Hvem er du? (side 9)


Bumper denne litt, synes stadig jeg ser nye nick og er jo en nysgjerrig- Petra
Dette er meg
Kjerring på 37 år, i utgangspunktet er jeg omsorgsarbeider, men nysgjerrig som jeg er begynte jeg på skole igjen og er snart ferdig sykepleier. Samboer med Arne (han er også her på forum) har tre jenter på 6, 11 og 18 år. Ho på 18 er flyttet utenbys for å gå på skole. Vi har En hund, to katter og 9 akvarium totalt. Alt fra 375-17 liter. Er internettoholiker så jeg har maskinen så å si alltid på når jeg er hjemme. Kunne jo gå glipp av noe kjempe viktig dersom jeg slo den av. Glad i å se filmer, da gjerne thrillere eller sci-fi/eventyr. Liker å lese bøker (men ikke pensumlitteratur). Hadde, for noen år siden, en 60 liter, men da jeg hedde for liten kunnskap om akvariehold ble det til at jeg kuttet ut etter en stund. Så fikk Arne overtalt meg til å kjøpe en 200 liter nå i høst og da var det gjort... Det som topper ønskelisten min nå, bortsett fra en Toshiba Qosmio G30-175 (he, he) er en reol med seks 60 litere. Der vil jeg forsøke litt seriøst å få oppdrett på noen av mine corydoras typer. Det er Corydoras og L-maller som er favorittene mine. Begynner å få endel arter nå, og har ikke tenkt å stoppe med det første.
Inaktiv bruker
Hm... Då va de vel kansje på tide at ej me meldte mej på dinne tråden?
Ditte e i alle fall mej --->[External Image]
Ej heite Marte, e 19 år å bor i leigde leilihet for tiden, men går å drømme om mitt ege Går på bi på marknadsføringslinje, he mitt ege firma og jobbar i tilleg på butikk. Så blir ikkje akkurat så mye tid til overs.
He alletide likt fiska , når kjersten fekk sej si første leilighet så gjekk ikkje de lenge før ej kom dragendes med det første akvariet. Har i dag 4 akvarie, men favoritten e helt klart en 380 liter med malawi
Kjekkaste ferieminne når de kjeme til fiska e Papagaya strandene på Lanzarote. Va der for 3 veke sida, (kjennest ut som ei evigheit) men der såg ej 2 fine saltvansfiska når ej bada på stranda. Tårde desverre ikkje å prøve mej på dykking p.g.a høgt trykk i øyrene mine, men gjett om ej skal prøve de en gong
Saltvansakvarie e en av dei største drømmane
Får vel ta hintet å skrive litt her jeg og

Er en 28 år gammel gutt. Sammen med samboeren min overtokk vi en kampfisk for ca 3 uker siden. Han bodde i en liten bolle så vi fant ut at han fortjente litt mer plass. Så vårt første akvarium ble på 23 liter. Ikke store saken, men nok til å bli bitt av basillen.

Har siden vært her inne daglig og prøver å lese meg opp på emnet

Har etterhvert funnet ut at jeg gjerne vil skaffe meg ett større akvarium. Må bare overbevise samboeren min at det er en god ide

Utenom fisk så er jobber jeg som programmerer i ett større it selskap. På fritiden driver jeg ellers med Taekwondo.

Ellers er jeg glad i lese og se film
Jente, 33 år. Opprinnelig trønder, men har flyttet til Østfold, nærmere bestemt Askim. Jeg jobber som IT-konsulent i et lite firma i Oslo. Jeg drømte alltid om å ha fisk som liten, men pappa'n min syntes sånt var et stort tull. Det synes han vel egentlig fortsatt, eller han sier ihvertfall det. Men hver gang han er på besøk så kommenterer han hvor fint akvariet er. Og han ler av og følger med på både fisker og fugler (som han også synes er noe tull).

Da jeg flyttet hjemmefra som 20-åring, tok det altså ikke lang tid før jeg hadde fisk i huset. Skammer meg nå når jeg sier at jeg hadde en 3-liters bolle med en kampfisk og 3 sebrafisker (som rask ble til 1 ettersom de 2 andre hoppa utav om natta). Da jeg slo sprekk i bollen, var det ut og kjøpe 12-liters akvarium (skammer meg fortsatt like mye). Dette hadde jeg i flere år, inntil jeg kjøpte meg en pleco å ha i karet (skammer meg veldig, veldig mye!). Så ble jeg nødt til å "stige i gradene" (les: stige i antall liter), ettersom plecoen vokste. Endte med en 63-liter inntil jeg greide å ta livet av all fisken min for noen år siden (og, ja, det *var* min skyld). Tok opp igjen hobbyen for noen år siden, og har blitt en smule mer seriøs.

Fram til for noen få uker siden, hadde jeg 2 selskapsakvarier. Det var fram til jeg fant dette forumet. Så ble det kulefisk, og det ene akvariet ble gjort om til artsakvarium til denne. Nå står 2 artsakvarium til i planleggingsfasen: sebrapleco og discus. Gleder meg!
Ellers er jeg fullstendig mallefrik. Sugemaller er utrolig herlige fisker!
stadig fler medlemer... det er bra. Nysjerrig på meg..?? se profil eller idligere innlegg.
-Jeg blir snart 33...
-Bor i Bergen.
-Aleinemor (å fysj, og fy!).
-Rund som en guppydame...
-Er ikke særlig opptatt av å være som alle andre
-Egentlig agronomutdannet, men jobber nå i et vikarbyrå som ringevikar i barnehage.
-Har ingen veldig store ambisjoner innen karriære...( å fysj, og fy!)
-Ærlig (i det minste )

I ungdommen var det hest, hund, kanin og fisk som var min store lidenskap... Nå er det min datter og fiskene som er i fokus

Har som regel noen prosjekter på gang... og det innebefatter som regel at leiligheten blir snudd på hodet

Prøver å lære meg å spille gitar... Men gitarlæreren gav visst opp...
Jeg har IKKE gitt opp, ennå...
Ha, ha, deg fikk jeg sansen for Agathe, virker som du har samme (selv)ironiske sansen for humor som meg. Måtte humre godt av innlegget ditt.
Aquadama
Ha, ha, deg fikk jeg sansen for Agathe, virker som du har samme (selv)ironiske sansen for humor som meg. Måtte humre godt av innlegget ditt.


Kan ikke gå rundt å late som om en er perfekt heller...
Da er det bedre med litt ironi
Tja, hva sier vi om søte små Carreraer da...

(Ligger lavt mot bakken, lita og snerten, sprek som fy, og med masse hester under panseret...)


37 år, er samboene og har to avleggere på 5 og 8,5 år.

I motsettning til Agathe, så ser jeg vel mer ut som en kuhliiål... Er brunette, men tidvis rimelig blånn innvendig.

Er fortiden arbeidsledig, etter en småbitter avskjed fra et 21 år langt arbeidsforhold.
Søker nye jobber så krampa tar meg, men uten hell så langt.

Lider av en stadig voksende kjærlighet til akvarier.
Carrera
Tja, hva sier vi om søte små Carreraer da... (Ligger lavt mot bakken, lita og snerten, sprek som fy, og med masse hester under panseret...) 37 år, er samboene og har to avleggere på 5 og 8,5 år. I motsettning til Agathe, så ser jeg vel mer ut som en kuhliiål... Er brunette, men tidvis rimelig blånn innvendig. Er fortiden arbeidsledig, etter en småbitter avskjed fra et 21 år langt arbeidsforhold. Søker nye jobber så krampa tar meg, men uten hell så langt. Lider av en stadig voksende kjærlighet til akvarier.


Ikke gi opp, iallefall! Det blir nok jobb snart
Carrera
Er fortiden arbeidsledig, etter en småbitter avskjed fra et 21 år langt arbeidsforhold. Søker nye jobber så krampa tar meg, men uten hell så langt.


Full medfølelse med hvordan det er. Har vært gjennom det nylig selv. Søkte jobber i ett år før det ordnet seg. Men da fikk jeg to jobbtilbud på samme dag... Plutselig skjer det! Føler med deg og krysser fingrene for deg!
Hvem er jeg? Jo...
Snart 20 år gammel tromsøjente som startet med et 19 (?) liters akvarie sammen med min 4,5 år yngre bror i 2003. Etter ett år gikk vi over til et 54 liters, mens jeg for ikke lenge siden kjøpte meg et eget på 96 liter (blir ikke plass til stort mer på et 12 m2 lite rom hvor jeg også skal ha seng, tv, skivebord, klesskap, bokhyller osv...). Jeg har forelsket meg i ciklider, og drømmen er et STORT akvarie med forskjellige ciklidetyper som hovedfisk når jeg nå en gang flytter hjemmefra. I tillegg ønsker jeg meg en hund av typen berner sennen (så også at det var en tidligere i tråden med en slik hund, *misunnelig*)

Planen er å utdanne meg innenfor bioteknologi/genteknologi e.l., og jeg starter (forhåpentligvis) på et mastergradsstudie innenfor bioteknologi til høsten. Ellers trener jeg judo på sjette året, og har vært trener for barn i 4 av disse. Jeg er veldig interessert i web, film og foto, og ønsker meg bedre lys slik at jeg får tatt ordentlige bilder av fiskene mine.

Jeg snublet over Akvaforum ved en tilfeldighet på leting etter tips til 96-literen min, og har de siste 2 ukene brukt mer tid her inne enn jeg er komfortabel med å tenke på ettersom jeg vel egentlig burde ryddet, vasket, kjøpt julegaver o.l...
Så er det min tur..
38 år, skilt, har 2 barn 50%, bor i et altfor stort hus på Sørlandet.
Vi hadde et 360 liter hjemme når jeg var liten, og når min datter på 10 ønsket seg akvarie i bursdagspresang fikk vi et 90l av en onkel, dette har stått oppe i snart et år, og når eksen reiste så fikk jeg opp et 160l Malawikar (hun var nemlig ikke særlig frelst)
ellers holder jeg på med en meget spesiell form for motorsport som heter Biltrial, det er ferdighetskjøring med spesialbygde 4x4 biler, har egen hjemmeside www.tommyolsen.no (legg gjerne igjen en hilsen der)
Jeg har flere utdannelser og jobbet med mye, jeg tok Ingeniør utdannelse på HIA i voksen alder og er Mekatronikk Ingeniør, jobber med maritim elektronikk både salg og service.
Ellers har jeg fagbrev som maler, både hus og Industri. Jeg er sertifisert Overflate inspektør både stål og maling.
Jeg er utdannet Agronom (aldri jobbet som) fiskeoppdrettsrøkter (lenge siden)
Jeg har også jobbet som bilmekanikker.
Jeg skriver for en flere aviser og europeiske magasiner.. så jeg har nok å bruke tiden på.
Jeg kunne godt tenkt med et stort saltvannskar.. så vi får se hva tiden bringer.
Jeg er ofte på msn med adresse t4x4o@hotmail.com
Jeg vil også si at dette forumet er en gullgruve for oss som er nye i hobbyen..
Etter litt om og men, kan jeg vel slenge meg på jeg også

Er en jente som nettopp har fylt 18 år, går siste året på vgs (almennfag - samfunnsfag), og trives veldig godt med det. Gleder meg til å bli ferdig med skolen nå da, å velge litt mer hva jeg vil gjøre. Jobber utenfor skolen, og stresser litt med julegaver akkuratt nå

Er veldig glad i å være ute i fjellheimen, kunne godt tenkt meg å drive med et småbruk når jeg blir eldre, men litt usikker på det ennå.

Hører på alt mulig innen musikk, men for tiden har Madonna - Get Together satt seg ganske godt fast i hjernen min Er veldig fan av kampsport, og har tidligere trent Tae Kwon Do i tre år - anbefales virkelig!

Ellers er jeg en rolig jente som ikke er redd for å si det jeg mener. Har dessverre det med å si ting før jeg tenker, ikke helt bra det alltid



(ps: finnes det en kjekkere mann enn Colin Firth? )
*bump*

Fikk bare lyst til å *bumpe* denne tråden, synes det er så mange nye nick her nå. Kjekt om noen flere har lyst til å slenge seg på bølgen
Okidoki, da slenger jeg meg på!
Jeg heter Caroline, men blir kalt for Nini. Jeg er 12 år gammel.
Jeg har en bitteliten hund som heter Charlie, han er en yorkie!
Jeg har også to undulater, og fire akvarier. Jeg har netopp byttet skole, etter at hun som "var" bestevenninen stjal fra meg(eller... hun stjal en parfyme fra søsteren min, men det er ca. det samme), og fikk alle de andre jentene i klassen imot meg!
Nå går jeg på en annen skole, hvor jeg kom i samme klasse som hun jeg var bestevenn med i barnehagen!
Jeg bor i oslo, og har kjempe lyst til å jobbe i en dyrebutikk. (hint hint til de som har en dyrebutikk)
Inaktiv bruker
Må vel nesten slenge meg på da

Er en gutt på 21 år fra Sjøholt på Sunnmøre. Har tidligere bodd i Molde og utenfor Stavanger.
Går for tiden på Bjørknes og tar litt flere fag til vitnemålet mitt sånn jeg kan komme meg videre her i livet Hadde egentlig store planer om å bli fysioterapeut, men nå som jeg har hatt en del biologi på skolen syns jeg det kan virke interresant å bli biolog eller marinbiolog i stedet. Er ikke godt å si hva jeg ender opp med
Eller har jeg en kjæreste som heter Serine, og bor fremdeles hjemme hos mor og far:$
På fritida liker jeg godt å være sammen med venner og min bedre halvdel, se på film og fiske om våren og sommeren. Spiller litt fotball innimellom også
Kan legge ved et bilde av litt fiskefangst
Har en snus godt plassert i kjeften så jeg ser derfor litt merkelig ut Meg til venstre.
Andre bildet er av min største fangst på stang, 10 kg sei.
Jeg er 29 år. Hadde akvarium før jeg flytta hjemmefra og en annen gang for noen år siden, men relativt kortvarige prosjekter begge deler. Det er først og fremst snegler som interesserer meg. Etter at de to afrikanske kjempesneglene (landsnegler) døde i fjor trengte jeg litt miljøforandring. I november tok jeg i bruk det eldste akvariet mitt på 19 liter. For tiden har jeg tre sebrasnegler, en posthornsnegl, sandsnegler og skivesnegler. I tillegg bor det to platyer der som min datter eier. Hun blir tre år til sommeren og syns det er stas, selv om hun ikke skjønner så veldig mye av det.
Jeg funderer på å sette opp et større kar, men det blir uansett ikke før utpå våren.
Ja hei da er det vel min tur.
Jeg er 36, bor i Solør, har en datter på 11, en samboer med to døtre på 16 og 19 år. Vi bor på en gård ikke langt fra svenske grensa så i helgene er vi ofte over i nabolandet å kjører snøscooter.
Ellers er jeg håndballtrener (for laget dattra mi spiller på), jobber som miljøterapeut på et barnevernsenter og har en del dyr hjemme av alle slag. Ellers i fritida mi trener jeg en del,,,ballspill, styrke, rir minst en gang i uka. På sommerstid er det å kjøre motorsykkel og fiske som er mest prioritert foruten å være sammen med familie, selvfølgelig.

Startet med ett akvarie for ca 10 år siden. Hadde så en pause fra alt men ble igjen hekta noe skikkelig for to år siden og så har det bare "balla" på seg...

Så det var meg
Tilfeldig bekjentskap
© Linn-Therese Nilsen
Reklame for plussmedlemskap