eSHa 2000 og eSHa Exit

Jeg kom over følgende en eller annen plass:
"eSHa 2000 og eSHa Exit er 2 medisiner som kan brukes samtidig og som ikke dreper bakteriekulturen. Sammen, så skal de kurere over 30 forskjellige sykdommer og blir av produsenten anbefalt å bruke på all ny fisk mens de fremdeles går i karantene karet."

Er det noen av dere som har prøvd disse og vet noe om de?
Fant det ved hjelp av en annen tråd her inne. Den selges på www.tropefisk.no
Har noen brukt dette før eller vet om det er noe i at "den ikke dreper bakteriekulturen"?
Har ikke selv brukt disse medisinene, men har fulgt opp enkelte som har benyttet medisinene.

Uventet nok, har medisinene vist seg å være langt over gjennomsnittet når det gjelder kurerings%, og en del mildere for fisken enn mere kjente merker som tetra, sera osv.
Bakteriekulturene har også overlevd, uventet nok.

Så dette er medisiner som er en del over gjennomsnittet av hva akvariemedisiner generelt er, og det er jo meget positivt.

Hvorvidt en er i stand til å kurrere 30 ulike sykdommer med en kombimix av disse to medisinene, er jeg dog mere skeptisk til...
Samt uhemmet bruk av dette i karantenekar, er jeg sterkt imot. Er jo ikke noen vits å utsette hverken smittestoffer (fare for å utvikle noe ressistens), eller fisk, for disse kjemiske sammensettingene, med mindre det er ett reelt behov (utbrudd av sykdom)

Enhver form for medisinering uten sikker diagnose er gambling. Kan ikke helt skjønne hva det skal være godt for. At produsentene anbefaler det kan neppe komme som et sjokk på noen .

Skal man tjene penger så nytter det ikke å "knusle" i markedsføringen ;-((.
Takk for gjennomtenkte svar. Jeg er jo helt enig med dere begge to at medisinering er siste utvei. Jeg har aldri brukt medisin i karene mine, men..heller ikke hatt sykdom hittil. Syntes det kanskje kunne være fornuftig å ha noe stående i tilfelle.......Bedre føre var prinsippet, vet dere.
Disse virket bra på grunn av at den ikke nødvendigvis dreper alle bakteriene. (Hvis dette virkelig er så.)
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap