Discus for offshore-arbeider

Hei

Jeg har veldig lyst til å få meg discus men er litt usikker på om det vil være en lur ide siden jeg reiser offshore i 14 dager uten barnevakt til karet mitt.

Har et Juwel Rio 240 som skal utstyres med en ekstra filterpumpe (JBL Profi 500), samt at det innebygde filteret skal brukes.

Dersom jeg mater litt lite i de ukene jeg er borte vil det da gå greit med et par tre discus'er oppi? Samt vannbytte jevnt før avreiser og rett etter hjemkomst.

Hmm om du i det hele tatt skal vurdere det må du i det minste belage deg på å kjøpe fullvoksen fisk. De trenger ikke mat 4-5 ganger om dagen...

Det kan jo gå med en solid foringsautomat og automatisk vannbytte. Så om du har penger, teknisk innsikt og god forsikring så prøv.

Diskus er og blir en fantastisk flott fisk!!
Jeg ville ikke gjort det, kan skje mye rart på 14 dager. Mating og vannskifte får du nok til om du lager det automatisk. Men det er alt det andre som kan skje, Sykdom, varmekolben streiker, strømstans, etc. Reiser mye i jobb selv, og uten eldste sønn kunne jeg neppe holdt på med dette. 14 dager hver eneste måned hele året er litt for risikabelt for meg.
Tenkte meg nesten at det ikke ville gå så bra. Finnes det noen andre fisker som er lignende discus, ihvertfall på størrelse, som jeg kan holde hos meg?

Det hele kan løse seg med en bedre halvdel - pose og sekk!! ;D
Hehe......mye som hadde løst seg da ja
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap