Hvem er du? (side 4)

når man ekelt vil gjøre det.... Se her og her ...ENJOY...
Jeg er en systematisk svimete rødstrømpe på 34 år, som er glødende fersk innenfor akvariehobbyen. Jeg er glad i tall og tankearbeid, men også i å kjenne adrenalin i kroppen.
Jeg jobber som regnskapsmedarbeider i et lite, veldrevet regnskapsbyrå, der driften er basert på arbeid hjemmefra på en ekstern server.

Jeg har vel igrunnen alltid vært fascinert av akvarier, men det var først da jeg startet i denne jobben at det begynte å ta litt av...
Sjefens kontorakvarier var et blikkfang hver gang jeg var der for å hente og levere bilag.
Jeg leste alt jeg kom over om akvarier og fisk og tenkte at "en gang... når jeg får stor villa, bedre tid, ungene er ferdig utdannet og jeg har ubegrenset med økonomiske midler... DA skal jeg kjøpe meg akvarie!"

Sist høst var sjefen på ferie en uke, og jeg satt og skulle føre en diger bunke fakturaer som alle omfattet salg av fisk, planter, fôr, og teknisk utstyr. Som vanlig sleit jeg med å se hva som var planter og hva som var fisk.
Tankene fløy hen til noen vanvittig skjønne odessabarber jeg hadde sett uken før, og rastløsheten drev meg til å ta med meg bankkortet til byen en tur.

Der dumpet jeg innom byens beste akvarieforretning.
Jeg endte opp med å bruke over to timer i den butikken.
Kort fortalt: Jeg ble smittet av litersyken den dagen.

Da mitt første kar, hadde gått i nesten en måned, så jeg et rimelig 400-liters kar til salgs i byen der jeg bor. Tre uker senere skulle jeg bare ha et lite karantenekar, og endte opp med et 54-liters Juwel. Så skulle jeg ha julepresang til guttene mine på 7 og 4. Da ble det et 120-liters kar. (Ogsåvidereogsåvidere)

Selv om jeg ikke har noen favoritter blant fiskene mine, syns jeg det er noe helt spesielt med Bettaer og maller. Jeg kan sitte stille i timesvis og bare kikke på hva fiskene mine holder på med, og er vel derfor litt av en særing i selskapslivet ;-D
Pisces
når man ekelt vil gjøre det....;-) Se [URLBLOCK1] og [URLBLOCK2] ...ENJOY...


Noe ekkelt?

Har man lov å si noe så direkte og vågalt som at du har pene armer?
Tenkte- de er sikkert greie til å bære bøtter eller.. noe sånt.
Har gifte fruen lov til å si slikt til gifte menn?
Inaktiv bruker
MC Darup
[QUOTE=Pisces]når man ekelt vil gjøre det....;-) Se [URLBLOCK1] og [URLBLOCK2] ...ENJOY...


Noe ekkelt?

Har man lov å si noe så direkte og vågalt som at du har pene armer?
Tenkte- de er sikkert greie til å bære bøtter eller.. noe sånt.
Har gifte fruen lov til å si slikt til gifte menn?

Så absolutt, gifte kvinner har behov for å få ut litt steam en gang i blandt )

Svein
MC Darup
[QUOTE=Pisces]når man ekelt vil gjøre det....;-) Se [URLBLOCK1] og [URLBLOCK2] ...ENJOY...


Noe ekkelt?

Har man lov å si noe så direkte og vågalt som at du har pene armer?
Tenkte- de er sikkert greie til å bære bøtter eller.. noe sånt.
Har gifte fruen lov til å si slikt til gifte menn?
Jepp, selvfølgelig !!
Det er først når man gjør noe med det, at man begynner å gå over grensen
Alle har godt av å få høre at de er pene innimellom ))
Inaktiv bruker
Dette vil jeg være med på! ;-)
MC Darup
[QUOTE=Pisces]når man ekelt vil gjøre det....;-) Se [URLBLOCK1] og [URLBLOCK2] ...ENJOY...


Noe ekkelt?

Har man lov å si noe så direkte og vågalt som at du har pene armer?
Tenkte- de er sikkert greie til å bære bøtter eller.. noe sånt.
Har gifte fruen lov til å si slikt til gifte menn?

Klart gifte fruer kan si sånn til gifte menn. Og den gifte fruen som er gift med den gifte mannen, altså meg...hehe...., synes også han har pene armer! Kjempefine til å bære ved med, skifte hjul, bære vann og andre ting. Og komplimenter og ros har ALLE behov for å få av og til!
Så kan jeg slenge på litt ros til andre med det samme. Takk til akvaforum, og alle medlemmene for deres bidrag til å lage en kjempeflott side!! Interessant og lærerikt!

Ros er bra, komplimenter er bra og flørt er bra!
A littel bitt abaut miself :-)
Tidlig 74- modell. Singel, men ikke aktivt søkende. Jeg treffer den rette når/hvis jeg treffer den rette, jeg trives i grunnen godt med livet nå, trenger ikke komplisere det

Har siden 2000 jobbet med teknisk kundeservice pr telefon innen telebransjen. Egentlig ikke noen drømmejobb, men jeg vet heller ikke hva drømmejobben skulle ha vært.

Min historie som akvarist starter vel egentlig for over 20 år siden da min ene søster og jeg har et 49-liters sammen. Skjønt, det var min søster som gjorde alt arbeidet Det ble hun etter hvert lei av, så vi kvitta oss med det etter ei stund. Siden den tida har jeg ønsket meg akvarium. Stopper alltid opp og går inn i en transelignende tilstand når jeg ser akvarier. Og nå står det endelig der i stua og godgjør seg før jeg putter fisk i

Har opp gjennom årene vært interessert i mye forskjellig, blant annet kalkulatorer, biler, kaktuser, radiostyrt bil, og da jeg endelig kjøpte meg digital speilrefleks i mai 2005 tok fotointeressen fullstendig av, har dog fotografert digitalt siden 2000. I skrivende stund nærmer telleren seg 20000 bilder med stormskritt siden speilrefleksen. Har alltid vært teknisk anlagt, og desto mer avansert noe er desto mer koser jeg meg (vanligvis), så jeg har veeeeldig lyst på digital akvariecomputer

Og så elsker jeg å kjøre. Jeg kjører Citroen XM og er en del av det meget aktive miljøet i Norsk XM Klubb. Kjører rundt i landet til årstreff og koooooser meg hver gang.

Fellesnevneren er vel egentlig at det jeg er interessert i setter meg *masse* inn i, kjøper bøker, leser på nettet, melder meg inn i klubber, bla bla bla... Så går det ei stund...så er jeg lei. La oss håpe det ikke også skjer med akvariet! Det "eneste" som ikke har dabbet av er vel interessen for bil, katter og for PC (og i de siste år også Mac). Inntil jeg kjøpte mitt første akvarium nå før helga gikk i grunnen mesteparten av fritida mi med til å trykke på en eller annen datamaskin. Av andre dyr har jeg en 18 år gammel pusekatt som jeg elsker over alt på jorden (Har ikke noen bedre halvdel å elske høyere) , og han er ofte mer eller mindre velvillig modell. Han er med meg overalt, ligger her i senga nå og vasker seg mens jeg skriver dette Og så musikk da. Jeg spiller dessverre ikke noe selv, men jeg hører så godt som alltid på musikk. Døgnet rundt, også om natta, jeg blir fullstendig rastløs uten musikk rundt meg

Skulle du lure på noe mer er det bare å ta kontakt, jeg biter ikke! Ikke så hardt i hvertfall

mvh Hans Rune
Hans Rune Bø
Fellesnevneren er vel egentlig at det jeg er interessert i setter meg *masse* inn i, kjøper bøker, leser på nettet, melder meg inn i klubber, bla bla bla... Så går det ei stund...så er jeg lei


Ahh.. kjennetegn på en ekte nerd
Tuuuusen takk, det tar jeg som et komplimang
Det ER et kompliment etter min mening!
Hei til alle flotte medlemmer =))
Her kommer litt om et helt nytt medlem og helt fersk akvarist. Jeg er 66 modell, og fremdeles samboer med kjæresten min som jeg traff for over 20 år siden. Vi har to flotte jenter sammen, på 16 og 14 år, en shæfergutt på 4 år, to STOORE hannkatter - og nå også et akvarium !

Jeg jobber med barn og unge, både i barnehage, skole og fritidsklubb. Vi er også et såkalt "avlastningshjem", og har fast besøk hver tredje helg av ett barn med "turbo'n alltid på". Vi bor landlig til og har heldigvis god tumleplass både inne og ute.
Vi liker å holde oss i aktivitet så ski, snowboard, sykling, trening, fisking, og turer i skog og mark er noe vi alle er glad i.
Men jeg har "normale" tenåringer for tiden så det er mye data/msn og tv/video også da!

Interessen for liv i vann tror jeg alltid har vært der. Som barn var vi hver sommer på hytta, - søstern min og jeg utviklet en utrolig teknikk på å fange ørekyte. Vi bygde dammer, og sorterte etter størrelse, fora de med brødsmuler, blomster, grass og hva vi ellers måtte komme over, og de som ikke klarte å rømme i løpet av dagen ble sluppet ut på kvelden, - for så kanskje å bli fanga neste dag ! Formaningene fra mine foreldre var enkle: det er ikke lov til å ha de i bøtter for da blir de kokt, og husk at de er levende og får vondt akkurat som dere, så ikke vær slemme med de ! Hvorvidt dette var dyreplaging; vel det tar vi ikke nå

I barnehagen hvor jeg jobber tok en av kollegaene mine med seg 63 liter'n sin i høst, og brakte da med seg " akvariesmitten" til oss andre. Dette var da slett ikke mye arbeid, tenkte jeg, bytte litt vann i ny og ne, gi de mat, rense filter osv. - ikke viste jeg at det var forskjell på et innkjørt og et nytt akvarie, så det spurte jeg heller ikke om ! Jeg spurte faktisk om ganske mye syns jeg, og fikk mange gode svar, -men det er mange år siden kollegaen min var nybegynner

Bitt av basillen kjøpte jeg et brukt akvarie på 80 liter, trodde jeg - og fikk med noen tjue liter i tillegg. Har vel gjort de nybegynnerfeila som går ann, med fisk for fort oppi og for mange fisk pluss mye mer, men har klart å holde liv i alle til nå )
Heldigvis oppdaget jeg dette flotte forumet, og takker ALLE for spørsmål og svar,artikler og lenker, for ikke å snakke om alle de flotte bildene,- uten dere alle er jeg redd akvariet mitt hadde vært en sørgelig historie.

Jeg har blitt helt oppslukt i fiskene mine, men ikke bare fiskene! Jeg har aldri tenkt over artsakvarium, design, planter, vannverdier osv.

Spørsmålet er hvor lenge resten av familien godtar at mor enten står på hodet i "vannboksen", eller sitter foran pc'n og leser og leser om alt som har med akvarier å gjøre. Men jeg kjører på med små daglige doser nylært kunnskap for de andre i heimen, og jeg ser en gryende interesse hos mann og barn som bruker stadig litt lengre tid foran akvariet. Så hvordan dette vil ende.............
Er det min tur nå da?
Hvem er jeg? (lurer ofte på det selv...spesielt søndagsmorgen)

Vel, kort fortalt er jeg en student. 82 modell. Studerer finans, og trives ikke stort med det egentlig (har derfor flere akvarier, for å drive bort tankene). Far er norsk, og mor spansk.. Så jeg er vel en truet art da det ikke er ofte man flytter fra Spania og til Norge...

Ellers jobber jeg som frivillig medarbeider for Dyrebeskyttelsen, men forsøker å finne meg en jobb i nærmeste fremtid for å "finansiere" litersyken videre.

Lånekassen syns vel ikke noe om hva jeg har valgt å "studere", nemlig Discus-hold istedenfor skolen... he he..

Farfar hadde den første dyrebutikken i Buskerud, og far den andre.. så startet far 3 butikker i Spania, men jeg var ikke så interessert i dette på den tiden..
Det er IKKE like morro når man er nødt til å jobbe med å skifte vann dag inn og dag ut...

Inntil nå da, når jeg innså at jeg var nødt til å gjenoppta litt av tradisjonen.... så det er bare å silikonere resten av rommet, og skaffe seg dykkerutstyr...

Malldrian
[QUOTE=MC Darup][QUOTE=Pisces]når man ekelt vil gjøre det....;-) Se [URLBLOCK1] og [URLBLOCK2] ...ENJOY...


Noe ekkelt?

Har man lov å si noe så direkte og vågalt som at du har pene armer?
Tenkte- de er sikkert greie til å bære bøtter eller.. noe sånt.
Har gifte fruen lov til å si slikt til gifte menn?
Jepp, selvfølgelig !!
Det er først når man gjør noe med det, at man begynner å gå over grensen
Alle har godt av å få høre at de er pene innimellom ))

Får vel si som en viss ubåtkaptein "Det er ingen grenser under vann"
Hysteria
Nå som jeg fant denne tråden, og har lest den , er det vel på tide at jeg skriver litt om meg selv?

Er ei hysterisk tøtte på 27 år som har bosatt seg i Lindesnes kommune (bodde i kr.sand før) da jeg fant meg en skikkelig snadder sak av en gubbe som bor her for snart 2 år siden. hehe..
Jeg har 3 flotte barn, gutt 8 år, gutt 6,5 år og jente på 2 år, og gubben min har 2 flotte barn, gutt 8 år og jente 7 år. Så her er det full fart de helgene vi har alle 5 her.. Moro med liv i huset. Jeg har fryktelig lyst på en liten en til men der setter gubben foten ned.. Men jeg har nå ikke gitt opp enda.. hehe..
Også har vi en laghåret hvit mopp med 4 ben som heter Leon (golden retriver) som er 2,5 år.
Drømmen er å få kjøpt oss en stooooor gård en vakker dag. Jeg må bare vinne i lotto først
Vi har begge jobbet inne det området. Før jeg fikk unger fartet jeg rundt og jobbet som fjøsavløser/gårdsarbeider..
Gubben er forøvrig lastebil sjåfør- Kjører Scania. Når jeg blir stor skal jeg kjøre Scania snutebil! Alltid hatt lyst å bli trailersjåfør

Jeg hadde mitt første akvarium når jeg var... hm.. jentunge.. husker jammen ikke hvor lita jeg var da.. Men det gikk ikke så bra.. fiskene hadde tendenser til å dø.. hehe..

Nå mange mange år etter, har en kamerat drevet å ertet opp meg og gubben om vi ville kjøpe karet han sitt... jeg ble jo mer og mer syk etter å få kjøpt det, men det ble aldri til at han solgte det.. Så jeg durte avsted og kjøpte men et Juwel Rio 400 l da jeg så de hadde tilbud på de, det er vel 2 uker siden nå?
Har endelig fått det på plass og fylt det opp med sand og vann, litt planter..
Gleder meg som en unge til å få fisk oppi

Skulle det være noen som er nysgjerrig på å vite mer så er det bare å titte innom profilen min her, der står adr til hjemmesida mi
Blir innmari glad for hilsner i gjesteboka

Ellers vil jeg si at jeg liker meg kjmpe godt her inne. er et alle tiders flott forum Kjempe flott for meg som er helt en grønn nybegynner

Hilsen Hysteriske Hilde c",)

pst.. er egentlig ikke SÅ hysteriks... hehe
Tromsøjente vokst opp med akvarier. Alltid hatt et eller to akvarier hjemme med forskjellig fisk. Som oftest var det i hvertfall noen palettciklider der, som ynglet litt. Morsomt!

Nå har jeg selv blitt helt bitt av basillen etter at jeg kjøpte meg et kar for en måned siden.

Ellers studerer jeg medisin på første året. Har en sønn, en fin leilighet og en fin kjæreste! ;P
Kaster meg uti jeg også : )
Mitt navn er Annette, er 28 år, samboer med en mann, en kanin, en fugl og en liten gjeng fisk som snart blir til en større gjeng.

Har hatt akvarium for noen år siden men flyttet ifra det, og hadde vel egentlig ikke tenkt noe mer på fisk siden den gang. Var i vinter jobblei, hadde lyst å gjøre noe annet, men fant få gøye jobber å søke på og de jeg fant fikk jeg ikke... Er forresten barnevernspedagog, hvis noen lurte.

I desember begynte min samboer å tenke på å starte dyrebutikk nr 2, og etter at jeg hadde vært med på fritiden i butikk nr 1 og lært litt av det, så søkte jeg om jobb som daglig leder. Stillingen ble min og her er jeg. Kunne litt om de fleste dyr, men altfor lite om fisk.... I romjulen var biblioteket tomme for bøker, internett flittig brukt og "øvingskaret" på 180L klart i hjemmet. Jeg lærer stadig og synes det er utrolig gøy med akvarium. Ikke alt jeg kan svare på så dersom det kommer rare spm fra meg som ikke stemmer med mitt eget kar så er det ofte kunder som spør, eller så er det rett og slett noe som ikke stemmer i butikken.

Så sånn havnet jeg her : )

Nå får jeg snart gang på 520L hjemme og da trenger jeg hjelp til å bestemme meg for hva jeg skal ha i, så det er bare å kaste seg på innleggene mine om kar og sand : )

Annette

Fiskedilla
Så var det min tur da. Jeg er 29 år, runder 30 om mindre enn to måneder. Bor midt i Stavanger sammen med en samboer og katten Børre. Børre viser null interesse for fiskene mine, men synes at fiskeforet lukter himmelsk. Jeg har funnet flakfor-boksen under sofaen mer enn en gang... I tillegg har jeg en ganske uforklarlig sans for høner, men holder denne interessen i porselens-format. Da er det mye gøyere med fisk.

Som så mange andre her, jobber jeg i IT-bransjen. Prøver å bruke PCen så lite som mulig når jeg er hjemme, siden jeg stirrer på en skjerm på jobben hele dagen. Må uansett surfe litt fisk innimellom!

Blant mine andre interesser er film, god gammeldags 80-talls puddelrock, gode kan-ikke-legge-fra-seg bøker, tegneserier og høner. (Altså i porselens- og bokform). Drømmer om en måned på Bora-Bora, ender som regel opp på Mallorca

Har hatt lyst på akvarium i mange år, og skaffet meg mitt første kar på 30 liter i fjor sommer. Vi er så heldige at vi har en hylle på 40 cm bredde som går gjennom hele leiligheten på langs, så vi trenger ikke å tenke på å skaffe egne møbler som tåler vekten av masse grus og vann. 30-literen var fin å starte med, men den er nå solgt.

Akkurat nå går mine fisker i en 54-liter, hvor jeg ennå driver og eksperimenterer med beplantning og slikt. Planlegger å skaffe en sekskantet, søt liten sak til reker, venter bare på lønna nå

Når det gjelder fisk har jeg en stor forkjærlighet for otocincluser. Er de ikke verdens søteste småtasser? Blant mine andre favorittfisker er kileflekkrasbora og tigerbarber. Et artskar med tigre blir nok neste prosjekt etter rekene.

Min samboer synes min fiskedille er OK, så lenge jeg tar ansvaret for fiskene selv. Han har nemlig sin egen dille, Hi-Fi og hjemmekino

Jeg synes denne tråden er så herlig!
Må si det, selv om det er jeg som startet den..

Så koselig å lese om dere alle
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap