infro om Albino maller.

Hei. Hvor kan jeg finne info om Albino malle? Når jeg søker på fiske basesen etter albino finner den ikke noe som ligner på den fisken.
Ta en titt på Corydoras aeneus eller Ancistrus sp. - kanskje en av dem i albino form?
I utgangspuktet kan enhver art bli albino. Dette er kun en genetisk feil. Når du så sier malle, dreier dette seg omkring 3000 arter, så du må nok være litt mer presis i hvilken art dette dreier seg om.

De mest vanlige i handelen er kansje Ancistrus sp oppdrtesvariant eller corydoras aenus.

Den informasjonen du finnerunder disse artene, gjelder også albino varianten.

E

Hehe - Det sies at en god ting ikke kan sies for ofte

Dessuten ga du trådstarter litt ekstraservice ved å legge til linker
Så kult Jeg har nemlig Corydoras aeneus, og det eneste de sa når jeg kjpte den var at "det er en albino malle" (spesifikt og flott)



Dere er så flinke folkens!!
ja jo men.....
Vet jo at det er en sykdom, men Albino pansermaller er jo en egen art. Det er de som er LYSE rosa med røde øyne
Er vel høyst tvilsomtt om man skal definere albinisme hos fisk som en sykdom - det er vel mer en tilstand....

Albino pansermaller er ikke en egen art - men en fargevariant av f.eks arten Corydoras aeneus. (Også andre pansermallearter finnes i albino variant, f.eks Corydoras panda og Corydoras paleatus - men disse forekommer sjeldnere i handelen enn Corydoras aeneus albino varianten.)
Inaktiv bruker
Var Også å kjiket etter albino malle, eller mere spesifikt albino pansermalle, men fant ikke noe, men regner med det er samme sort som corydoras aeneus
Ja, en albino aeneus er samme typen som vanlig C.aeneus.

En albino er akkurat det samme som den fargede varianten, uansett type fisk.
Den som er albino mangler bare pigmenter, og pigmenter er det som gir farge i hud, hår og øyne. En albino har ikke slike pigmenter, og derfor vil øynene være røde. Rødfargen er er slags refleksjon av blodet i øye. Absolutt alle dyrearter, inkludert mennesker kan få albino-eksemplarer.
Og av den grunn så blir jeg irritert når dyrebutikker selger fisk og kaller det for albino-fisk eller albino-malle. Og da er det mange utrente øyer som kan komme til å aldri få vite hvilken fisk dem har. :/
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap