Ancistrus

Nå har hannen min vært i skifer hulen si i 4-6 dager, og jagerbort alt som kommer foran inn gangen. Kommer ut med hale finen og "børster" bort eplesneiler, så de triller bort over bånn. Sjefs reka mi, en stor Macrobrachium assamensis med kjempe klør skulle inn i hula. Fy f.. så sint ancistrusen ble, han pryla reka kraftig, så de store reka forsvant fort fra hula. Er litt morsomt og følge med på adferden.

Er vel et rimelig sikkert tegn på at det er egg i hulen det der. For hannen har aldri vært flere dager i hulen før.
Vil jo ikke ha masse ancistruser i karret, så hvordan fanger jeg dem letest mulig(vis det blir noen yngler)mener jeg? Eller kan jeg ta "natur"metoden og regne med at defleste blir spist opp vist jeg ikke gjør noen ting?
Store er yngla når de forlater hulen??
Heisann Ken!

Gratulerer hvis du har fått små sugekopper... Lys inn i hulen med en lommelykt så ser du jo fort om det er noe der. Dersom du ikke ønsker å ha dem i det karet som de ble/blir født i, (noe som er å anbefale iallefall den første tiden) kan du jo ta opp hele hula med hånden og sette den ned i et annet kar med alle småttisene i.

Jeg ville ha beholdt dem der de er - men nå har jeg som sagt ingen erfaring med egne sugekopper enda...

PS! Har satt opp et nytt kar her som det skal svømme noen sugekopper i...
Har satt hulen sånn at jeg ikke får sett inn, får bare sett 1-2 cm inn i igangspartiet. Men den store hannen har vært der i 4-6 dager, og kommer heller ikke ut for å spise-eneste som får han til å komme ut på "verandaen" er vist noen uvedkomende nærmer seg. han går toppen 1 cm bort fra åpningen, så han passer tydelig på ett eller annet. Og da håper jeg det er egg. Var noe som lignet på lek i forkant, masse jaging(så litt brutalt ut).
Må sette opp et karr til jeg/vi og.
Så jeg lar hula stå der den står, og heller fange dem etterhvert vis noen overlever(ikke blir spist opp).
Men da er jeg på jakt etter et karr på mellom 80-180 liter, vist noen vet om Helst komplett og i kjørbar avstand fra østfold-liker å se på ting før jeg betaler.
Ken Myrseth
Har satt hulen sånn at jeg ikke får sett inn, får bare sett 1-2 cm inn i igangspartiet. Men den store hannen har vært der i 4-6 dager, og kommer heller ikke ut for å spise-eneste som får han til å komme ut på "verandaen" er vist noen uvedkomende nærmer seg. han går toppen 1 cm bort fra åpningen, så han passer tydelig på ett eller annet. Og da håper jeg det er egg. Var noe som lignet på lek i forkant, masse jaging(så litt brutalt ut). Må sette opp et karr til jeg/vi og. Så jeg lar hula stå der den står, og heller fange dem etterhvert vis noen overlever(ikke blir spist opp). Men da er jeg på jakt etter et karr på mellom 80-180 liter, vist noen vet om:) Helst komplett og i kjørbar avstand fra østfold-liker å se på ting før jeg betaler.

har lest at de har skjelletet utenpå så veldig få fisk spiser de... lykke til
Skjelletet uten på??? Har du noen side hvor jeg kan lese noe om det?
Aldri hørt noe sånt før, inntressant.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap