L-200

var i dyrebutiken i Fr.stad idag, og der hadde de 2 stk L-200. Er en utrolig fin fisk, med sin grønnfarge med hvite/lyse prikker. Skulle gjerne hatt dem, men står i fiskebasen at de bør ha et minimums karr på 300 liter, og jeg prøver å holde meg til sånne ting.
Skulle ha 498,- pr.stk. Og fiskene var å ca 8-10 cm og 6-8 cm (øye mål).

De er nydelige ja!
Jeg ville kjøpt, de vokser ikke akkurat superfort.

Også når de er svære beist må du kjøpe ett til kar
Sant det du sier, madammen vil ikke ha flere karr foreløpig, men vis jeg har fisker som blir for stor for et karr jeg har dem i, da kommer hun på gli. Veldig dyrekjær dame. Og jeg driver å prøver åfå "lov" til å bytte ut det inne bygde karret på 212 litet med et på 5-700 liter. Tror nok jeg får det til, tar bare litt tid. Har jo fått opp 2 karr på 2 mnd nå 212 liter og 18o liter-men trenger noe større

Aaah, deilig med dyrekjære partnere.
De er så lett å lure

L200 er meget pen ja. Det første bildet i Aqualog yter mallen rettferdighet. 20 cm er litt stort, man må ha litt størrelse på karret skal man ha opp en leksgruppe på disse
Hei på deg Geir-mange bør man ha av maller for å sette opp en leksgruppe? I dette tilfelle L200-men lurer like mye på leksgruppe på L046-mange bør man ha?
Mener du at fisken skjelden blir 20 cm? Og hvor stort karr bør man ha til en leksgruppe?
Går med en liten drøm om å prøve å drette noen maller
Og er 498,- en vanlig pris for en L200? I butikken mener jeg.
Tja, tror det vil være en grei pris.

Var innom butikken og så på dem i dag jeg også. Utrolig flotte maller syns nå jeg, hadde jeg hatt kar å huse dem i hadde jeg i alle fall kjøpt en
Nå er ikke L200 en malle jeg ville ha satset på om jeg skulle ha satt opp en leksgruppe. Var mere størrelsen jeg tenkte på. Tviler på at de kommer opp i 20 cm i akvarium, men 15+ er vel en mer naturlig størrelse.

Er lite info å oppdrive om oppdrett samt at det er vanskelig å skille kjønnene.

Skal man først gå for en leksgruppe kan det være en fordel å bestille hele gruppen på en gang og dermed oppnå rabatt. For mine 7 VF L260 betalte jeg under 250 kr stk og de var alle over 7 cm.

Rent statistsik sett må man ha 5(husker jeg rett nå?) eller fler for å være sikker på begge kjønn. Dermed er man tilbake på kostnad. Med priser på rundt 500 kroner stk blir dette en skikkelig investering.

Jeg ville ha prøvd meg på en malle med lavere terskel for å lykkes. Jeg liker Peckoltiaartene da disse er greie å kjønnsbestemme samt adskillig billigere enn L200. 498 kroner høres ut som en normalpris for disse. Her i Tromsø ville de ha kostet min 550,- .

Prisen på L200___ 350kr og oppover.. er hvertfal min erfaring

Kjempe flott malle.. Løp å kjøp!!
Takk for info. ja det er en vakker malle
Tilfeldig bekjentskap
© morten kjøndal
Reklame for plussmedlemskap