yngel i dag,men hvilke?

Ser småtasser svømme runt i karet i dag har hatt yngel på guppy så vet hvordan disse ser ut. Men denne yngelen er mye mindre og er flekkete i fargen...jeg har også platyer som har vært litt runde i det siste. Har lest at platy kan få veldig store kull så deres barn er vel sikkert ganske små?Noen som har hatt platy yngel som kan fotelle meg hvordan de ser ut?
scnuppa
Ser småtasser svømme runt i karet i dag :D har hatt yngel på guppy så vet hvordan disse ser ut. Men denne yngelen er mye mindre og er flekkete i fargen...jeg har også platyer som har vært litt runde i det siste. Har lest at platy kan få veldig store kull så deres barn er vel sikkert ganske små?Noen som har hatt platy yngel som kan fotelle meg hvordan de ser ut? :)


gule;D
Hvis du bare har guppy og platy så er det selvfølgelig platyyngel.

De kan være ganske små.
ja det er det nok det! ser guppy yngel også,moro med flere forskjellig yngler da
Det som har vært forskjellen mellom platy og guppy yngel var størrelsen. Synes platyen virker større, mer kortere og tykkere enn guppybabyene.

I tillegg syntes jeg at guppy yngel holdt seg nær overflata mens platyyngel gjemte seg på bunnen. Vet ikke om dette var tilfeldig eller ei.

Apropos farge: de ligner litt foreldre men litt lysere. Feks de røde platyforeldrene har røde barn osv.
RuthA e Bakk
Det som har vært forskjellen mellom platy og guppy yngel var størrelsen. Synes platyen virker større, mer kortere og tykkere enn guppybabyene. I tillegg syntes jeg at guppy yngel holdt seg nær overflata mens platyyngel gjemte seg på bunnen. Vet ikke om dette var tilfeldig eller ei. Apropos farge: de ligner litt foreldre men litt lysere. Feks de røde platyforeldrene har røde barn osv.


opplever også at guppy er mye i overflata..derfor er nok de fleste barna også spist. Ser nå som før når jeg har yngel,dvergurami hannen blir helt vill i øya og jakter rett og slett på de små!Nå kan jeg ikke se noen lengre..men vil ikke ha fødekar heller. Har jo ikke plass til alle kullene,naturen får gå sin gang som regel har en liten gruppe overlevd
RuthA e Bakk
Det som har vært forskjellen mellom platy og guppy yngel var størrelsen. Synes platyen virker større, mer kortere og tykkere enn guppybabyene. I tillegg syntes jeg at guppy yngel holdt seg nær overflata mens platyyngel gjemte seg på bunnen. Vet ikke om dette var tilfeldig eller ei. Apropos farge: de ligner litt foreldre men litt lysere. Feks de røde platyforeldrene har røde barn osv.


Her må jeg si at jeg har samme erfaring Har platy og guppy yngel sammen i et yngelakvarie, og platyyngelen holder seg på bunnen og imellom planter imens guppyyngelen er helt oppe i toppen. Platyen fikk farge etter 1 uke, og nå i en alder av 3 og en halv uke er den helt svart(mora er svart). Guppyyngel bruker veldig lang tid på å få farge, og er tynne og lange.
Det ser ut som den yngelen jeg fikk fort ble fiskemat men noen av dem så rett og slett deformerte ut,de hadde krøllet hale får å si det sånn.Men det blir nok nye snart,har tre runde guppyer igjen yngelen fra forrige kull er nå ca 3uker og alle har fått svart spol som vi si på trøndersk da vil jeg tro at alle blir likedanne?
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap