Gul palettciklide

Noen som har info om denne?Jeg glemte jo å huske det latinske navnet på den...
Kjøpte med meg to slike i går,da de kom i karet ble den ene helt ildrød i buken,står i bue foran den andre og rister.Kan jeg da vite at dette er en av hvert kjønn,eller ville den flottet seg for en av samme kjønn også?
De er forresten omtrent hvite,med litt gult,og røde øyne.Og nydelige.
tror dette bare er en oppdrettsform av vanlig, mulig albino.
Dette er en fremavlet fargevariant av palettcikliden.

En kaller de for albinopalett, men det er de ikke for hunnen har farge i buken.

Den oppførselen du beskriver er typisk palettoppførsel. Den som bøyer seg og rister er en kjønnsmoden hunn som prøver å dempe agresjon hos en han og lokke ham til pardanelse og parring.

Du har nok snart småbarn.

Da dette bare er en fargevariant, skal den ha samme stell som den orginale.

Jeg har hatt denne fargevarianten for flere år siden og synes den var fin, men jeg synes naturvarianter er finest. (smak og behag dette)

Hvis du har disse sammen med valig fargevariant,vil du opdage at alle hannene foretrekker albinohunner. Tror det kan være at rødfargen i buken kommer bedre fram mot det lyse.

Mvh Rose
Tusen takk for svar!
Men da er det en av hvert kjønn jeg har,siden hunnen rister og bøyer seg foran den andre?
Eller ville hun ha gjort dette foran en av samme kjønn også?
Når jeg søker på gul palettciklide,finner jeg dette navnet:

Pelvicachromis taeniatus,

som igjen leder meg til smaragdciklide??
Må jo legge inn et skrytebilde av henne og da
Hunner vil ikke bøye og riste for andre hunner nei. Det er nok en av hvert kjønn du har.

Søk på palettciklide i fiskebasen så finner du rett fisk.

Gul palettciklide er ikke en egen art. Det er en fargevariant av den vanlige palettcikliden.

Det var en fin fisk du har. Ser ut som den er full av rogn
Hadde det vert to hunner så hadde de ristet på en annen måte.

Ciklider legger seg opp på siden av "fienden" og spiler opp finnene sine og slår liksom med hele kroppen. Da vil de fort finne ut hvem som er tøffest og den sterkeste vill jage den andre. (av og til så den ene dør av stress.
Tusen takk for svar
Så spennende å se,siden de var helt hvite i går,og hunnen har fått all denne fazrgen så raskt.
Hun stiller seg i en stor U så snart han nærmer seg
Ser du har litt grov grus. Da klarer de ikke å grave ut hule selv.

Du må lage en eller annen huleannordning for de.

Du kan bruke en kokkosnøtt hule, eller lage en grop i grusen og legge en flat stein over som tak. De vil legge eggene i taket av hula.

Sørg for at det nesten ikke er åpning in i hulen. Bare så en fisk kan smyge seg sidelengs inn.

Mine paletter har sin åpning som dette :
Har en kokoshule,men jeg skjønner at jeg har ALT for stor åpning på den.Så da blir det ny hule på mandag. Gurimalla så begeistret jeg er for disse to*sukk*
Kjempeartig, Liss. Jeg hadde et par av samme type for et års tid siden. Begynte på akkurat samme måten. Etter noen dager la hun egg.
Jeg hadde også en kokosnøtt med lite åpning, som jeg hadde, kokt og laget hull i med stor flid. Men tror du hun ville ha den? Nei, selfølgelig ikke. Paret begynte å kage seg en hule under en av røttene. Holdt på i flere dager og flyttet en og en stein til de tydeligvis var fornøyd. Så ble eggene lagt i "taket" på undersiden av rota.
Ja vet du,under den ene rota mi er hunnen ofte.Har ikke sett at hun har gravd,kanskje hun bare gjør seg kjent i karet. Blir iallfall UTROLIG spennende,og gjett om dere skal holdes oppdatert
Har kun hatt yngel på levendefødere,så dette med egg er helt nytt for meg.Han som solgte meg fiskene på butikken var og spent,han har ikke hatt disse inne før,og var spent på farger,lek etc.

Er det ikke morgen snart så lyset i karet kan slås på?
Gleder meg allerede! Har fått skikkelig sansen for disse i det siste Riktignok kommer nok jeg til å holde meg til naturlige farger dersom det blir til at jeg anskaffer sånne.
Nå har den nye boligen deres kommet på plass,og hun har vært inni flere ganger og sjekket standarden.
Nå er det bare å se etter risting for å lokke hverandre inn i hula

Etter mange år med paletter er det fortsatt like morro )
Palett ciklider er en av mine favoritter, flotte enkle fisker som yngler lett.
Hun står i åpningen og rister)
Nå ser det ut som om de har inntatt en mallehule som bolig,istedetfor kokoshula jeg laget.
Hunna er inni der omtrent hele tiden,og hannen står vakt utenfor konstant.Betyr det noe?
Han svømmer innom nå og da,men er raskt ute igjen.
Hun er bare i åpningen og titter av og til,og forsvinner inn igjen like raskt.
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap