Nålefisk/"ferskvannsjøhest"

Kjøpte 5 av disse for en tid tilbake, trolig er det en art av Hippichthys, men er ikke helt sikker, kan også være Microphis.
Holder de i et kar på 90 liter, med brakkvann og høy pH og GH. De spiser kun levendefôr, som artemia, dafnier, cyclops etc. Jeg fôrer mine med artemia.
Hannene er utstyrt med to plater på undersiden av magen som hunnene legger eggene i. Etter det bærer hannene på eggene til de klekker.
Etter min mening er de en meget fascinerende fisk, oppholder seg i alle deler av akvariet og svømmer rundt som en bøyd pinne når de jakter på artemia
Så disse i en butikk for en tid tilbake...de så skikkelig stilige ut, men så vidt jeg husker var de ganske dyre...og så var de ganske vanskelige fikk jeg beskjed om? Kanskje det ble sagt fordi jeg er begynner ennå
Det kan være litt vanskelige å få dem til å spise. Hvilken butikk var det?
Dyrego Kilden i Stavanger. Skal ikke si at det var akkurat denne typen, men de lignet i hvertfall for et utrenet øye.
...og når jeg sier dyre mener jeg i forhold til "vanlige" fisker, jeg har jo ikke snøring på hva sånne normalt ligger på i pris.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap