Jeg ser at det vokser barter i fleng blant mine fem L-144. Det kan se ut til at jeg har 3 hanner og 2 hunner. De er i mallekaret mitt på 160 liter (100 x 40 cm). I verste fall 4 hanner og kun 1 hunn... (det er en som er litt liten, og som jeg er i tvil om enda).
Hos vanlige Ancistrus blir det mye klabb og babb og krangling om man har flere hanner i ikke så veldig store kar. Det ser jeg tydelig hos de brune ancistrusene i 250 literen. De er større enn L144 er, og eldre. Og der ser det ut til å være 2 hanner og en hunn. Skikkelig grinete, kranglevorne hanner.
Vil det bli like mye kjekling blant L144 hannene som blant de brune med tiden?
Må legge til at i mallekaret (der L144 er), er det tilrettelagt mye bedre for maller, i form av drøssevis med røtter og et utall kriker, kroker og skjulesteder.
De trenger således ikke krangle om de få gjemmsteder som finnes som de i 250 literen sikkert må.
Bør jeg selge en hann eller to av L-144? De er foreløbig unge voksne, har enda en del igjen å vokse, men en av dem har vokst mye fortere enn de andre, og er større både i total str og barter. Han har fått MYE barter
Legger ved et bilde av mallekaret der L144 mallene bor: