Hvem er du? (side 3)

kan vel skrive litt om meg selv jeg å da:P er helt ny her:P, faktisk det første innlegge jeg skriver.

er en gutt på 18 år fra fredrikstad. har hatt akvarium på rommet så lenge jeg kan huske, når jeg fikk mitt første akvarium var jeg sikkert ikke eldre en 5-6 år. når jeg var 12-13 år hadde jeg spart meg opp penger til å kjøpe meg en 160 liter,hadde saltvann i 160 literen frem til for 2 års tid, da jeg byttet om til ferskvann mye pga pengemangel hehe. jeg driver fortsatt å eksprimenterer med ferskvann og hvilken fisker jeg vil ha å sånn, bygger forøvrig et akvarium nå som er 80 liter. skal ha det ekstra lavt defor jeg bygger det selv.

ellers så har jeg en brennendes lidenskap for sport. fotball, hockey og innebandy som er tingen der:P

har nettopp fått meg jobb som rørlegger lærling nå, så har litt penger til å eksprimentere litt mere en jeg hadde før men må si at jeg er helt blank på mye når det gjelder ferskvann. spesielt vann verdier og planter er et stort stort mørkt hull:P men prøver meg frem:P derfor jeg registrerte meg her, for å lære.
Fin tråd, dette her, så jeg får skrive litt om meg selv, selv om det samme nå står i profilen:

Jeg er ei Finnmarksjente på 36, er mor til en gutt på 10 år, og studerer for tiden medisin i Oslo. Jeg har alltid hatt kreative hobbyer, har blandt annet jobbet endel med fotografi. Jeg sitter gjerne og syr eller tegner også. Av økonomiske grunner solgte jeg kameraene mine for et par år siden, så fotohobbyen min ligger på is foreløpig. Jeg har forsøkt å ta bilder av fiskene mine med kompaktkamera, men jeg sliter med å få til en akseptabel fotografisk kvalitet.

Akvarier er noe forholdsvis nytt for meg. Jeg anskaffet meg det ene akvariet jeg har for ca 3 år siden, men satte meg ikke noe særlig inn i det faglige. Høsten 2005 begynte jeg så smått å stelle med karet igjen, og fra januar 2006 har jeg målt vannverdier, lest endel, og blitt medlem på akvaforum, hvor jeg har lært masse! Akvariehobbyen er SÅ gøy, og jeg har lyst på flere kar, selvfølgelig. Nå er det 200 liter pluss et lite, feks 28 liter, som står på ønskelista. Heldigvis (eller dessverre?) er det bare opp til meg selv å bestemme dette.....

Ahh.. enda en Finnmarksjente!

Ikke rart dette forumet holder høy kvalitet.
Kan jo si litt om meg selv jeg også

Jeg er 82 modell telemarking, er forlvoet med verdens beste jente, sammen har vi en datter på 5 måneder.
Vi bosatt i porsgrunn, men jeg jobber rett nord for gardermoen, da 22mil blir litt mye å kjøre hver vei, hver dag, så driver jeg med ukependling, noe som overlater mye av ansvaret for våre kjære små til min samboer.. som heldigvis deler akvariehobbyen fullt og helt med meg, noe som stua bærer preg av.
For tiden har vi 7 akvarier i stua (49l, 2x54l, 70l, 96l, 190l, og 320l)
Skulle gjerne ha byttet ut et par av småkarene og fått inn noe større.. men vi har vel egentlig ikke plass.

I tilegg til akvarier har vi 2 skjønne pusekatter på 2,5 og 3 år, en ørkenrotte på ca 1 år som vi bare måtte kjøpe da det så ut som den hadde det fælt i dyrebutikken hvor vi fant den.. den har nå et godt hjem hos oss (tror jeg da, den ser veldig fornøyd ut, og lar oss mate den fra handa) rotta er også veldig populær hos våre 2 pusekatter, men den bryr seg ikke noe videre om dem
Inaktiv bruker
MC Darup
Ahh.. enda en Finnmarksjente! Ikke rart dette forumet holder høy kvalitet.


Siden jeg er en utflyttet finnmarking som henger rundt her så regner jeg med at standarden på forumet har blitt hevet ett hakk til ? :P

Heter foresten Jan,40 år blitt,bodd sammen med ei i 10 år nå,har 6 unger (ikke le),litt sånn "fiskesuppe" mine-dine-våre
Den eldste er 17 (får sitt første kar om ikke så lenge) og den yngste er 2 (hu på 2 er den eneste jenta i kullet).
Bor i Sarpsborg,sjukemeldt nå om dagen så har god til til akvarie hobbyen
Har 3 kar pr i dag,24L/60L/170L som jeg koser meg veldig med
Samboer er blitt bitt av basillen også så hu har ansvaret for 170L i stua mens jeg rusler og ordner med de 2 små karene.
Har en skogskatt på 6-7 år som lurer fælt på om ikke han kan hjelpe til i karet også...hmm sikkert ikke noen baktanker...

Jeg er ei jente på 26 år som fikk meg mitt første akvarie i vinter. Jeg bor for tiden i Grimstad, men er fra Kløfta utenfor Oslo. Jeg jobber innen IT, og interesser uten om akvariet mitt er hunden min som er av rasen portugisisk vannhund og trening (klatring, styrke, aerobic...). I tillegg er jeg interessert i musikk, og fantastisk glad i iPoden min!
Hei! Jeg melder meg
Jeg er fra Vietnam. Et land hvor Mekong delta og rismarka har mettet mange munn. Landet har blitt bedre kjent som turistmål i det siste. Jeg er en hannkjønn på 48 år, jobber innen offentlig sektor. Jeg bor sammen med en norsk dame og vi har 3 fellesbarn. Bortsett fra å spise ris så er jeg norsk på heltid. Trives godt i Norge og er svart glad i norske fjell og fjord. Jeg har en drøm om å få oppleve midtnatt sol i nord og spise torsk fra Lofoten. Mvh.
interesant

jeg ser at det er et par ting som er veldig gjennomgående her på akvaforum

folk som driver med akvarier har gjerne andre kjeledyr også, og mange driver med IT i ganske mye større grad en å stikke innom et forum i ny og ne


også er det masse emigrerte finnmarkinger her
Roger
også er det masse emigrerte finnmarkinger her :)


...og noen barn av emigrerte finnmarkinger...
Påfallende

Roger
jeg ser at det er et par ting som er veldig gjennomgående her på akvaforum folk som driver med akvarier har gjerne andre kjeledyr også, og mange driver med IT i ganske mye større grad en å stikke innom et forum i ny og ne også er det masse emigrerte finnmarkinger her :)


Litt påfallende at emigrerte finnmarkinger skal være så interessert i fisk....andre kunne jo komme til å tro at det er et uttrykk for hjemlengsel....

Andre kjæledyr: jeg har hatt to nydelige katter, den ene døde i en ulykke i sommer, og den andre måtte jeg gi bort nylig pga allergi. Veldig synd, for jeg var veldig glad i den. Heldigvis har han fått et nytt hjem der han blir elsket enda mer, om mulig. (Han var forresten veldig opptatt av å passe på akvariet...)Har også hatt mus, men det er mange år siden, og frister ikke til gjentakelse.....
Jeg er en 39 år gammel Lofotjente, som etter en tur ute av øyriket (10 år), fant ut at jeg ville hjem. Det nærmer seg nå 7 (! Tida går fort!!!) år siden.

Skulle ut å kjøpe gullfiskebolle til jentene mine (5 og 8 år) i fjor høst, og kom hjem med et 60 l akvarie... Nå er jeg selvsagt hekta, og vil har mer - og større! Jeg er gift med verdens flotteste mann - importert fra Helgeland. Han har kun en feil; han er overhodet ikke interessert i fiskene mine! Vi har to katter og Rottweiler, som også tar en del tid
gullfisk
Jeg er en 39 år gammel Lofotjente, som etter en tur ute av øyriket (10 år), fant ut at jeg ville hjem. Det nærmer seg nå 7 (! Tida går fort!!!) år siden.


Enda en nordfra!
En dag tar vi over hele forumet, og begynner å legge ut oppskrifter på mølja, oill-læsta og koss'n kopptue som e bæst
jeg er en jente på 15 år fra fr.stad.. har 2 akvariumer, en 45 liter og en 25 liter til yngel.. hmm.. egentlig ikke så mye å si om meg da men..

er ca. 165 cm;p ikke så veldig høy=s menmen.. jeg over lever sikkert lissom.. jaja..

er nettopp blitt singel=( haha.. må egentlig le.. *haha*

er ganske mye på Stjernen kamper(icehockey) er jo så morsomt

er det noen som vil vite noe mer om meg så er det bare å gå inn på hjemmesia mi: www.mangogirl90@hotmail.com" target="_blank">www.mangogirl90@hotmail.com
har også 2 hjemmesier sammen med noen venner:
www.lindaoglinnchnuppene.piczo.com og www.lindaogjohannawee.piczo.com

er bare å gå inn og se da
Jeg har vært borte fra foraet her noen dager. Kjempebra ide' Mc å få vite litt mer om folka bak nicknamene. Tror forresten jeg foreløpig er best når det gjelder alder, 54 modell, noen bedre?
Ellers er jeg vel det som i dag så populært kalles en grynder. Har startet noen firma i løpet av årene og ting har funka. For tiden brukes mye tid på ei bakerikjede som heter ButikkBaker'n som popper opp over hele landet etter hvert. Ellers er fuglene (ungene) fløyet fra redet så plass er det nok av. Selvfølgelig har også vi en katt med DEN personligheten.

Måten jeg lader opp batteriene på er å "dykke ned" i den fasinerende verdenen under vann bak glassveggene. DET er kontrast til vinterstormer og jobbestress. (TV'n står nesten aldri på mer.)
Jeg hadde mitt første akvarium da jeg var i tenårene. Moro helt til den dagen mine småsøstre syntes fiskene så stakkarslig og kjempesultne ut. En hel boks rett i karet og lik "all over" dagen derpå. Så det ble en pause på ca 35 år til neste gang.

Starta før jul i 2004 med det verste. Lite kar på 10 liter, innvendig Fluval pumpe og varmekolbe. Ikke plass til mye fisk da. Heftige vannbytter og mye jobb. Bare for å se om interessen var der fremdeles. Fikk balanse i karet og alt funka. Så ble også jeg smittet.

Først en 222 liter. Så måtte jeg naturligvis ha et karantenekar, til det foreløpig har endt opp med en 900-liter som jeg kjørte igang for et par uker side.
Alt står i stua så min samboer MÅ jo være ei rimelig veldig grei jente? Ikke et mukk (nesten) da endel av skinnsalongen måtte vike plassen. Bruker mye tid på dette foraet og har lært kjempemasse fra dere alle.
PS: Nå venter jeg bare på at leieboerne i sokkelleiligheta flytter ut. DA skal det bli moro og vått i 1. etasjen.
Come back
Artig å lese om brukerne av forumet her.

Endel av dere kjenner meg vel fra hjemmesiden min hvor det ligger en forholdsvis fyldig beskivelse av hvem jeg er:


Hjemmesiden er imidlertid ikke helt oppdatert og det har jo skjedd litt de siste årene.

Jeg har blant annet vært ivrig opptatt med hyttebygging en stund og har derfor ikke vært så aktiv på akvariesidene. Jeg tok imidlertid en pause fra hyttebyggingen før jul og fikk plutelig veldig lyst på nytt akvarie. Det har resultert i en 720 liter som skal bli minst like fin som min etterhvert berømte 320-liter. Og selvfølgelig skal den inneholde masse planter og discus. Så jeg er nå klar for et lite come back til akvariemiljøet her på nettet, selv om hyttesesongen snart starter igjen.

Ellers er det blitt litt roligere hjemme pga at de 3 største guttene i huset er flyttet ut. Det har vi prøvd å kompensere for ved å kjøpe en hund. Så her i heimen er det det fortsatt liv både i og utenfor akvariene.




Hei på dere

29år fra Karmøy i Rogaland, hannkjønn som er ingeniør av yrke og singel av vane.

Var akvariefrelst i yngre alder, og da jeg for noen måneder siden "måtte" overta en 70l for noen som ikke ville ha det lenger begynte det igjen gitt. Gamle 128l er rotet frem og der er en sør amerikansk biotop under kosntruksjon. Enda et 70l er handlet inn, her skal det om noen uker være killi er planen...

Utover det driver jeg MYE med sportsfiske,fotograferer endel (mest fisk...), er med og driver www.fiskersiden.no, spiller fotball, trener styrke og tar en fest når penger og tid strekker til.

Er utdannet mega-akvarie-mann (les:havbruksingeniør) men jobber med helt andre ting-kan bli for mye fisk selv for meg
MC Darup
Enda en nordfra! En dag tar vi over hele forumet, og begynner å legge ut oppskrifter på mølja, oill-læsta og koss'n kopptue som e bæst ;)


Hehe*flire* tror du det er mange her som vet hva en kopptue er?
(bortsett fra oss norlænninga da)
Liss Nilsen
[QUOTE=MC Darup]Enda en nordfra! En dag tar vi over hele forumet, og begynner å legge ut oppskrifter på mølja, oill-læsta og koss'n kopptue som e bæst ;)


Hehe*flire* tror du det er mange her som vet hva en kopptue er?
(bortsett fra oss norlænninga da)

Pffft... vi ekke HELT teite vi søringer heller dah!
Tone Andreassen
[QUOTE=Liss Nilsen][QUOTE=MC Darup]Enda en nordfra! En dag tar vi over hele forumet, og begynner å legge ut oppskrifter på mølja, oill-læsta og koss'n kopptue som e bæst ;)


Hehe*flire* tror du det er mange her som vet hva en kopptue er?
(bortsett fra oss norlænninga da)

Pffft... vi ekke HELT teite vi søringer heller dah!

Dere søringer som har valgt den smarte vei, dele livet med en nordfra, har fortrinn.
Mange fra hjemstedet haugesud her... de er koselig.. Men det er skuffende ingen flere fra kongsberg... *hvor har jeg bosatt meg* Det er bra jeg har stor innflytelse på andre da...
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap