- Hjem
- Forum
- Karpelaks (Tetra m.fl)
- neontetra..
neontetra..
Postet 22.03.06 kl 19:08
Ser på profilen din at du i tillegg til de 35 neontetraene også har 3 gullfisk. Syntes personlig at det hørtes trangt ut.
Neontetra bør ha min 60cm svømmelengde. De liker temperatur fra 22-26 grader, så de er kanskje grei nok. Men gullfisken vil ha det mye kjøligere fra 10 grader (max 22) og de trenger min 80 cm svømmelengde og min 100 l å boltre seg i.
Tror ikke du har funnet de ideele partnerne.
Neontetra bør ha min 60cm svømmelengde. De liker temperatur fra 22-26 grader, så de er kanskje grei nok. Men gullfisken vil ha det mye kjøligere fra 10 grader (max 22) og de trenger min 80 cm svømmelengde og min 100 l å boltre seg i.
Tror ikke du har funnet de ideele partnerne.
Postet 22.03.06 kl 21:18
Postet 22.03.06 kl 22:37
ja, det er jo slik det blir når man setter seg ned å leser etter man har kjøpt greiene.. guttungen plukket jo høffelig ut det han ville ha, og eg syntes jo det så greit ut, men men... blir vel flere akvarier da.. mett gullfisk? hihi..
Regner med neon tetran går tilbake til 115 literen når eg har fått 200 literen til skalarene.. 3 akvarier burde vel man finne en passende kombinasjon til..
Regner med neon tetran går tilbake til 115 literen når eg har fått 200 literen til skalarene.. 3 akvarier burde vel man finne en passende kombinasjon til..
Postet 22.03.06 kl 22:43
Postet 22.03.06 kl 22:44
Postet 22.03.06 kl 22:46
Postet 22.03.06 kl 22:48
Postet 22.03.06 kl 22:51
Postet 22.03.06 kl 22:52
ja, iallefall når han bare er 5 år..
Det var jo slik da, jeg har jo jobbet som fisker i noen år, og sett en DEL tonn fisk i mitt liv. Det kom en fisker på døren min en dag, og lurte på om eg var interessert i hvalkjøtt, joda, d liker eg jo godt og kjøpte 5 kilo. Disse er flatpakket i blokker, og eg stablet det fint i frysen. Guttungen spurte meg hva dette var for noe, og eg svarte jo dum som jeg er at det er dinosaurkjøtt. Vel, da mor kom på besøk, som også er vestlending, så dette og skulle lage middag til sin kjære sønn, så stod barnebarnet med hodet i frysen og spurte "Farmor, kan vi ha disnosaurer til middag i dag"
Mor lagde dinosaurer, og guttungen likte det veldigt godt...
Det var jo slik da, jeg har jo jobbet som fisker i noen år, og sett en DEL tonn fisk i mitt liv. Det kom en fisker på døren min en dag, og lurte på om eg var interessert i hvalkjøtt, joda, d liker eg jo godt og kjøpte 5 kilo. Disse er flatpakket i blokker, og eg stablet det fint i frysen. Guttungen spurte meg hva dette var for noe, og eg svarte jo dum som jeg er at det er dinosaurkjøtt. Vel, da mor kom på besøk, som også er vestlending, så dette og skulle lage middag til sin kjære sønn, så stod barnebarnet med hodet i frysen og spurte "Farmor, kan vi ha disnosaurer til middag i dag"
Mor lagde dinosaurer, og guttungen likte det veldigt godt...
Postet 22.03.06 kl 22:57
Postet 23.03.06 kl 08:01
Postet 23.03.06 kl 08:28