Artikkel om Corydoras Adolfoi oppdrett

Jeg har skrevet en artikkel om oppdrett av Corydoras Adolfoi. Tidligere (for en del uker siden) spurte jeg Holger pr email om dette kunne være interessant for AF å legge ut, og det var det. Jeg ville vente til de eldste ynglene var blitt to mnd gamle, og det har de nå passert. Jeg tenkte det var et passende tidspunkt for å skrive artikkelen.

Nå lurer jeg litt på hvordan jeg går frem for å sende den inn?
Den er ferdig skrevet, men ingen bilder er satt inn enda. Disse er jeg litt i tvil om jeg skal legge inn i dokumentet, eller om jeg skal nummerere plassene de skal stå, og legge ved bildene nummerert og separat ?

Og hvor sender jeg denne saken?
Skal jeg sende den på email til en moderator, eller skal jeg selv legge den inn her noen plass ved opplasting?

MC Darup har allerede vært så vennlig å korrekturlese for meg, da jeg har en lei tendens til å bable for mye. Det "å fatte seg i korthet" har jeg nemlig aldri greid *he-he* Så jeg håper artikkelen nå fremstår som lesbar og interessant for de som liker Corydoras.


Send den på e-post til moderator.
Legg ved bilder, og marker hvor bildene skal være.
er det likens "fremgangsmetode" for aenus og?
FS
er det likens "fremgangsmetode" for aenus og?


Du kan bruke samme metoder, ja, men det er muligens ikke nødvendig å legge så mye arbeid i det. C Aenus er mye enklere å holde, spesielt mht fôring av yngelen. Jeg tviler også på at du hadde behøvd å sitte i timesvis og samle inn ett og ett egg også, fordi Aenus legger mange hundre egg og gjerne et dusin i slengen C. adolfoi legger ett egg om gangen, og det tar opptil 10-20 minutter mellom hvert, og de legger kun noen titalls egg maks.

Med Corydoras Aenus tror jeg du kunne ventet til eggleggingen var ferdig, for selv om de spiste noen underveis er det så mange at du merker det ikke en gang

Men dersom du ønsker å oppdrette så mange som overhodet mulig i et kull, ville jeg bl.a. fulgt tipsene om renslighet. Man redder nok mange på den måten og unngår plutselige massedødsfall.

Tilfeldig bekjentskap
© Lennart Axelsson
Reklame for plussmedlemskap