Takk til alle på akvaforum

Vil egentlig bare takke alle sammen som er her inne. Jeg har hatt akvarie så lenge jeg kan huske. Faktisk det samme akvarie i alle år uten lekasjer eller noe (ca 25 år gammel nå)

I alle disse årene så har jeg ikke gjort noe særlig med akvariet bare hatt det som pynt rett og slett uten å bry meg noe særlig om innredning eller fiske kombinasjon.

De siste ukene her inne så har jeg lest mye og blitt meget inspirert til å prøve å få et fint trivlig akvarie med fisk som går bedre sammen og trives. Dette blir en lang prosses da jeg har noen fisk fra før av men jeg har i dag startet med innredningen.

Så i dag har jeg tømt akvariet helt og startet fra bunn av med bilteme sand og det hele. Noen nye planter er på plass og nå sitter jeg her å skriver mens akvariet fylles opp.

Fisken svømmer for tiden i badekaret og gleder seg nok til å flytte inn i ny oppusset kåk.

Så igjen takk til alle sammen for den inspirasjonen jeg har fått her inn
mysthical
Fisken svømmer for tiden i badekaret og gleder seg nok til å flytte inn i ny oppusset kåk.

Oi! Virkelig? :O Er du ikke redd for at sluken skal la vannet sive ut?
neida det gikk så bra så. nå er fiskene på plass i sitt "nye" akvarie. De ser ut til å trives så langt

Får få på plass noen huler så jeg også kan kjøpe noen maller som jeg har lyst på. Nå er akvarie fint så da mangler vi bare noen virkelig fine beboere
Jeg hadde akvarie opp og ned i mange år uten å egentlig sette meg så veldig inn i det. Jeg skulle gi bort min 250L men min nye samboer klarte å overtale meg til å sette det i gang istedet.

Fant dette forumet før jeg satte i gang og det gjorde at jeg fikk starta karet veldig bra! I løpet av de 2 årene jeg har vært her inne har jeg lært utrolig mye og akvariehobbyen er mye mer interessang nå med den gode kunnskapen til folka her inne. Er så utrolig inspirerende å lære av folk som virkelig setter seg inn i akvaristikken.

Jeg har verken blitt akvaholiker eller bitt av litersyken, men det har jo ballet på seg 4 kar nå Hadde det ikke vært for forumet hadde jeg nok fortsatt hatt det ene karet.

Det er ingen andre jeg kjenner som har denne hobbyen så dette forumet setter jeg virkelig pris på

Takk fra meg også!
Jeg vil også takke alle her inne for at dere vil dele deres kunnskap med meg. Hadde jeg ikke hatt akvaforum så vet jeg ikke hva jeg skulle gjort. Det er snart to år siden jeg begynte med akvarium og der må jeg takke sønnen min som også er medlem her inne for at jeg ble bitt av litersyken. Så må jeg takke cherhan for at jeg lider av sneglegalskap. Jeg kjøpte mine første snegler av han så alle sneglene jeg produserer er etterkommere etter cherhan - etter sneglene hans selvfølgelig. Så må jeg også takke dere andre som jeg ikke husker hva heter for at jeg har fått kjøpe andre sorter snegler av. Så må jeg også takke alle dere som har kjøpt sneglene mine. Dette er en fantastisk hobby og helsebot. Dette skulle vært utdelt på blå resept til kronisk syke personer for dette hjelper både på psyken og kroniske smerter. Snakker av erfaring. Jeg måtte gå over til halv stilling pga kroniske plager og DER kommer akvariumene inn i bildet. Hadde jeg ikke hatt dem og dere her inne så ville jeg ha gått på veggen. Dessuten så har jeg voksne barn som har flyttet ut av reiret og da er det viktig å ha en hobby for det kan være en vanskelig tid for mange når barna flytter. Så akvarier og akvarieforumet kan hjelpe for så mangt. Så skåler vi for akvariehobbyen og akvaforum og roper tre ganger HURRA HURRA HURRA. Stooor klem til dere alle fra sneglegale Heidi)
Jeg flytter denne tråden til "Om akvaforum", da den vel egentlig passer bedre der.

Jeg vil også slenge meg med å si at det er AF som er årsaken til at jeg ble bitt av litersyken. Før jeg oppdaget AF hadde jeg bare to akvarier, og hadde ikke peiling på hva jeg holdt på med. Nå har jeg 23 som går akkurat nå + 5 som skal settes i gang igjen etterhvert. Hæh? Litersyken, jeg?
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap