Masse guppy unger:)

Har fått en hel masse guppy unger nå, ser ut til å klare seg bra og spiser godt med finknust flakfor. For den saks skykld kaster de seg over ikke knuste flak som sikkert veier det tredoble av dem selv...

Bruker ikke noe ekstra kar eller lignende, ikke interessert i at 25 stykk skal overleve... masse planter og ikke minst overflateplanter som de er flinke til å gjemme seg i. Så blir nok noen som overlever.

To ting jeg lurer litt på:
1) Hunnene har nå begynt å jage hverandre mye, 2 stk. Lurer litt på hvorfor. Hannen min døde etter en liten krangel med min siste prakt botia om den beste plassen, kan det ha noe med saken å gjøre?

2) De fleste av ungene er klart oransje, med helt gjennomsiktig hale. Men hvertfall en, de beveger seg litt mye til å telle, er helt mørk, også mørkere hale. Noen grunn til dette? eller bare vil den annerledes ut siden?
spm til
Noe spesielt jeg bør ta hensyn til med tanke på vannverdier når karet er så fullt av unger?
ang. spørsmål 2: fargene
Jeg har stadig hatt guppykull siden jeg fikk guppy for et halvt år sida. Er ennå ikke sikker på om den eldste "babyen" har fått sin endelige farge (den har nå blitt far...), men den har ikke endret seg, som jeg kan se, den siste månden. De yngre derimot kan man se endringer i fargen på nesten fra dag til dag. Det er kjempe spennende å følge med på! De får helt andre farger enn det først så ut til! Har en hypotese om at de får sin stabile farge når de blir kjønnsmodne og liksom er voksne... men er altså ikke sikker.
Tilfeldig bekjentskap
© J.Raja
Reklame for plussmedlemskap