- Hjem
- Forum
- Om Akvaforum
- "server error"?
"server error"?
De siste dagene har jeg ikke kommet inn på AF når det går mot natten.
Hver kveld (i 22-23 tiden?) får jeg bare "Server Error" når jeg prøver å gå inn på siden.
Jeg vet det er flere som har samme problem, så det kan ikke være hos meg noe er galt?
Hva er det som forårsaker dette?
Er det mulig å unngå det?
Hver kveld (i 22-23 tiden?) får jeg bare "Server Error" når jeg prøver å gå inn på siden.
Jeg vet det er flere som har samme problem, så det kan ikke være hos meg noe er galt?
Hva er det som forårsaker dette?
Er det mulig å unngå det?
Postet 11.06.08 kl 11:39
Postet 11.06.08 kl 11:59
Postet 11.06.08 kl 12:12
Postet 11.06.08 kl 12:16
Postet 11.06.08 kl 12:29
Postet 11.06.08 kl 13:12
Postet 11.06.08 kl 13:39
Postet 11.06.08 kl 13:42
MvjnzJeg får stadig vekk serverfeil når det er natt i Norge, eller bare 'siden kan ikke vises'. Når det går mot morgen er siden oppe igjen. Er så vanlig at det ikke bekymrer meg lenger, for jeg vet at det ordner seg når folk i Norge begynner å stå opp og får rettet det.
Det skal ikkje vera slik, og skal vera retta. Dersom du opplever nedetid på nattetid over 10-15 minutter, så må du gjerne rapportere om det her.
Postet 11.06.08 kl 14:06
Postet 11.06.08 kl 14:15
Postet 11.06.08 kl 14:23
Postet 11.06.08 kl 14:25
Postet 11.06.08 kl 14:25
Postet 11.06.08 kl 14:26
Postet 11.06.08 kl 14:35
Endret: 11.06.08 kl 14:36
MvjnzDet er ikke bare de siste dagene det er snakk om for meg, dette har skjedd jevnlig i en lengre periode. Som jeg nevnte i min personlige tråd tidligere i dag virker det som om serveren skrus av om natta og skrus på igjen om morgenen. Kanskje noen som prøver å spare strøm:)
...Kommer du inn på andre norske sider når du ikke har tilgang til AF på natterstid, norsk tid...? Australia er forbausende dårlig forbundet, "internettistisk sett", med resten av verden...En 12-åring holdt Australia av nettet i noen timer ved å "hacke" én eneste server i Asia (teknisk sett gjorde han en distribuert DoS)...
Postet 11.06.08 kl 14:48
Postet 11.06.08 kl 15:34
Nei, ingen andre problemer med norske eller amerikanske websider når AF er nede.
Hørte om den servertingen. Tror den befinner seg i Singapore eller noe. De hadde problemer med den i fjor og da var det nærmest umulig å surfe på nettet. De utenlandske sidene som faktisk virket lastet utrolig seint. Varte vel en uke eller to før de fikk orden på det.
Men ikke noe slike problemer nå, alt virker helt fint utenom AF.
Hørte om den servertingen. Tror den befinner seg i Singapore eller noe. De hadde problemer med den i fjor og da var det nærmest umulig å surfe på nettet. De utenlandske sidene som faktisk virket lastet utrolig seint. Varte vel en uke eller to før de fikk orden på det.
Men ikke noe slike problemer nå, alt virker helt fint utenom AF.
Postet 11.06.08 kl 16:09
Syntes ikke det hørtes helt rett ut at vi kun har en link til resten av verden, så jeg googlet det og fant denne listen:
JASURAUS: Port Hedland (north west coast) to Jakarta
SEA-ME-WE3: Perth (west coast) to Jakarta
APNG: Papua New Guinea to Cairns (north east coast)
Bass Strait 1 and 2: Australian Mainland to Tasmania
Tasman 2: Australia to New Zealand
Southern Cross: Sydney to Fiji to Hawaii, to the rest of US
Southern Cross: Sydney to Auckland to Hawaii to the rest of US
PACRIM EAST: Auckland to Hawaii
AJC: North and South of Sydney, to south of Tokyo
Så selv om det var et problem med et knutepunkt i Asia som forårsaket mye problemer, så var vi ikke helt avskåret fra resten av verden
Det var litt utenom tema....
JASURAUS: Port Hedland (north west coast) to Jakarta
SEA-ME-WE3: Perth (west coast) to Jakarta
APNG: Papua New Guinea to Cairns (north east coast)
Bass Strait 1 and 2: Australian Mainland to Tasmania
Tasman 2: Australia to New Zealand
Southern Cross: Sydney to Fiji to Hawaii, to the rest of US
Southern Cross: Sydney to Auckland to Hawaii to the rest of US
PACRIM EAST: Auckland to Hawaii
AJC: North and South of Sydney, to south of Tokyo
Så selv om det var et problem med et knutepunkt i Asia som forårsaket mye problemer, så var vi ikke helt avskåret fra resten av verden
Det var litt utenom tema....
Postet 11.06.08 kl 16:36
Postet 12.06.08 kl 18:49