Er det usunt å ha akvarium på soverom?
Postet 27.02.06 kl 10:34
Postet 27.02.06 kl 10:50
Hei
jeg har aldri hørt noe om at det er usunt med et akvarium på soverommet. når jeg er på hytten så er akvariumet hjemme, men da sover jeg mye dårligere!!!
Postet 27.02.06 kl 10:55
Postet 27.02.06 kl 10:59
Har en 212 liter innebygd i stue veggen jeg-dvs. at resten/hele karret står på soverommet-ikke merket noe negativt
Ang lyd så er ikke det noe problem, har man innvendig filter som jeg har for øyeblikket så hører jeg faktisk ingen ting-mulig jeg kan høre pittelitte grann suming. Men har også brukt utvendig filter på et soverom går bra det og, må bare isolere/bygge noe rundt pumpen-alt lar seg løse
Ang lyd så er ikke det noe problem, har man innvendig filter som jeg har for øyeblikket så hører jeg faktisk ingen ting-mulig jeg kan høre pittelitte grann suming. Men har også brukt utvendig filter på et soverom går bra det og, må bare isolere/bygge noe rundt pumpen-alt lar seg løse
Postet 27.02.06 kl 15:46
I norske hus og hjem er det generelt altfor tørr luft innendørs i vinterhalvåret. Dette tørker ut slimhinnene både i nese og luftveier, og tørre slimhinner har ikke så godt forsvar mot virus og basiller, og derfor øker sjansen for å få luftveisinfeksjoner og forkjølelser.
Et akvarium som avgir litt større luftfuktighet tror jeg tvertimot er av et gode
Her har vi enda ikke hatt vinterens store forkjølelsesepidemi. Verken mann eller barn har vært hjemme med sykedager. Og det må være den første vinteren i manns minne at vi har opplevd det.
Kanskje årsaken ligger i mitt stadig økende antall akvarier i stua?
Et akvarium som avgir litt større luftfuktighet tror jeg tvertimot er av et gode
Her har vi enda ikke hatt vinterens store forkjølelsesepidemi. Verken mann eller barn har vært hjemme med sykedager. Og det må være den første vinteren i manns minne at vi har opplevd det.
Kanskje årsaken ligger i mitt stadig økende antall akvarier i stua?
Postet 27.02.06 kl 17:46
Postet 15.03.06 kl 21:40