Da er det på bordet.

Som mange av dere sikkert vet så er dyrevernloven under revisjon. Det siste på dagsorden er forslaget om å forby hold av fisk i akvarier med et volum under 100 liter.
Det ser ut til at det er politisk flertall for dette i komiteen som fremlegger loven for odelstinget.
Blir vi nå kvitt bollene en gang for alle?

mvh Atle.
mang fisk som kan trives med mye mindre enn det!
Aprilspøk?
Håper det, for hvis ikke går det nok nedover med vår alles felles hobby og glede.

Med en slik lov vil det bli færre som holder akvarium (plassmangel) minder etterspørsel ergo mindre fisk i butikken eller i verste fall helt slutt på fisk i butikken. Alt styres av lønnsomhet
Unntaket er at du kan bruke akvarier så små som 50 liter hvis fremruta er av sotet glass. Med dette prøver regjeringen å fremme en mer privat og verdig tilværelse for fiskene. Det heter at ´Innsyn i fiskenes kjønnsliv hverken er ønskelig eller nødvendig´
Désolé.
L'imbécile d'avril est une forme d'art. Ne m'indiquez pas!

L'tanganyika.
Tanganyika
L'imbécile d'avril est une forme d'art. Ne m'indiquez pas! L'tanganyika.

kan ikke fransk jeg,,,,
Håvard Støre Andresen
Unntaket er at du kan bruke akvarier så små som 50 liter hvis fremruta er av sotet glass. Med dette prøver regjeringen å fremme en mer privat og verdig tilværelse for fiskene. Det heter at ´Innsyn i fiskenes kjønnsliv hverken er ønskelig eller nødvendig´

Kunne man ikke hjelpe til med dette hvis man hadde tett med bredbladede planter?
Feks en stor sverdplante som forgrunnsplante?
Den regjeringa er jo ikke helt god i tenkekassene sine... Å forby kar under 100L, vil jo svært skjelden forbedre fiskenes liv (tenker da på seriøse akvarister, som vet hva dem holder på med).
Om nye regler for dette skulle snekres, burde det vel heller være andre områder som ble nyansert.
For hva i alle dager har en halvmeterlang haimalle å gjøre i ett akvarie på kanskje 250L?

Og dette med innsyn i fiskenes sexliv: det er det dummeste jeg har hørt til nå. Fisk er vel ikke sjenerte, i hvertfall ikke mine... Og slik aktivitet er jo ofte lettere å få til i større kar!

Nåkka e jo rekti gale med den regjæringa hær (av dialæktn førstår dåkk sekkert korsn del av lande æ e fra, å æ e tæmmeli pist åver at d ikkje blir nåkka oljebårring!)
hmmm.....hvilken dato var det igjen i dag.....??
Lovens håndhevere nye oppgaver
Hvordan skal man reagere til en sånn tåpelig regjering?

Ser for meg politiet kommer til å bruke store ressurser på dette, ja.
La heller vær å ta de som knivstikker, skyter raner og smugle, og begynn å ransak hus og garasje for små akvarier...ja jøss..
Hva blir det neste? kommer foring med bl.a. artemia til å bli straffbart, med hensyn til drap på disse små "skjønne" larvene..

Hipp Hipp Hurra for politikken nå til dags.

Hilsen sarkasten
Dere vet det er 1 april idag
Pisces
hmmm.....hvilken dato var det igjen i dag.....?? :-)

Ken Myrseth
Dere vet det er 1 april idag:)

Det var det det var ja!!!

PS: Ifølge Dagsrevyen vil det nå innføres portforbud for hunder, og da spesiellt langhårede. Overtredelse vil føre til en bot på 500,- kroner.....stakkars Bamsen vår...
Dårlig gjort
Syntes det er dårlig gjort å avsløre spøken da, mye bedre å nøre oppunder slik som Frank prøvde Greit nok at noen er litt stolte av å ikke bli lurt. Men bare vent til neste år, da....

Eller så må jeg da avsløre at jeg er ekspert i å bli lurt.

Atle
sorry-skulle tenkt på det-så ber ydmykt om unnskyldning;(
måtte jo avsløre den om en halvtiome lell da...
Tror ikke at så mange gikk på denne, men i ett fandenivolsk forsøk prøvde jeg å skape ennå mere frustrasjoner rundt tema

Men det siste i innlegget er blodig fakta, er megapist over at det ikke blir noe oljepenger til regionen min. Hadde virkelig gjort seg med en del ekstra arbeidaplasser i den regionen i Nordland med størst fraflytting de senere år...

Og jeg som kom med mitt flotte sverdplante- forslag.. :P

Som finnmarking skjønner jeg deg ang oljeutbyggingen, hjemplassen min blomstrer jo nå pga Snøhvit.

Men samtidig skal man være veldig forsiktig.. tenk alle ressurser som blir ødelagt hvis noe skulle gått galt?

Men som med alt har ting to sider.

(Er dette årets digresjon??)
Nei til oljeboring. Sårbare områder må skjermes.

Jeg syns miljøvern skal være en viktig faktor når det gjelder olje. Vi må tenke på økosystemet og artene som lever der, og selvfølgelig konsekvensene det vil få hvis noe går galt, som MC Darup sier.

Skjønner hva Frank sier, og er klar over at fraflytning er et økende problem.
Selv er jeg strålende fornøyd med den nye regjeringa.
Gikk ikke på den der nei..hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Karl Inge Stumo
Reklame for plussmedlemskap