- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- "Verdens beste algespiser"
"Verdens beste algespiser"
Postet 22.03.06 kl 17:25
Postet 22.03.06 kl 17:32
Det med at den synker om den stopper å svømme, minner meg om SAE (Siamesisk algeeter) Finnes i fiskebasen her, søk på "Siamesisk*", (ta med stjernen) så får du opp bilde og kan sjekke.
Det er helt normalt at de foretrekker fiskefôr fremfor alger med alderen.... de kan bli noen skikkelig fete og late fisk
Late i den forstand at de ikke gidder å jobbe for føden ved å gnage alger dagen lang, men heller spiser seg stappmette ved fôringstid... Hos meg var de førstemann til matfatet, og hadde slukt alt før de andre rakk frem! Det er forresten en stimfisk
På ditt bilde var det litt for uklart til sikker id, blant annet var fjeset på fisken visket ut.
Det er helt normalt at de foretrekker fiskefôr fremfor alger med alderen.... de kan bli noen skikkelig fete og late fisk
Late i den forstand at de ikke gidder å jobbe for føden ved å gnage alger dagen lang, men heller spiser seg stappmette ved fôringstid... Hos meg var de førstemann til matfatet, og hadde slukt alt før de andre rakk frem! Det er forresten en stimfisk
På ditt bilde var det litt for uklart til sikker id, blant annet var fjeset på fisken visket ut.
Postet 22.03.06 kl 18:18
Endret: 22.03.06 kl 18:23
Postet 22.03.06 kl 19:00
Postet 22.03.06 kl 19:44
Postet 22.03.06 kl 20:02
Postet 22.03.06 kl 20:05