Noe galt med Brevisen(e) mine?

I de siste dagene har min største Brevis oppført seg rart. Hele dagen lang gjemmer den seg i "steinrøysen" og kommer kun ut når det er tid for mat. Tidligere hadde jeg en annen Brevis som gjorde det samme. Den ble utrolig tynn og er tynn fortsatt, men spiser godt og legger heldigvis på seg.

Lurer på hva som kan være galt? Vannverdiene virker OK, jeg foretar ukentlige vannbytter, mater nesten hver dag. Det går i spirulina-flak, vanlig flakfôr, malletabletter, og noen ganger reker og agurk.

Mistet en Brevis for to dager siden av uvisst grunn. Vil helst ikke at dette skjer igjen. Hjelp!

Bildene viser "steinrøysen" og den omtalte Brevisen som gjemmer seg.
Ser ikke noe sykdomstegn på fisken, ut i fra bildet.

Hvorfor den har funnet ut at hulen er så trivelig, vet jeg ikke, men slik adferd har jeg flere ganger sett på stresset fisk. Med stresset mener jeg fisk som ikke er så populære i gjengen, og som mobbes en del.
Kan dette være tilfellet hos deg?
Det kan jo hende, men fisken er dobbelt så stor som resten av gjengen, og kan banke opp de fleste. Betyr jo ikke at den ikke kan bli mobba. Noe jeg kan gjøre som kan hjelpe?
ånei.. håper den klarer seg! Syns Frank sin konklusjon var bra men da burde jo du ha sett det... Merkelig greie. Lykke til hvertfall!
Etter å ikke ha sett den ute i lyset på flere dager, skifta jeg vann i dag, og fant den inni steinrøysa.. Den var helt blek og forskremt og svøte ut i lyset litt forvirra. Etter bar enoen sekunder kom fargene tilbake, men den gjorde noen rare bevegleser og døtta seg inn i et sneglehus. Etter det har jeg ikke sett den.

Jeg utelukker ikke mobbing, men har ikke sett noen tegn til det.

Uansett hva som er galt, så lever den i alle fall. Det er jo litt positivt. Dette har som sagt skjedd før, men heldigvis så gikk det bra med den andre fisken. Får håpe det skjer igjen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap