Banjomalle

Falt pladask for en malle her for noen dager siden, og bare måtte ha!
Det var en Banjomalle (hvem vil ikke ha en banjomalle?)
Men jeg har ikke noe latinsk navn på den, slik at jeg har ikke funnet noe info om hva den trenger av mat, plass etc etc.

Har jeg her gjort ett dumt kjøp?

'Noen som kan hjelpe?
Interessant malle det, ligger stort sett nedgravd i fint substrat.
Kan ta små tetraer og diverse yngel natterstid.
fortsetter hit jeg...
kjøpte en banjomalle også.. syns de er tøffe.. men denne typen er liten raring.. første to dager var han synlig og rolig, men etter det har ikke sett honom.. har banjomalle vane å grave seg inn i sand? det er eneste plass var han kan gjemme seg.. jeg har sjekket alle andre gjemmeplasser.
varje morgon ser at sand har blivit gravet litt opp her og der, men ikke noe voldsomt.

*Elina*

Ja, de graver seg helt ned under sanda.
ok, da trivs han bra. ))

*Elina*
Kjøpt meg Banjomalle nå, sjekket først i ei bok hvor stor den blir og hva slags forhold den krever, den passet perfekt i sør amerika karret mitt. Men så leser jeg her at den kan ta små fisk osv, nå er jo mine to utrolig små ennå, men vil de når de blir større forsyne seg feks av pygmepansermallene mine??
Jeg vet mine spiser tørrfor, for det så jeg nå før lyset kom på, men vil de foretrekke det eller vil de likevel spise fiskene?

Ble litt redd nå.
(sånn går det når man ikke sjekker ordentlig)
Banjomallen er en utrolig lat fisk. Min graver seg enten helt ned, eller ligger med ett tynt lag sand over seg. Den kan ligge på samme flekken ei uke av gangen.

Den gidder sjeldent flytte på seg for å spise på dagtid, men om natta kan han kanskje spise sløve småfisk.
Hvor stor er fiskene dine?
De blir 2,5 cm og de andre 3,5, mallene er vel bare 5cm nå.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap