TMG-blandes med vann først?

På flasken står det at gjødselet skal spees først,betyr det at jeg må tilsette TMG ved vannbytte?
Det er helt unødvendig å spe først hvis du har rimelig strøm i akvariet.

Med hensyn til økonomi så svarer det seg å tilsette TMG ved vannbytte. For plantene er det derimot optimalt å tilsette små doser oftere. Det spørs hvor mye man legger i det. Jeg velger ihvertfall økonomiløsningen.
Håvard Støre Andresen
Det er helt unødvendig å spe først hvis du har rimelig strøm i akvariet. Med hensyn til økonomi så svarer det seg å tilsette TMG ved vannbytte. For plantene er det derimot optimalt å tilsette små doser oftere. Det spørs hvor mye man legger i det. Jeg velger ihvertfall økonomiløsningen.


Jeg gjør som Håvard.
Håvard Støre Andresen
Mc og jeg er utrolig gjerrige;)


Men rike på kjærlighet!
Når jeg skal tilsette tmg til min 250 l,hvor mye bør jeg ha i?
Førstegangsbruker. Heller jeg bare i f.eks ved utblåsningen?

Jeg husker ikke helt mengden, men det skal vel stå på flasken?

Jeg pleier å blande det i bøtta med de andre tingene jeg tilsetter.
TMG-dossering er 1ml pr liter vann I starten kan det være greit å ikke bruke full dose.

Etterhvert som plantene tilvennes næringsmenden, kan du godt øke mengde TMG en del over anbefalt dossering. Selv bruker jeg ikke mindre enn 4x anbefalt dose (fordelt daglig), med moderat belysning... Og sliter ikke med algevekst
Frank Angell
TMG-dossering er 1ml pr liter vann :) I starten kan det være greit å ikke bruke full dose.


NB: Det er 1 ml pr 10 liter vann
Ronny B.
[QUOTE=Frank Angell]TMG-dossering er 1ml pr liter vann :) I starten kan det være greit å ikke bruke full dose.


NB: Det er 1 ml pr 10 liter vann
Sef Skjemmes
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap