Pelvicachromis signatus
Satte i kveld sammen det første paret med denne cikliden. Har hatt gående noen hanner og hunner hver for seg en tid nå (til oppfeting) og i dag var tiden for første "pardannelse". Hunnen kom i 112-literen i går kveld og i kveld så var det hannens tur. Hannen hadde ikke vært lenger enn et lite minutt i karet før hunnen "slo på" fargene. Det skal bli spennende å følge med på dette videre Jeg har forøvrig 3 par til som skal ut på "blinddate" senere.
Bildet er av hunnen i kveld.
Bildet er av hunnen i kveld.
Postet 12.04.06 kl 23:49
Endret: 12.04.06 kl 23:50
Spennende! Regner med du holder oss oppdatert
Kjøpte meg et (forhåpentligvis) par av den vanlige i dag, de er litt unge ennå. Men fy fillern for en flott fisk! Det har egentlig aldri slått meg før...og så digger jeg måten den svømmer på...rolig bortover...så bråstopp...så rolig bortover igjen Og så pirker den jo mer på plantene enn Ancistrusene ser ut til å gjøre
Lykke til!
Kjøpte meg et (forhåpentligvis) par av den vanlige i dag, de er litt unge ennå. Men fy fillern for en flott fisk! Det har egentlig aldri slått meg før...og så digger jeg måten den svømmer på...rolig bortover...så bråstopp...så rolig bortover igjen Og så pirker den jo mer på plantene enn Ancistrusene ser ut til å gjøre
Lykke til!
Postet 12.04.06 kl 23:56
Endret: 12.04.06 kl 23:56
Postet 13.04.06 kl 00:57
Denne arten, såvidt meg bekjent, kan du behandle rimelig på samme måte som du gjør med Palettcikliden. Altså kjøpe et par. Viktig med mange gjemmesteder. Jeg har satt opp karet med de ovennevnte fiskene med flere kokosnøtthuler, steinhuler, hellere og røtter. Forskjellige planter både i substratet, på steiner og på røttene.
Årsaken til at jeg hadde grupper med hanner og hunner hver for seg er at jeg på JAKs storauksjon kjøpte en pose med bare hanner. Hunner fikk jeg tak i noen uker seinere. Kjønnene har gått i forskjellige kar noen uker for oppfeting/klargjøring før de kan settes sammen.
Årsaken til at jeg hadde grupper med hanner og hunner hver for seg er at jeg på JAKs storauksjon kjøpte en pose med bare hanner. Hunner fikk jeg tak i noen uker seinere. Kjønnene har gått i forskjellige kar noen uker for oppfeting/klargjøring før de kan settes sammen.
Postet 13.04.06 kl 10:17
Postet 13.04.06 kl 16:42
MC DarupHvordan er de ang temperament, og territorier? Har lyst å ha de i en 112- liter, er det da utelukket med feks et apistogramma- par i samme kar? (Selvsagt masse planter, gjemmesteder og naturlige skiller)
Akkurat det vil jeg også gjerne vite Regner vel med at det er noe likt Palettcikliden, kanskje noe mer stridigere. Jeg skal se hvordan paret mitt ter seg framover så får vi se. De har selskap av noen guppy og en L-malle for tiden.
Postet 13.04.06 kl 16:52
Postet 14.04.06 kl 22:20
Postet 09.05.06 kl 19:39
Postet 09.05.06 kl 22:28
Postet 21.05.06 kl 21:28
Postet 21.05.06 kl 22:24
Endret: 21.05.06 kl 22:24
Postet 21.05.06 kl 23:20
Bjarne[QUOTE=MC Darup] Hvordan er de ang temperament, og territorier? Har lyst å ha de i en 112- liter, er det da utelukket med feks et apistogramma- par i samme kar? (Selvsagt masse planter, gjemmesteder og naturlige skiller)
Akkurat det vil jeg også gjerne vite Regner vel med at det er noe likt Palettcikliden, kanskje noe mer stridigere. Jeg skal se hvordan paret mitt ter seg framover så får vi se. De har selskap av noen guppy og en L-malle for tiden.
Har du funnet ut av dette nå når de er foreldre?
Postet 22.05.06 kl 07:39
Paret mitt går i 112-literen og der er de sjefer i hele karet. Hadde noen guppy, men de er borte. En forskremt L-183 gjemmer seg så godt han kan. Hadde også en liten Nanochromis oppi der, men den ser også ut til å ha blitt borte. Mao. så er de ikke så glad i annen fisk for tiden Jeg ville nok ikke satset på å ha annen fisk sammen med de når de har yngel.
Postet 22.05.06 kl 18:17
Postet 03.09.06 kl 10:23