hjelp... hvordan yngel er dette ?

Har som sagt slitt endel med uforklarlige dødsfall i karene mine, heretter kalt "spøkelsesdøden".
men dette ser ut til å ha roet seg, siste dødsfall var for en uke siden, da var det en guppyhunn som tok kvelden.

men i 312 literen har det skjedd noe... jeg har i dette karet nå 4 apisto, 2 bolivianere, 2 coryer, 3 L-066, 1 garra, 2 av denne killien og 1 endlers guppy hann.

var nede og foret og slukte lys i sta og da plutselig fikk jeg øye på to pittesmå yngel som svømte i overflata, tett inntil en tue med javamose som bor på toppen av ei rot, nesten i overflata.
yngelen er maks 2-3 mm lang.

men hvordan yngel kan dette være ? førstenevnte døde guppyhunn gikk i dette karet men hun døde jo for en uke siden så jeg har litt problemer med å tro at dette kan være guppy-yngel ? de ville vel ha vært større ?

kan det være killiyngel ? noen som kan forklare hvordan pittesmå killiyngel ser ut ? og lever disse i vannoverflata ?
Et lite bilde av underverket hadde vært fint, siden det er flere muligheter i karret. Og hva gjør du oppe så sent? #
bil i grøfta, naf veihjelp, oppgira og søvnløs

skulle gjerne tatt bilder av de men kameraet mitt takler ikke å ta bilder av så små ting klart dessverre.
men de ser ut som små guppy-yngel, lysegrå i fargen og pittepittesmå.

kommer til å la de gå i det store karet tror jeg, der ser det ut til at spøkelsesdøden har stabilisert seg litt.
Siden de svømmer i overflata og er så små som 2-3mm tipper jeg det er killi-yngel.
ok... så de svømmer i overflata de og.
har null peiling på hvordan yngelen til killi generellt ser ut og oppfører seg
Enig med Tone. Det kan bare være killi yngel. Gratulerer
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap