L260 prosjekt

Har tenkt å prøve å lage et kar med møbel selv, for å drette og holde L260. Karet tenkte jeg å lage avlangt og vil erstatte noen bokhyller jeg har i stua. Målene på karet vil bli ca 2,20 m langt, 30-40cm bredt og x antall cm høyt. Noen som har noen ideer på om det kan bli bra? Tenkte å ha sterk filtrering fra den ene siden til den andre hvor innsuget er, for å etterligne ei elv. Tanker om innredning, dekorasjon, forhold i karet for å få til oppdrett?
Minner kanskje litt om dette karet?
http://nettakvariet.no/forum/showthread.php?t=1050396&highlight=mallekar
Husk å legge ut bilder når du kommer i gang
Selve karet er faktisk akkurat slik jeg hadde tenkt meg
Noen anelse om hva slags lim som er brukt på det? Vanlig akvariesilikon som er transparent eller? Og holder det med glass som er 6 mm?
Tipper det er vanlig akvariesilikon.
Akvariesilikon Clas Ohlson

Ifølge glasstabellen her på siden må langsideveggene være 10mm og bunnen 12mm. Synes det var å ta litt kraftig i, har du en helt plan flate å sette karet på og bruker avstivere skal det kunne gå med tynnere glass. Her er en god kalkulator:

Se til høyre litt nede på siden. Har hørt at sikkerhetsfaktoren ikke bør være lavere enn 2. Er den høyere (noe du vil få med tykkere glass) kan du selvfølgelig sove enda tryggere om natta
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap