Fiskesammensetning med sneglehuslekere.

Jeg har en 75ltr med 3 L. Ocellatus. Det jeg lurer på er om det går an å ha i noen flere fisker med disse? Som julidochromis- altolamprologus calvus etc. Noen som har tips?
Ja, du kan fint ha en Julidochromis-art oppi der. Men jeg hadde unngått Calvusen, da den blir litt for stor til en 75 liter.

Ellers så vet jeg ikke om så mange Tanganyikanere enn sneglehuslekere og Julidochromis-arter som passer i et kar på 75 liter. De fleste andre fisk fra sjøen blir gjerne større og vil ha kar på 100+++.
Ok, takk for tips. Hvilken julidochromis art anbefales?
Det er vel bare å velge og vrake det

Har selv ingen erfaring med noen av Julidochromis-artene, så jeg skal ikke anbefale noen. Men personlig så syns jeg Julidochromis regani er flott.
Nja, ikke vær sikker på at det går bra lenge. Jeg hadde to ocellatus, to multier og to julidochromis transcriptus i en 74liter en liten stund, og det ble for mye. Hovedproblemet var ikke to slag sneglehuslekere, for alle fiskene var unge, men transcriptisene ble jaget vekk litt for mye.

Det kan nok gå bra for unge fisk, men en 74liter for voksne ocellatus + voksne julidochormiser kan være for lite.

Mine reganier kan kanskje være litt hissige og ja. Men bare to av de. Har både marileri og regani. Enig med at Calvusen blir altfor stor. Har to fullvoksne calvuser i et 280 liters akvarie, og har egentlig lyst på større kat til de. De er kjempe fredelige og svever rundt men de er ca 12 cm store!
Men hva med telmatochromis vittatus? De er fredelige. Står at de skal ha ca 160 liter men de tror eg skulle klart seg fint i ditt kar.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap