Arowana

Jeg er i tidlig planleggings stadie av en 1400 liter asiatisk biotop hvor fie haj (haimalle)skal få bo. Men jeg tenkte kanskje at en arowana skulle få bo der også. Disse burde vel gå sammen....?
Jeg tittet på en veldig søt arowana baby her om dagen og jeg trodde det var en sølv arrowana da han har de bartene men han var kun 5cm og hadde en sort flekk bak gjellene. Det har jo ikke de jeg har sett bilder av. Er det en flekk som blir borte når de vokser?
Jeg synes også den hadde litt grønn skjær rundt flekken. Flott var den iallefall.
Jeg var nesten fristet til og kjøpe den til 530 literen siden den er såpass liten.
Så kunne han vokst fram til 1400 literen kommer i løpet av sommeren.
Den kosta 140 kr.
Pga den lave prisen tipper jeg det er vanlig Sølv Arowana.
Ja jeg ville egentlig tro det jeg og.
Men ble litt usikker om det kanskje var en annen en siden den har et flott grønn skjær samt denne sorte flekken.
Den butikken som hadde den visste ikke så mye om den. De hadde 2 men en hadde forsvunnet visstnok.
Hei
Eg har sjøl ein Arowana og den går i lag med ein paroonhai så de går sikkert fint å la den gå ilag med Haimallene!! Men du skrive ikkje kor store dessa hai mallene e,og e de paroonhai elle sølvhaimalle eller ein aen type!!! Mine har gått sammen i ca 2 1/2 mnd og di rører ikkje hverandre. Men så e begge mine fisker samme størelse og. Så vist haimallene e mye større enn den 5 cm Arowanaen så trur eg kanskje ikkje eg ville tatt kjangsen. Men alt komme jo an på ka type dessa haimallene e!!
det er en pangasius hypopthalmus tror jeg. Det er iallefall ikke en paroon hai. Hun er vel snart 25cm men veldig fredlig og rolig. Hun kommer og spiser mygglarver fra hånda og hun rører ikke rødnese tetraene som går sammen med henne nå.
Ble bare så forelska i denne arowanaen og jeg tror den ville passe godt inn i det asiatiske biotopet jeg planlegger.
Kommer ikke til og bli mange fisk da jeg vil at de skal få mest mulig plass og utfolde seg på.
Ville aldri oppfordre folk til kjøp av så store fisk, men nå fikk jeg den med et lite akvarie og vil gjøre alt for at den skal få det fint =)
Arowanaen er en Silver, den søramerikanske typen.
Den går fint sammen med en haimalle også når de blir større.
Det går veldig bra å ha den i en 500 liter, og når du har 1300 liter å flytte den over i etterhvert blir det veldig bra.

Det som står i fiskebasen om Arowana er tull.
Les heller her for å lære om Arowana:
www.arofanatics.com
www.monsterfishkeepers.com

Roy Løvmyr
Det som står i fiskebasen om Arowana er tull. Les heller her for å lære om Arowana: www.arofanatics.com www.monsterfishkeepers.com

Som bruker her inne, og av fiskebasen, er det kjempeflott om du kan sende inn den informasjonen du mener er riktig.
Det er slik vi får en sånn flott fiske og plantebase her inne

Den er alles, og alle kan bidra!
Har sendt inn info om silver arowana for en ukes tid siden nå.
Fint om andre med førstehånds kjennskap også gjør det.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap