Fluval 4+ blåser ikke bobler mer, og den grønne pinnen er ikke oppe, hva er galt?

Fluvalen min vil ikke blåse ut noe mer luft og den grønne pinnen på siden som flyter sånn halveis oppe er nede. er den ødelagt? må jeg skru den av? for jeg kan ikke flytte den, scalare egg på den. hjelp!
Plussmedlem
Fluvalen begynner vel å bli litt tett.
Kanskje ikke store trykket i strømmen nå?
Luftboblene er strengt tatt ikke nødvendige, så det er ingen krise.
Scalare-eggene klekker snart...
Det kan høres ut som om pumpen din er tett, og da må du ta den ut og rengjøre den forsiktig for ikke å ødelegge filterbakteriene. Men skjønner jo at du har et problem med å gjøre det når scalarene dine har lagt egg der.... Tror nesten du må ofre de eggene...
kan den bli ødelagt av å gå tett?
Plussmedlem
Kjenner du / ser du at det kommer vann ut av utblåserrøret?
ja men det er ikke mye.... så vidt jeg kjenner det.
Plussmedlem
Du kan mest sannsynlig vente til eggene er klekket.
Når lekte scalarene?
Våkna opp i dag og jublet xD Vekte mamma og greier. Så dem i dag tidlig. Og de var ikke der da jeg la meg i går.
Plussmedlem
Det kan gå fire - fem dager før de klekker.
En pumpe/filter er ikke den beste vennen til wigglers/yngel.
Hvis det er full fres på Fluvalen så blir disse fort sugd inn i filteret eller blåst langt avgårde.

Hvis du ikke tar sjansen på å vente med å rense filteret, så klarer du sikkert å få lirket filterpatronen ut uten å ta ut hele filterkassa.
Regner med at eggene er på selve huset og ikke pumpehodet?
kan jeg ikke bare la den gå, har jo annet filter. jeg vil ikke gjøre noe med egga eller stresse med det, slå det av eller bare la det gå.. hva er det beste å gjøre. er ikke filterbakterier i det tror jeg. bare vært oppe i 2 uker
Plussmedlem
Bare la den gå.
Det hørtes litt rart ut at filteret skulle være tett etter bare to uker i karet? Hva slags annet filter har du?
rio 400l, det standardfilteret, men har en gullfisk som river opp alle plantene mine og javamosen så jeg har en liten anelse om hva som har skjedd, jeg har rivd ut mange planteblader og javamose ut av siden, jeg må virkelig bli kvitt den fisken... Så, er nok derfor.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap