Hvem er du? (side 7)

02.06.06 - 20:53:37:
MC Darup
Skjønte det da, men hva skal man med de? :P

02.06.06 - 20:50:12:
Ovis Sånne små krigsfigurer som en maler selv

02.06.06 - 18:35:19:
MC Darup
Og hva i alledager er warhammer??

Tja warhammer er vell omtrent like nyttig som alle fiskene våre, men de krever litt færre vannbytter.... )
Hei!
Jeg er en 77modell gutt, og holder til på Kløfta. Flyttet hit fra Oslo for 2 år sida, jeg fant ut at det ikke er så langt unna Oslo så det er like greit å bo her. Jeg har samboer og 3 unger, 1 katt, 3 kaniner, 1 leieboer og en hel haug med fisker (hadde også marsvin men den daua av alderdom). Ungene er 5 1/2,2 1/2 og 1 år, så det går mye tid til disse for tida. Jeg må si steget fra 1-2 unger ikke var så ille, men 2-3 blir nesten som å gange det med 100...men vi angrer absolutt ikke ...tar det som en utfordring

Jeg er utdannet finmekaniker og elektriker, men liker å drive med alt mulig som kan aktivere kroppen litt, sliter med å sitte i ro for lenge. Jobber for tida i YIT og trives med det.

Jeg har vært akvarist i 15år og aktiv i 9år (ikke medlem i noe klubb).
Saltvannsakvarist i 3år og hagedamsakvarist i 1år. Jeg har for tida en del akvarier, er ikke sikker på hvor mange, men kjapt regnet, så er jeg vel over 10000liter nå (hagedam ikke tatt med). Dammen bygde jeg i fjor, og jobber fortsatt med å dekke duken.....ting tar tid. Den er på ca.7000liter og her går det koi, gullfisk og gullsuter.
Har et 540liters korallrevskar i stua, da jeg bor i et litt gammelt hus, så er jeg ikke sikker på om gulvet tåler mere...
Det vil ikke stoppe her heller med antall liter vann, da jeg planlegger å bygge et akvarierom til i forbindelse med garasjen (hvis naboene tilater det da)

Andre ting som jeg driver med er husbygging på hobbybasis, vi kjøpte et sikkelig oppussingsobjekt, så jeg har hatt jobben med å fikse rundt om her..byttet tak, drenering, bytta halve huset for råtne paneler, gjøre om alt inne..skal også rive og bygge opp en ny garasje neste år..
Spilling er jeg også glad i, spiller en del Counter-Strike...men ikke noe klan, da det blir for lite tid til det.

Det siste året har jeg blitt interessert i import og har gått mer over på denne biten...jeg har også startet en liten butikk (som vil gå online om et par uker) . Jeg har importert en del fra østen, men kommer til å hente fra alle mulige kanter av verden. Sør-amerika og viltfanget står for tur.

Jeg må vel si at arowana er nok min yndlings fisk, har en jardini på 35cm nå, og skal hente inn 3 asiatiske om et par måneder (venter på skattepenga). Hvor jeg skal gjøre av de når de blir større? Tja..kanskje bygge om hele garasjen til akvarie..

Tenkte jeg skulle snike inn litt om meg her jeg er ei jente på 24 år som opprinnlig er fra Ringerike. Bor nå på Gjøvik, men har kjøpt hus i Valdres (skal flytte inn om ca 1 mnd. driver å pusser opp nå) For nesten 2,5 år siden gifa jeg meg med drømme mannen. Vi har en hankatt som vi flasket opp (moren ble overkjørt da han var 2 uker) og i perioder har vi hund har drevet med omplassering av hunder før, men i det siste har det i hovedsak vært atferdsproblemer (=problemeiere) som har kommet til oss for å få satt kursen tilbake på rett spor.
Pga en bilulykke for 3 år siden jobber jeg ikke nå (fikk most bekkenet og nakken ble bra ødelagt) men er egentlig barne og ungdomsarbeider. Har jobet innen HVPU og litt med rusproblematikk.
For 2 år siden fikk vi vårt første akvarium, på noen og 90 liter. Har hatt mye prøving og feiling, mye pga rare råd fra dyrebutikken og jeg som har stolt blindt på dem.. Nå har vi kjøpt oss et 240 Liters karr som vi skal sette opp når vi får lagt stuegulvet. Synes det er kjempe gøy med akvarium, men må inndrømme at alle navnen og begrepene går i surr.
Trur ikke det er så mye mer å fortelle da
om jeg ikke har presentert meg før da (husker ikke helt):

