Golden ciklide

Den ene Goldenen min gjemmer seg bort i karet, den blir jaget av den andre Goldenen og den tar ikke til seg mat når jeg har den for seg selv. Den ser kanskje litt tynn og ikke så fargesterk som den andre cikliden. Noen råd på dette? :\
Er den tykk under haken? Golden hunner som tygger spiser ikke på mange uker, og blir ofte jaget rundt..
Hva mener du med tygger?
Den er ikke spesielt tykk under haken, men den "senen", (i mangel på bedre ord) som går fra munnen og under mot buken, er ganske fremtredende og fisken har ikke spist på snart to uker nå. Jeg prøvde å ha den i kar for seg selv, men den ville heller ikke spise da ( røde mygglarver, flakfor ). Når jeg mater selskapskaret er det ofte den er helt nær maten og lukter på den uten å spise. Har lagt til flere gjemmesteder slik at den kan gjemme seg for den andre Goldenen. OG det er kun den andre som svømmer etter, parkerer framforbi og rister litt på seg før den svømmer etter/videre. Takker for svar
Det beste hadde vært om du hadde bilde av den! Å tygge vil si at fisken bærer egg/fiskebabyer i munnen. Dette gjør den fra 3-4 uker. I denne perioden spiser ikke fisken og er mer sky enn vanlig. Den "senen" du snakker om kan komme av at fisken har babyer i munnen altså.

Fisken blir tynn og ser gjerne litt "syk" ut. Golden er en munnruger! Dette er bare en ide om hva som kan være "i veien" med fisken din
Cathrine
Det beste hadde vært om du hadde bilde av den! Å tygge vil si at fisken bærer egg/fiskebabyer i munnen. Dette gjør den fra 3-4 uker. I denne perioden spiser ikke fisken og er mer sky enn vanlig. Den "senen" du snakker om kan komme av at fisken har babyer i munnen altså. Fisken blir tynn og ser gjerne litt "syk" ut. Golden er en munnruger! Dette er bare en ide om hva som kan være "i veien" med fisken din :)

Dette gjør den fra 3-4 uker. Jeg mener; dette gjør den i ca 3-4 uker.

her har du bilde av en tyggende golden! Ser din golden silk ut?

Golden
Ja den gjør det, og har nå fødd 1(såvidt jeg vet) baby. Den andre goldenen døde samtidig som babyen ble født. Og jeg har vært bortreist fra akvariet og ute av stand til å flytte babyen over
har bedt om økt foring, men tror dessverre det er forsent.

Uansett takk for svar Cathrine
Bare hyggelig!
Det var synd den døde! Den fødte sikkert flere babyer, men de blir ofte spist av andre, og moren er ikke særlig flink barnepasser...

Men nå vet du iallefall hvordan en tyggende ciklide ser du! Du får kjøpe en ny Golden så kanskje du får flere babyer!!!
Ja nå vet jeg hvordan en tyggende ciklide ser ut
Og til min store glede så var babyen i live i dag når jeg kom hjem, dessverre forsvant den når jeg prøvde å flytte den til et annet kar så nå er det på jakt igjen...
Bør jeg ta med moren over i opdrettskaret?
Så bra den lille gule lever enda, da går det nok bra skal du se

Å fange en liten rakkar er vel nesten umulig, jeg hadde latt den være der den er jeg, moren og!

Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap