Studerte fiskene mine i sted og fikk se at iallfall min kjære mollyhann er helt gul under buken - det ser nesten ut som om han har gnidd seg i en blomst. Sjekket under de to andre og bare den ene hunnen har litt gult, men ikke på langt nær så mye som hannen. Det kan godt være dette har vært her før, jeg har ikke sett så grundig under fiskene. Mollyene mine er for øvrig av
denne typen, altså med mye gult på. To av dem har alltid hatt "gullskimmer" på ryggen.
Fiskene klør ikke, de "depper" ikke, de spiser godt og svømmer godt. Det er ingen tegn til gult på noen andre fisker (utenom albino ancistrusen da :-P).
Jeg tenkte på velvet med en gang jeg fikk panikk, men så begynte jeg å se på bilder av molly og da fant jeg
denne "Gold Dust" varianten av black molly. Mine mollyer er ikke på langt nær så gule, men det er ikke langt i fra under magen til hannen.
Er dette noe å bekymre seg over - eller har jeg bare fått en litt merkelig blanding med mer anlegg for gult (for det er gult og definitivt ikke hvitt)?
Takknemlig for svar!