de i nærmere 5 år nå..

Meldte meg inn i forumet her for å lære enda mer om akvariehobbyen så jeg er skikkelig rustet til 250 literen skal invadere livet mitt!
Hei fant denne tråden og tenkte jeg skulle presentere meg selv. Jeg er nok ikke en aktiv forumskriver, men en svært aktiv leser.

Jeg er en jente, kjerring, kvinnfolk (take your pick) på 34. Jeg er samboer, og til sammen har vi tre barn. Mine, dine men ingen våre

For tiden studerer jeg, og vil være færdig utdannet Bioingeniør til våren. Det skal bli deilig å få fast inntekt igjen

Vi bor for tiden på Kvaløya utenfor Tromsø hvor vi deler leilighet med 2 hunder og 7 akvarier. Hundene er en lidenskap vi deler, men fiskene er det nok bare jeg som interesserer meg for. Samboeren har like stor peiling på fisk som jeg har på biler. Det begrenser seg til den var fin og den var blå

Siden jeg er så lita at jeg som regel ikke kommer med på bilder, så har jeg ikke noe bilde av meg selv å poste. Istedet legger jeg ved et par bilder fra hjemplassen min, så dere kan se hvor fint det er i Nord-Norge en sensommer kveld.

Jeg vil samtidig gi en stor takk og en virtuell klem til alle dere her inne som har hjulpet meg og fiskene mine, helt uten at dere vet det selv.
Nydelig utsikt! Sånn vil jeg også ha!
Ja det er vakkert er det ikke. Det er kvelder som dette som gjør at jeg velger å være her i det kalde nord

Men når sant skal sies, og det skal det jo, så er dette utsikten fra barndomshjemmet mitt. Fra leiligheten min ser jeg rett inn i veggen på en ICA-butikk. Det er verken vakkert eller egner seg på bilder.
Må vel skrive noen ord jeg også.
Er ei jente på 24 år som kommer fra Harstad men bosatt i Trondheim. Er Biologistudent på NTNU på 4. året, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken retning jeg vil satse på, liker jo alt! Siste retninga innen biologien som jeg tester ut er vannveien, mest sannsynling noe marint Ellers så er det ca 1/2 år siden jeg og samboern kjøpte leilighet i Trondheim så blir nok værende i bartebyen ja (var da man fikk plass til akvarie samt noen flere terrarier). Ellers jobber jeg i butikk samt noe frivillig og lønnet arbeid på en 4H gård der jeg kan få æren av å lære unger om dyr

Som som mange andre så startet jeg med et lite akvarie for mange år siden, men husket det hendte jeg fant fiskene på gulvet når jeg våknet på morgenen. Husker ikke hvilke fisker, men de kunne tydeligvis hoppe.

Med stor iver prøver jeg igjen med et nyoppstartet 240, og jeg kjenner at jeg vil ha flere, så vurderer å finne et nytt hjem til noen av kakkerlakkene mine og bruke demmes kar til et lite rekekar. Som noen kanskje skjønner nu så er det ikke bare fisker som står og viser seg fram her i gårn. Har også 4 taranteller, 3 skorpioner, noen pinnedyr og et tusenbein samt oppdrett av kakkerlakker og noe melormer til disse. Så har man han Japp da, kaninen (en dvergvedder som ingen ville ha før jeg kom til unnsetning) som eier balkongen vår og til dels stua når døra inn er oppe. Ellers så er jeg ei såkalt hestejente og hatt hest selv i 12 år og nu rir jeg en av hestene på gården jeg jobber.

Det var vel det som kanskje var av interesse for deres del.
Jeg er en 23 år gammel vestlending som har funnet seg veldig godt til rette i Trondheim. Studerer geografi på NTNU, og jobber litt på fritida. Sliter med at døgnet bare inneholder 24 timer og at kontoen stadig er på slankekur. Ble bitt av litersyken rett over påske i år, da jeg fikk en bolle av en kamerat. Kampfisk ble kjøpt inn, og ønsket om et større akvarie meldte seg straks. I sommer fikk jeg en 64 liter med fisk og full pakke av en annen kompis som flyttet fra byen. Venter nå på en splitter ny Juwel 260L Vision Klarer nesten ikke vente. Har vel snart mast ihel romkameraten min om hvor kult akvarie er, og dama begynner å slite med å late som om hun er interressert i å høre om lidenskapen min. Ulempen er at jeg leier, og ser lite frem mot den dagen jeg skal flytte igjen. Ser forsåvidt frem til jeg har kjøpt hus...stort hus!

Ellers liker jeg å dra på fisketurer i marka, men savner "villmarka" på vestlandet. Estenstadmarka blir ikke helt det samme... Bruker også en del tid på pc-en, men mye av tiden på akvaforum. Liker å lage mat og å spille spill sammen med venner. Av andre sære lidenskaper kan jeg nevne at jeg har en forkjærlighet for rare/morsome/artige/snåle/stilige t-skjorter.
Har jo vært medlem en stund, og trodde jeg hadde skrevet noen ord i denne tråden, men det hadde hun ikke. Så slenger meg på jeg også.....

Jeg heter Bettina, er 28 år, ble gift i 2003, har en datter på 7 1/2 år og en gutt på 5 1/2 år.

Jeg er utdannet hjelpepleier, jobber 100% på sykehjem.

Har på det meste hatt 9 kar gående, men har redusert veldig og har nå bare 325 l og 180 l. Det ble mye jobb med mange kar, i tillegg til unger og jobben og mannen min.

Har også vært innom saltvannshobbyen, spennende, men som alt annet, krever også det sitt, så det er akkurat solgt.

Driver å innreder 180 literen, det er skikkelig morro, fikk planter tilsendt i dag, så i kveld skal jeg ta nye bilder å legge inn og oppdatere profilen.

Det var litt om meg, så nå kaster jeg ballen videre....................
Dette var en fin tråd:)
Hei! Fant denne tråden en slapsete januarkveld og syntes det var på tide å få den åpnet igjen.

Jeg er 33 år gammel og bor på fevik i grimstad. Opprinnelig fra frogn i akershus. Gift med Lars Erik (lewill er hans profil) på sjette året, har vært sammen i tolv år snart. Har to barn Jenny på snart ni og Peder på snart sju.

Er en plagsom telefonselger tre dager i uka og en veldig hyggelig dyrebutikk ansatt resten av uka.

Startet med akvarie som en skikkelig grønn 16 åring, med filosofien: det var en fin fisk, den må jeg ha.. Det begynte med et lånt 25l og to sorgmanteltetra, som ble byttet ut med en 63l med mye forskjellig fisk i.
Dette ble solgt i 96 og ikke påtenkt igjen før vi fikk et 240l i sommer.

Startet opp med enkel selskapsfisk, bare levendefødende og maller.
Men litersyken kom raskt, det samme gjorde sykdommene...

Har nå 7 akvarier i stua 11l, 60l, 60l, 112l, 240l, 540l og 720l
540l skal snart byttes ut med et nytt 720l. Da får jeg og gubben hvert vårt store kar.
Har eget oppdrett på guppy, sverdragere, platy, eplesnegle og en morsom ciklide som heter Bujurquina Apoparuana.

Takker for et kjempefint forum for oss grønnskollinger. Har funnet veldig mange gode svar ved å lese gjennom forumene.







Må nesten skrive her jeg og da.

Jeg heter Kristin og er 14 år. Bor hjemme med foreldrene mine og broren og søstra mi på Sokna som ligger i Ringerike kommune.

Har alltid fasinert meg for akvarie og fisker. Husker hver gang da jeg var mindre gikk vi ned å så på fiskene når vi var på dyrebutikken.

Starta med akvarie våren 2007. Søstra mi, som gikk på Ål for et år siden hadde skaffet seg fiskebolle. En dag kom hun hjem med 5 gyppyer i en flaske. Vi putta de i en liten bolle, på kanskje 2-4 liter. En gang i uka eller no, så tok vi ut fiskene, tømte ut vannet, og skyldte grusen. (Nybegynner!! ) Masa en del på pappa. Så jeg og mamma og Guro dro på dyrebutikken og kjøpte et 21 liters akvarie og 4 neontetra. Kjøpte fler og fler fisker etterhvert. Og da jeg kjøpte 2 kinesiske algespisere fant jeg ut at jeg måtte ha større kar. Jeg hadde drivi å sett litt rundt og fant et 63 liters akvarie. Ringte til pappa og han sa han vi skulle kjøpe et 125 l Juwel akvarie. Tror vi dro å henta det samme dagen.

I dag har jeg tre kar i drift. 125 litern med mange forskjellige fisker i, 21 litern med palettciklideyngel i og 12 litern med kampfisken i.

Er veldig takknemlig for at jeg fant akvaforum. Ellers hadde jeg hatt mange problemer! Haha Har også lært veldig mye nytt på bare ett år!
Jeg heter Guro og er 14 år. Jeg bor på gård sammen med mamma, pappa og en lillebror, på Sokna i Ringerike kommune, er født her og har bodd her hele livet. På gården har vi tre kviger og 19 kuer som får kalver i feb-mars. Vi har fire hunder, tre tisper og en hannhund, to av tispene og hannhunden er av rasen Jack Russel Terrier, og den siste tispa er Australian Shepherd . Den ene terrier tispen har tre valper, den andre terrier tispa har ni valper, vi driver liksom med Jack Russel Terrier oppdrett. Også har vi en chinchilla, en katt og to akvarier.

Jeg har veldig lenge vært interessert i fisk, har hatt bolle en gang i tiden, kjempe lege siden. Fikk endelig et akvarie i september, like etter bursdagen. Et 160 ltr's kar av onkel med alt utstyr, fisk og planter. Kjøpte med et akvarie nummer som står på rommet mitt. Begge akvariene er i drift med fisk.

Vil til slutt si at jeg er veldig takknemlig for at jeg fant akvaforum, har fått svar på mange spørsmål her! Akvaforum er best!
Jeg heter Cato, 27 år og kommer fra Brumunddal som ligger ca 1 mil nord for Hamar.
Har nettopp kjøpt mitt første akvarium, et Jewel Rio 240 liter, som kan sies å være en julegave til meg selv Har lenge drømt om et akvarium men har aldri tatt drømmen helt ut før nå. Må nevnes at jeg fikk et lite akvarium (ca 25-30 liter) til bursdagen min i november, men følte jeg ikke kunne nok om denne hobbyen før jeg kunne ta det i bruk. Kommer til å bruke dette som et yngel akvarium.

Akvarium er altså min nye hobby/interesse. Foruten den er jeg fullstendig fotballgal, og hjertet banker selvfølgelig for de grønne og hvite kameratene fra Hamar, HamKam.
Er også en ihugga DVD samler og følger nøye med på WWE (wrestling) hver eneste uke, som har vært en lidenskap siden tidlige gutteår.
Er for tiden i fast arbeid hos NorCargo i Brumunddal og stortrives med det.

Og til dere som har startet opp dette forumet, mange tusen takk skal dere ha. Har lært utrolig mye her inne av både artikler og andre medlemmer.
Må også sende en STOR takk til de som har laget "Akvarie DVDen". Uten den så tror jeg aldri interessen for denne hobbyen hadde tatt av.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Bruun
Reklame for plussmedlemskap