Lurer på ang min gravide platy

Til helgen er det 4 uker siden den fødte sist.
Merket for et par uker siden at den var begynt å bli litt rund igjen, og i dag, etter å ha vært borte en uke ser jeg de prikkene som jeg også såg sist baki der (øynene på babyene?)

Kan jeg regne med at det skjer noe nå i helgen eller?
Eller tar det mer enn 4 uker siden hun nettopp har fødd, vet jo ikke om den har parret seg på nytt igjen eller om det er unger av samme "spermdose" eller hva jeg skal kalle det

Er så usikker på når jeg skal ta henne over i fødekassa.
Sist rakk jeg det ikke, måtte jo føde samme helga vi hadde dåp, og klarte ikke følge med henne da.
Det er veldig forskjellig på hvor mange dager det tar.. Jeg ville ikke tatt hun i en fødekasse, da kan det hende hun kniper igjen, og både moren og barna dør.. Hvis du har noen flyteplanter ville jeg tatt det i karet.. Min platy fødet en gang jeg var borte i helgen, men fant ca 14 stk i overflaten ved flyteplantene..

Håper dette var litt til hjelp
litt enig med carroo der.
de kan bli litt stressa om de får for lite plass, eks i ett fødeboks.
om du har henne i en, så gi henne i det minste en dott javamose, eller noen andre planter ned i boksen, slik at hun får noe å gjemme seg i, å føler seg litt tryggere.
men ikke kjør for mye planter oppi boksen heller. hun må få litt å svømme på.
Ble det noen unger eller? (:
Hei
Nå tror jeg det er like før det skjer noe.
Har tatt henne i fødekasse i dag. Ble litt stressa med en gang såg jeg, men hun roet seg ganske fort. Har ingen flyteplanter...
Så får se det an nå. Om det drøyer så får jeg bare sleppe henne ut igjen.
Er i fødekassa sammens med sitt 5 uker gamle avkom fra sist kull, som mesteparten gikk i gapene til resten av befiskningen

Lurer på en ting!
Sitter å følger med henne nå litt innimellom. Så isted såg jeg det kom noe brunt utav gattåpningen hennes.
Aner ikke om de tisser jeg, gjør de det? Eller er det noe fødselstegn?
Heia .
Har du fått noe?
Jeg har de siste dagene hatt to platy som har få unger. Hadde begge i fødekasse, så nå har jeg ca 40 unger( vet ikke hva jeg skal gjøre med de)
men det er veldig fasinerende å se når de får unger. Ungene bare glir ut.
Fikk med meg min første fødsel i går kveld veldi spennende.
wkb
Heia . Har du fått noe? Jeg har de siste dagene hatt to platy som har få unger. Hadde begge i fødekasse, så nå har jeg ca 40 unger( vet ikke hva jeg skal gjøre med de) men det er veldig fasinerende å se når de får unger. Ungene bare glir ut. Fikk med meg min første fødsel i går kveld veldi spennende.


Heisann, har ikke fått noe ennå nei!
Håper virkelig ikke hun kniper igjen...
Var sikker på hun skulle føde i natt jeg men neida
Hvordan ser gattåpningen ut på dine før de skal føde?
Og hvordan har de oppført seg i fødekassa rett før fødselen?
Åpningen har strutter litt utover, man ser det ganske tydelig. de to som jeg har fått yngel av hadde jeg bare i yngelkassen mindre et døgn. Tror det er lurt å ikke ha dem fortidlig oppi, men venter man forlenge så plutselig så er de ferdige. Syntes mine platy stresset litt men så roer de seg, også stresser de igjen, under hele fødselen( vet ikke om de har rier som oss). Etter fødselen roer de seg,har slippet de ut av kassen med en gang de er ferdig og føde. Jeg har et lite ca 12 l akvarie som jeg har yngel i, etterhvert som de fødes. Kan ikke ta vare på flere. Jeg har en dalmartiner fisk som er klar til fødsel å men hva skal jeg med all fisken?
Du får følge med så får du se når din føder, veldig moro. Gi lyd fra det så får vi høre hvordan det går.
Da har platyen født
Kom i natt så dumt jeg ikke fikk se da men
Talte 7 stk, syns det var lite...
Alle var under risten da jeg oppdaget de, men såg etterpå at de klarer å komme seg opp så kan jo være mamman har forsynt seg isåfall..
Tok henne utav da iallefall, så nå svømmer de der med storesøster/bror
Driver å jager dem litt da men tror ikke den klarer å gape over dem. Er bare 5 uker den da.
Har tatt noen planter oppi til dem så de kan gjemme seg i.
Mine gravide platyer ligger på bunnen
mine gravide platyer ligger på bunnen lurer på hvorfor?
er de føde klare eller?
Lurer på angående min gravide platy
mine gravide platyer ligger på bunnen lurer på hvorfor?
er de føde klare eller?
Min platy gjorde også det. I ukevis faktisk. Lurte på hva det var med fisken for jeg hadde akkurat kjøpt et par. De er alene i en 63-liter. Han svømte litt av og til, men hun var konstant på samme sted bak en busk. Men i går var hun plutselig slank og aktiv og for rundt i hele akvariet. Og blant buskene oppdaget jeg tre yngel. Mulig det er flere under steinene.

Orker ikke å ta dem ut. Gjorde det med sverddrageryngel og bare to av ni overlevde. Får satse på at de sterkeste og smarteste overlever og ikke blir spist av foreldrene.
Heisann ;-)
Øynene pleier å vises ca 3 dager før den skal føde! Kan få unger hver 4-5 uke. Hvis du har sett øynene i bukken et par dager nå, ville jeg ha satt henne i kassa!Lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap