- Hjem
- Forum
- Foto & Film
- Billig og kraftig blitz
Billig og kraftig blitz
Postet 16.04.06 kl 14:10
Postet 16.04.06 kl 16:54
Postet 16.04.06 kl 17:08
Er det noen som vet om det er denne jeg må ha i tillegg til en vanlig blitz, for å kunne ta bilder med blitzen over karet? Passer i såfall denne til min Canon 300D? Finnes denne som billigere utgave hos produsenter som f.eks. Sigma?
Postet 16.04.06 kl 20:35
Holder på med å kjøre inn en Canon 580EX og denne virker meget lovende. Ingen problem med å rekke helt inn i mitt 528 som er 55 cm dypt. Skal kjøpe meg en adskilt skoadapter for lettere å få lyset på rett plass.
Blitsen lader hurtig. Blitsen kan fungere som masterenhet for å kontrollere en eller flere slavegrupper. Blitsen står så høy på kameraet at det bare skal til en liten vinkel for å hindre refleks i glasset.
Det er vel drygt å si at denne tilfredsstiller begrepet rimelig da den koster 4000,-.
Blitsen lader hurtig. Blitsen kan fungere som masterenhet for å kontrollere en eller flere slavegrupper. Blitsen står så høy på kameraet at det bare skal til en liten vinkel for å hindre refleks i glasset.
Det er vel drygt å si at denne tilfredsstiller begrepet rimelig da den koster 4000,-.
Postet 16.04.06 kl 20:56
Postet 16.04.06 kl 22:16
TorEr det noen som vet om det er [URLBLOCK1]jeg må ha i tillegg til en vanlig blitz, for å kunne ta bilder med blitzen over karet? Passer i såfall denne til min Canon 300D? Finnes denne som billigere utgave hos produsenter som f.eks. Sigma?
Evt. denne om du vil ha trådløs signal-overføring.
Postet 17.04.06 kl 02:31
Jeg har og bruker Canon 550 EX, men den kan vel ikke ragnes som en av de billige. Jeg gikk for den fordi jeg fikk en "bra" pris på den.
Eventuelt så har Sigma mange bra Blitzer som ikke er så helt uakseptable i pris.
Men igjenn kommer jo ann på hva som er billig eller dyrt da.
Toppmodell Canon ca 4000,- toppmodell Sigma ca 2000,-
Aldri prøvt Sigma blitz, men bruker bare Sigma objektiver og jeg synes disse er vel så gode som Canon sine.
Eventuelt så har Sigma mange bra Blitzer som ikke er så helt uakseptable i pris.
Men igjenn kommer jo ann på hva som er billig eller dyrt da.
Toppmodell Canon ca 4000,- toppmodell Sigma ca 2000,-
Aldri prøvt Sigma blitz, men bruker bare Sigma objektiver og jeg synes disse er vel så gode som Canon sine.
Postet 17.04.06 kl 12:19
Postet 17.04.06 kl 16:11
Har fått tilbud om å kjøpe Canon 540EZ brukt for 800 kroner inklusive frakt. Da jeg har forstått at dette er en blitz som er designet for analogt speilrefleks, lurer jeg på om dette er noe å ha på? Hva vil forskjellen på en EZ eller en EX blitz være? Blitzen skal hovedsaklig brukes til akvariefotografering
Postet 25.04.06 kl 21:34
Jeg *vet* ikke, men det skulle ikke forundre meg om det bl.a. har med automatikken å gjøre, dvs at den kanskje ikke blitzer skarpt nok/for skarpt til bildet. Hør med Stavanger Foto, de vet det helt sikkert. Dessuten har de en del brukt utstyr inne også, skulle ikke forundre meg om du kunne finne noe interessant der også
Postet 26.04.06 kl 20:12
Postet 26.04.06 kl 21:30