Hei, jeg er ei jente på 13 år fra Ellingsøya i Ålesund.
Jeg heter da Benedicte, og har nå to marsvin, og har veldig lyst på akvarie, og skal mest sannsynlig få et akvarie etter sommeren...
Flere nye medlemmer :D

Siden det stadig dukker opp nye nick her inne (hurra!) drar jeg opp denne tråden slik at nykomlingene kan presentere seg hvis de vil

Og hjertelig velkommen til alle nye!!
Heisan
Jeg heter Alf Håvard. 31 år og bor i Bærum. Begynte med akvarie vinteren 2005 og har i dag 9 stykker fordelt i stuen. Singel så da kan man jo gjøre litt mer som man vil. Men tar jo litt plass det hele.

Ellers jobber jeg som skadebehandler i forsikring. Så har jo vært borte i noen av de skadene jeg hører om her inne.

Reiser jo ellers mye bort i helger og slikt, så fisk er jo topp for min del da de har godt av noen dager uten mat. Så ingen mat fra fredag til søndag hos meg.

Men har jo helt falt for ciklider og deres artige væremåte. Og syntes det er moro med yngel. Noen yngler jo veldig lett, og sitter med alt for mange. Men har jo enda noen som ikke har ynglet, så har en utfordring der.
alfen50
Ellers jobber jeg som skadebehandler i forsikring. Så har jo vært borte i noen av de skadene jeg hører om her inne. ;-)


*kremt*
Pleier det å være problemer ang forsikring for oss med uansvarlig mye vann innendørs?
Egentlig ikke
Går jo fort og greit det til tider skal du se.

På bygning er det jo bare og dekke skaden da det er dekket. Men har ikke hatt noen store diskusjoner på innbo enda, det er jo der akvariet og fisk kommer i såfall. Så da kommer det jo an på hvilken forsikring man har og hva årsaken til skaden er.

Men som i alt i livet er jo ikke alle enige med hva jeg sier skal du se.

Jeg finleste forsikringspapirene våre da jeg kjøpte kar nr 2, og der står det at den dekker vann fra vannseng og akvarier.

Jeg hadde tenkt å melde i fra slik at jeg evnt kunne betale mer for tryggheten av å vite at erstatning hadde vært i boks
Tenkte jeg måtte hive meg på denne presentasjonsrunden jeg også

Er i skrivende stund 27 år og bor på Randaberg rett utfor Stavanger (den perfekte by) Har drevet på med akvarier siden -89 avbrutt av en pause da jeg studerte. Har for tiden 4 kar, 28-, 70-, 80- og 160-liter. Hovedinteressen er aquascaping, vil det skal se fint ut. Søramerikanske fisker er de som faller best i smak. Spesielt ciklider og L-maller. Medlem av Jæren Akvarieklubb.

Jobber som lærer på barne og ungdomsskole og er kontaktlærer/klasseforstander for nå til høsten en 9.klasse. Underviser i kunst & håndverk, musikk, matte, natur & miljø og samfunnsfag. Tok fordypning i kunst & håndverk på høyskolen. Er også utdannet trebåtbygger og har jobbet med det. Har på grunn av det jobbet en del med salg og rådgivning vedrørende overflatebehandling og verktøy i jernvarebutikk som bi-jobb.

Har en ganske hektisk hverdag med jobben. Elevene er ikke alltid like tamme Er med på en del ungdomsarbeid (kor, nattcafe, konfirmantundervisning, nyttårsfester, osv.) Tiden jeg har til overs prøver jeg å fordele best mulig mellom venner og hobbyer. Spiller gitar, fisker og tegner. Elsker å mekke/holde på med bil. Generelt alt som er teknisk er interessant å holde på med, så blir en del prosjekter (mye modifisering ute og går Tre er også et spennende materiale, kjekt å holde på med det. Bygger for tiden gitar, men ting tar som vanlig noe tid oppi alt.
MC Darup
Jeg finleste forsikringspapirene våre da jeg kjøpte kar nr 2, og der står det at den dekker vann fra vannseng og akvarier. Jeg hadde tenkt å melde i fra slik at jeg evnt kunne betale mer for tryggheten av å vite at erstatning hadde vært i boks :)


Tror ikke alle leser sine forsikringspapirer nei. Men personlig vil jeg vel si at den store hemligheten med forsikring er ikke hva vi ikke dekker, for det står jo i klartekst i vilkårene. Men alt vi dekker står det jo ikke noe om. Så finnes vel de som har lest sine papirer som tjener godt på sine forsikringer vil jeg si. Selv om de kanskje med tid og stunder også betaler litt høyerer premie en mange andre.
Hvem er jeg?
Jeg kaster meg på jeg også. Er ei jente på 26 år, bor i Slemmestad, sammen med mann og to kaniner. Jobber som legesekretær på et legekontor. Ble bitt av akvariebasillen i påsken i år, da jeg var hos min svigerinne og svoger. Nå lider både jeg og mannen av akvariesyken, og er også fått snev av litersyken.
Dette er en kjempefin hobby og holde på med.
Min tur!
Jeg er ei 15 år gammel klassisk fjortisjente (OG pappajente :P) som nylig har flyttet fra Smøla i Møre (!) til Nannestad. Går på Nannestad ungdomsskole og begynner i 10. klasse til høsten. Jeg er minst i en søskenflokk på 6 stk. ;P Har flyttet 8 ganger på 15 år nå, og har et håp om at jeg blir boende her en stund, iallefall innenfor Akershus, har opplevd en del rare mennesker rundt om i landet her.
Har hatt dyr hele mitt liv og spesielt oppvokst med rasen Chow chow. Har nå to chow chow ved navn Bamse og Tira på 6 år.
Er veldig forelsket i denne rasen. Etter at jeg kom til Nannestad så klarte jeg og mase til meg 2 kaniner, og antallet har bare økt siden da, har nå 5 kaniner og venter fler. Har planer om å starte et lite oppdrett på Løvehode så fort forholdene ligger til rette for det.
Har en venninne med flere akvarier og dette smittet fort.
Har nå et akvarie på 240 L og et på 30 L.. har ikke hatt akvarie lenger enn 2 mnd. :p Og det svømmer mye nybegynner-fisk neddi der.. prøver å suge til meg mest mulig informasjon slik at jeg kan lære litt.. bli litt mer erfaren.. Veldig fascinert av L- maller og da spesielt L-046.. har et håp om å anskaffe noen slike en dag.. men prøver å vente til jeg føler jeg kan litt mer. Jeg bruker mye tid på dyrene mine og fiskene... vet også å tilbringe mye tid foran pc'en. (:
Jeg er en gutt på 19år. Har bodd hele livet mitt i Bergen by - Sør.
Har hatt mye dyr oppgjennom tidene, blant annet katt, hund, chinchilla, nymfeparakitter, måkefinker, hamster og så videre.
Nå har jeg en hund og 2 akvarier. Hunden er en tispe på 1 1/2 år av typen Bernersennen.
Jeg var nå til sommeren ferdig med Vk1 Brønnteknikk og om 3uker begynner jeg i lære i AkerKværner Subsea. Dette gleder jeg meg skikkelig til da jeg allerede har jobbet der i 3uker som sommerhjelp og liker å holde på med alt som er teknisk / mekanisk på fritiden, deriblant flere biler. Til høsten står nytt og større akvarie på listen over ting som skal kjøpes inn. Helst et på rundt 400liter da jeg hittill har måtte nøye meg med småakvarier på 130liter og 100liter.

Hilser på alle
vel kjønn kommer frem av bilde, =) og er oppi 30 åra et sted

Gift - tilsammen 5 unger, fra 9 til 19 år, en hund som heter oscar ...Og bor på Bryne
skal i gang med etkar på 96 liter nå, det blir mitt første ordentlige kar...

og drømmen er discus........flotte fisken
Her er meg!
Godt "voksen" hedmarksing på straks 33 høster.
Bor alene med mine to herlige gutter på 7 og 10 år som også er akvariefrelste. Det er faktisk etter masing fra eldstemann når han var rundt 2 år som gjorde at jeg kjøpte første karet i -98.

Karet var på 28 l og de første årene gjorde jeg ALT som går ann å gjøre feil feil. Dette karet står nå i nedpakket i boden sammen med en 70 liter.

I stua har vi tre kar oppe å gå; 58 l, 83 l og 240 l.

Foruten fiskegalskap og litersyke er jeg meget sterkt angrepet av hundegalskap. Har 3 hunder av rasene shetland sheepdog og collie langhår, hvor jeg konkurrer aktivt i lydighet med 2 av dem.

I tillegg har vi katt, kanin og ørkenrotte....
Hvem jeg er?
Jeg er en gutt på 16 år fra Drammen som har nettopp begynt på videregående, elektro faktisk.
Mitt første akvarium ble anskaffet i høstferien 05, og dette holder 96 liter.

Mine hobbyer:
-Akvarium(det var nok en bombe)
-Film
-Musikk
-Data
Sånn cirka i den rekkefølgen.

Den siste tiden har jeg vært sterkt plaget av den veldig utbredte litersyken, og har veldig lyst til å skaffe meg et kar på en 54-60 liter som det skal være Tanganyika-ciklider i!!!
fisk er gøy
Jeg heter alexander og er 26år, lider til de grader av litersyken. har byggd et stativ(møbel) i stuen med fire akvarier i fra 80 til tolv, jeg elsker det, men dama er itvil, redd for vannskader....ikke noe å være redd for....jeg er er jo(akvarie)vannskadd. Går fortiden på HiA planer, om å jobbe i rusomsorgen etterhvert. har hjulpet mange vennert å sette opp akvarier, har lagd noen selv og solg, bla et bord akvarie på 250L(fikk litt hjelp av en snekker til tre arb) som nå inneholder mange arter fra tanganyika. Jeg har selv fem akvarier, et 200L hos mine foreldre og fire i min egen stue. Har holdt på med akvaristik siden jeg var liten, da min far kjøpte et 800-900liters med fire pirja til meg. (hadde aldri hånda nedi!!). Nå som økonomien er blitt bedre så har også utstyret blitt bedre!

ps er fra søgne sør i landet! verdens navle!!
Halvt år etter tråden startet er det min tur :)
Gutt/mann, hvem vet ennå? 86 modell, 20 år nå i november..
Arbeider som kokk, gikk ut som lærlig fra Hotel Continental/Theatercafèn nå i juni og har jobbet på sørlandet nå i 3mnd..

Kom hjem 2.sept(oslo) og skal bli her fram til 27.sept da jeg skal endelig i gang med førstegangstjenesten der jeg skal vidreutdanne meg til brannmann
Dere har sikkert sett en del annonser på salg seksjonen i det siste da jeg har solgt vekk alt av akvarier pga førstegangstjenesten da jeg har en samboer som verken har interessen eller kunnskapen til og holde dem i drift selv om hun innsisterte på at hun skulle ta vare på dem.. vet hun hadde gjort det men gjorde det lettere for henne da hun har skole og konsentrer seg om så jeg "la" opp for nå!

Gleder meg til neste gang jeg setter opp 1.st akvarium igjen for og si det slik så vil da bare i samme slengen takke for alle og alt til neste gang

Hei så lenge!
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap