Malawi nybegynner og lurer?

hei prøver meg på malawi
har 15 stk gående i et kar på 129L (er det mye)

legger merke til at den ene henger oppe ved vannflata med halen opp (titter liksom ned )livner til når det blir mata
er det normalt

de andre svømer rundt om kring og (leker)

verdier
ph ca 7-8
gh ca 13
nitrit ikke mål bar
om 15 stk er mye i en 129 liter kommer ann på hvor store de er. Er alle 15 cm så er karret overbefolket
Så vanskelig å gi noe svar med så lite opplysninger.
Vannverdiene ser greie ut dem.
Kommer nok snart noen malawi freaksom kan den fisken bedre enn meg.
Malawi er en fisk som trives under ganske trange forhold, sett opp mot mange andre ciklide-arter.
Men 15 stykk, hørtes litt vel tett ut, fiskene vil nok fort få det for trangt.
Malawi er også ganske lett å få i lek, og antallet øker plutselig både fort og gæli

Hvorfor den ene henger i overflata, er ikke godt å si med tanke på det lille du har delt med oss av info
Hvilken art er det, hvor stor, er den normal i fargene, hvilket for får den, hvor ofte bytter du vann osv.
Jo mere du kan fortelle om "tilfellet", jo større sjangs er det for at noen kjenner igjen problemet, og kan gi deg konkrete råd.

Forøvrig, så skader det ikke å øke ph litt, malawiciklider lever i vann med 7,7-8,6`Ph. Selv holder jeg alltid ph godt over 8 til malawi
hei
vell er ikke helt sikker på vilken art men tror det er golden.er gul av farve

vet ikke helt hva jeg skal si men den er liksom helt alene i toppen av karet tar en tur ned en gang i blandt er litt hvit på den ene siden

tror det er bedre at de som vet og har peiling på arten spør meg .... ev forteller litt om arten??

størelsen varierer fra 2-7cm
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap