Fødekar eller eget kar

Hei!

Jeg har nå noen guppy yngel i fødekar som henger/flyter i akvariumet. Nå har jeg enda en guppy som snart skal føde og jeg regner med at en vegg inne i fødekaret ikke holder henne fra å spise opp de små jeg har da de i vært fall for noen dager siden kom seg igjennom veggen feil vei.

Bør jeg kjøpe meg enda et fødekar eller er det bedre med et annet kar med varme i ved siden av, der jeg kan flytte over guppy yngel? Får jeg et godt nok miljø i det?

Hva anbefales?
Hei Helen!

Du kan jo selv velge om du vil ha ny fødekasse eller nytt akvarium, men hvis du ikke er så veldig instilt på noe nav delene, tror jeg det kan være like greit å la hunnen føde i akvariet hun nå er. Er akvariet godt beplantet og du heller ikke har for mange andre fisker, vil sikkert noen vokse opp.

Lykke til med yngelen!
Guppyer føder så ofte at hvis man skal ta vare på all yngel blir akvariet raskt overbefolket. La heller de sterkeste/raskeste overleve. Jeg har et Juwel 70L med 2 Guppy hunner og en hann, 16 neontetra, 2 Platy, en Algespiser og 3 Khuli åler. Har hatt akvariet oppe å gå i et par måneder nå. For ca 3 uker siden oppdaget jeg yngel, klarte å fange 4 stykk, resten var sikkert spist opp. For en uke siden oppdaget jeg igjen yngel, denne gangen da jeg skulle skifte filtermateriale i det innvendige filteret. Fanget 4 stykk, disse 8 har jeg i føde kasse i akvariet. Akvariet har flere huler og grotter, i tillegg er det mange tette planter å gjemme seg i. I tillegg til de 8 i føde kassen er det en liten rakker som har klart seg en uke i buskasset til en plante og en som lever i filteret. Da Gyppy'er får så ofte og mange avkom mener jeg det er greit å kun fange de som overlever og sette dem i føde kasse, eller ikke gripe inn i det hele tatt. Av de fiskene jeg har er det kun Guppy hunnene som jakter på yngelen.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap