Hvilken l-malle anbefaler dere

Mitt akvarium er på 240l og setter jo derfor litt begrensninger på størrelsen.

JEg lurte på om dere hadde forslag L-maller som passer i størrelse og som ikke er "umulig" å få tak i.
Hadde vært morsomt om den var arbeidssom, lett å få til og leke + en med litt fargespill.

Jeg er nybegynner og kan hende jeg har for mange krav, så alle forslag er velkommne.
Fargespill,menner du spettete eller bare med farge?
L-144 med blå øyne er nok en lettere variant å få tak i,de synes godt i karet.
Blir ca.10 cm i voksen alder.
Men det vil garantert komme flere innspill om hvilke L-maller du kan ha i karet ditt..
Lykke til med valget av fisker
Plussmedlem
Hva legger du i ordet "arbeidssom"? Algespiser?
frosken
Fargespill,menner du spettete eller bare med farge? L-144 med blå øyne er nok en lettere variant å få tak i,de synes godt i karet. Blir ca.10 cm i voksen alder. Men det vil garantert komme flere innspill om hvilke L-maller du kan ha i karet ditt.. Lykke til med valget av fisker:-)

Ja uttrykte meg kanskje litt upresist angående fargespill. Det jeg er ute etter er L-maller med farger, er ikke så nøye om det er prikker eller striper.
Loomis
Hva legger du i ordet "arbeidssom"? Algespiser?

yup, mener som algespiser.
Plussmedlem
Da har frosken et ypperlig forslag.
L-066 er jo en veldig sjarmerende malle som ikke blir så alt for stor.
Åså er ikke prisen fire sifret heller!

Min var veldig sky først, men nå kommer den fram med en gang det er mat å få.
Sjarmernde fyr som blir stusslige 12 cm.
Så den vokser ikke ut av akvariet ditt heller.
Ciklide
[URLBLOCK1] er jo en veldig sjarmerende malle som ikke blir så alt for stor. Åså er ikke prisen fire sifret heller! ;) Min var veldig sky først, men nå kommer den fram med en gang det er mat å få. Sjarmernde fyr som blir stusslige 12 cm. Så den vokser ikke ut av akvariet ditt heller. :)

Har bl.a slike selv L66, de er utrolig fine, men jeg har aldri sett de har spist så mye som en alge, så vis trådstarter er ute etter en algespiser så bør vedkommende finne noe annet enn L66.
Og en av de beste da er helt klart L144.

Som algespiser er vel L180 og L183 rimelig gode kandidater.
Tilfeldig bekjentskap
© Torbjørn Nesse
Reklame for plussmedlemskap